Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

matintoleranser

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-06, 14:13   #1
kate
Gjest
 
Innlegg: n/a

matintoleranser

hei.. i forbindelse med annen sykdom så har jeg fått problemer med mat. tåler veldig lite.. vet at det er pga den andre sykdommen og at det blir bedre bare jeg blir frisk.. men lurer likevel på:

er det noen som har erfaring med hvordan man behandler matintoleranser el fordøyelsesrelaterte problemer..?

holder på med en kur med melkesyrebakterier (nds probiotic) og L-glutamin.. føler jeg trenger noe mer ved siden av.

takker for alle svar

  Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 17:14   #2
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: matintoleranser

Mine to sønner på 16 mnd og nesten 3 år har intoleranse for melk og hvete. Vi kan derfor ikke gi de noe med dette i = lese alt av innholdsdeklarasjoner. De blir ikke syke av hverken melk eller hvete (ikke allergi), men de får ubehag fra mage, tarm (kaster opp, løs mage mm) og de blir tildels utilpasse og urolige.
Samt at eksem blusser opp.

Bruker FitLine yogurt til de (yogurt jeg lager selv av soyamelk med probiotikapulver), og når de bruker det, så er de bedre enn uten. Dvs. de tåler små kostholdsfeil uten at de strever for mye med det. Derfor tror jeg det er lurt av deg å ta tilskudd av melkesyrebakterier = styrker tarmen.

Anbefaler deg denne boken dersom noen av disse intoleransene hjelper deg.
http://www.naturmat.no/

Kommer ikke på mer i farten.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 19:10   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: matintoleranser

Det beste er å unngå de matvarene en ikke tåler, og forsøke å finne gode alternativer. Det er det jeg har gjort med min sønn som har melkeintoleranse. Kjører kokosmelk i steden for melk i bakverk. Kjører soyamelk som drikke osv.. Er man matvareintolerant har man faktisk ikke andre muligheter. Så vidt jeg vet går det ikke ann å behandle intoleranse unntatt ved å unngå de aktuelle matvarene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 04:19   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: matintoleranser

Jeg også mente at en skal unngå det en har intoleranse overfor, men ikke like lett med små barn. De skjønner jo det ikke selv, og er raske i avtrekkeren, og vips har de spist noe de ikke skal.

I tillegg tar det tid før barnehagen lærer seg alt rundt kostholdet deres, men de er super-duper-flinke nå.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 20:10   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: matintoleranser

Opprinnelig lagt inn av kate

hei.. i forbindelse med annen sykdom så har jeg fått problemer med mat. tåler veldig lite.. vet at det er pga den andre sykdommen og at det blir bedre bare jeg blir frisk.. men lurer likevel på:

er det noen som har erfaring med hvordan man behandler matintoleranser el fordøyelsesrelaterte problemer..?

holder på med en kur med melkesyrebakterier (nds probiotic) og L-glutamin.. føler jeg trenger noe mer ved siden av.

takker for alle svar

Heisann. Kan jeg spørre hvilken annen sykdom? Jeg tåler ekstremt lite mat også, og bruker Probiozym som skal hjelpe mot intoleranser, og har forsøkt L-glutamin tidligere uten større hell, men lurer på å prøve igjen siden det er anbefalt.

Jeg har god effekt av aloeverajuice også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no