Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-06, 10:25   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Jeg har fått beskjed av legen om å slutte med metformin, og som noen vet så er den mest kjente bivirkningen av metformin løs mage. Akkurat nå er det veldig viktig for meg at magen ikke blir hard, noe den ofte blir uten metformin. Derfor vil jeg gjerne ha råd om hvordan jeg holder magen fin. Kan du hjelpe?

  Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 10:41   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Psylliumfrø, bruk dem i smoothies feks. Kan brukes av alle.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 11:32   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

bilola og idoform hjelper på meg når jeg husker på det..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 12:32   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Kan også anbefale biola drikke eller yoghurt.
Ellers;
1-2 ss linfrø i vann fra kvelden før, og drikk dette på morgenen.
Rikelig med vann å drikke,
Mct olje (eller fett forøvrig) hjelper ihvertfall på min mage.
Fysisk aktivitet er bra.
Store doser med c-vitamin kan "løsne" en hard mage.
Og så er det viktig å lytte til kroppen, og ikke undertrykke/utsette dobesøket, når du merker kroppen melder behovet!
Og til sist, lactulose er et ufalig middel, tatt i angitt dose, og gjør tarminnholdet mer voluminøst og mykere.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 15:37   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Laxoberal (fås kjøpt på apoteket uten resept) noen dråper i litt vann. Oppskrift på flasken. Tas om kvelden. Det holder magen iform, og kan event.etter legens anbefalinger, brukes over lang tid.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 15:55   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Er det noen forsiktighetsregler ved disse to apoteklegemidlene?

  Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 17:37   #7
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Cultura naturell med kruskakli hver morgen funker for meg (tallerken). Gjerne med blåbær (kjøper 2kg. poser frosne) eller andre bær. Ekstra tilskudd av magnesium er også en sikker vinner. Hvis du kan spise brød er jo Ingers rugbrød også noe som gir god fordøyelse. Kloster har visst også en te som virker "drivende", kjøpes i helsekosten (i følge min søster som sliter med dette).

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:00   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Er det noen forsiktighetsregler ved disse to apoteklegemidlene?

Når det gjelder Laxoberal tror jeg ikke det. Tror heller det går på at hvis man har en langvarig tarmforstyrrelse er det lurt å få en dokters uttalelse/undersøkelse.
I de fleste tilfeller vil jo magen være i balanse ved hjelp av kosten, mosjon og de mange råd du her har fått.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:09   #9
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har fått beskjed av legen om å slutte med metformin, og som noen vet så er den mest kjente bivirkningen av metformin løs mage. Akkurat nå er det veldig viktig for meg at magen ikke blir hard, noe den ofte blir uten metformin. Derfor vil jeg gjerne ha råd om hvordan jeg holder magen fin. Kan du hjelpe?

Fysisk aktivitet

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:10   #10
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Jeg har brukt laktulose med stort hell. Har ikke fått noen restriksjoner fra legen min som tipset meg om middelet.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:17   #11
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Jeg har brukt laktulose med stort hell. Har ikke fått noen restriksjoner fra legen min som tipset meg om middelet.

Ja, det er veldig effektivt. Jeg har prøvd det også, men måtte slutte pga luftsmerter.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 23:33   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Jeg er fan av fiber (kruskakli) og vann-vann-vann samt fysisk aktivitet som Silje sa...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 03:51   #13
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Mye fiber og mye vann, helt klart. Men det som funker aller best er etter min erfaring svømming!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 09:16   #14
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

VAnn, fiber, mct og mosjon. Duger godt for meg..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 09:22   #15
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Kruskakli teller ikke som karbo etter hva jeg forstår og jeg strør litt i omeletter etc. Merker ikke forskjell, jeg da...Kan vel også blandes med vann og drikkes.Etterfylt av mere vann,vann og atter vann. Som tidligere skrevet har jeg perfekt fordøyelse med cultura og kruskakli hver morgen.1 dl. cultura har 4 karbo og det er det verdt for meg!

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 09:24   #16
Hilde3
Medlem
 
Hilde3 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Bærum
Alder: 65
Innlegg: 83
Hilde3 er ny på veien

Sv: Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage?

Opprinnelig lagt inn av Hilde3

Kruskakli teller ikke som karbo etter hva jeg forstår og jeg strør litt i omeletter etc. Merker ikke forskjell, jeg da...Kan vel også blandes med vann og drikkes.Etterfylt av mere vann,vann og atter vann. Som tidligere skrevet har jeg perfekt fordøyelse med cultura og kruskakli hver morgen.1 dl. cultura har 4 karbo og det er det verdt for meg!

OBS! Cultura naturell..ikke de med tilsatt bærsmak(les sukker)

__________________








Hilde3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 08:01
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 16:54
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no