Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-12, 22:01   #4801
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, den smakte greit, dvs ingenting, så satser på at det gikk bra

Jeg begynner på skolen 1.feb, så har heldigvis god tid til innkjøring!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 12:47   #4802
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God dag!

Er her fortsatt! Hjemme fra tilvenningsdag to, og mini er der fortsatt. Håper det går bra!

Kostholdet går fortsatt bra! Kjenner antydninger til sug, men det er håndterbart. Litt kaffe eller vann ordner biffen Merker at en del vann er på vei ut av kroppen, for jeg tisser i et kjør! Magen kjennes allerede mindre oppblåst ut, så det er tydelig at karbene er på vei ut
Lunsj bestod at eggerøre med rømme, spekeskinke og litt tomater. Nam nam

Hvordan er det med dere idag?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 16:24   #4803
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God dag!

Er her fortsatt! Hjemme fra tilvenningsdag to, og mini er der fortsatt. Håper det går bra!

Kostholdet går fortsatt bra! Kjenner antydninger til sug, men det er håndterbart. Litt kaffe eller vann ordner biffen Merker at en del vann er på vei ut av kroppen, for jeg tisser i et kjør! Magen kjennes allerede mindre oppblåst ut, så det er tydelig at karbene er på vei ut
Lunsj bestod at eggerøre med rømme, spekeskinke og litt tomater. Nam nam

Hvordan er det med dere idag?

Jeg kom akkurat hjem fra jobb. Tenker meg opp på butikken en tur for å kjøpe inn noe middag, men så er været så ufyselig at jeg utsatte det en stund.... Er egentlig ganske sulten, så jeg håper det snart kommer litt opphold mellom skurene så jeg får løpt opp

Håper gullgutten din ikke var sinna på deg for å ha vært borte fra han da du hentet han. -Min gutt var litt sånn i begynnelsen, han storkoste seg i barnehagen, men var litt sint på meg for at jeg ikke bare var der og kikket på at han hadde det kjekt

Jeg kjenner også at kroppen er litt "godte-syk" etter jula, er vel ikke helt sånn søtsug som man får av å ha spist for mye karber, det sitter nok mer "mellom ørene". Jaja, det normaliserer seg vel etter noen dager med normale matmengder igjen.... Sønnen min syntes det var for galt at jeg skulle kaste godsakene som var igjen fra jula, så han tok det med seg til sin far, -i dag er jeg glad han ikke insisterte på å la det stå her, for da ville jeg definitivt hatt problemer med å la det stå

Jeg hadde min vanlige kantine-lunch i dag, røkelaks, egg, reker, majones og litt tomat. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal finne på til middag, vi får vel se hva nærbutikken har i hyllene, bruker egentlig ikke være det mest spennende utvalget der oppe. Får kanskje komme meg ut selv om det fortsatt regner. Uff, i år har det vært ille med stormer her i distriktet altså

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:26   #4804
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, bente, det har vært utrolig mye vær de siste pr mnd! Det føles som at stormene avløser hverandre...det blir lite utetid for både store og små, og det merkes på humøret! Nå har det forsåvidt roet seg her, kanskje hos dere også? Håper du fikk deg middag iallefall!

Mannen insisterte på taco idag, og jeg spiste det meste unntatt lefsene. No problem! Klarte til og med å servere restene av julekakene til kaffebesøket uten å smake

Nå venter mengder av tøy som skal brettes...det har samlet seg en del i jula kan man si! Heldigvis er det mye gøy på tv ikveld, så da har jeg litt underholdning

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 21:45   #4805
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så flink du var og motstod både tacolefser og småkaker i dag, Maria - kjempebra - deilig med slike seiere

Ja, nå har stormen roet seg her også - nå bare drypper det litt sånn halveis sidelengs som vanlig er i Stavanger
Jeg orket meg rett og slett ikke ut i været jeg, fant ut at jeg hadde litt fløte, smør og en del rester av fenalår fra julen, så da ble det smørgrøt med fenalår til middag, så slapp jeg å handle. Har også noen skiver av lavkarbohusets lavkarbo brød i fryseren, så det får bli ett par skiver av det med resten av fenalåret til kvelds. I grunnen var det greit at det ikke var uteværende, så fikk jeg spist opp disse restene.

I morgen skal jeg ha møte hele dagen med lunchservering inkludert, så er spent på om vi får servert noe spiselig, får ta med meg litt ost og nøtter i veska i tilfelle det ikke er noe jeg kan spise der. -Om kvelden skal jeg også ut og spise med den nye gruppen min på jobb. Skal bli kjekt å bli litt bedre kjent med dem, og så håper jeg det er mulig å bestille noe mat på en ok måte, slik at jeg ikke bir stemplet som en sær og håpløst person nå når jeg nettopp har startet der

I kveld skal jeg prøve å komme meg i seng litt tidlig, må prøve å få orden på døgnerytmen igjen - natti natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:50   #4806
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk for oppmuntring, bente! Håper dagen ikke blir så veldig vanskelig mattmessig. Kan godt forstå at du ikke ønsker å skille deg så veldig ut i den nye gruppa ennå..men du er så dreven at det ordner seg nok!

Jeg er skikkelig støl i dag! Trente på mandag, og idag slo stølheten skikkelig til Skal trene igjen i dag, håper jeg overlever

Maten går fortsatt fint! var på lunsj hos mamma idag. Jeg hadde spist litt på forhånd, og ingen kommenterte heldigvis at jeg kun forsynte meg med egg, pålegg, tomat og kaffe Typiske kommentarer for tiden er nemlig: "åja, du har startet på kuren igjen" :himle: En venninne klarte faktisk å lire av seg at lavkarbo ikke var anbefalt i den samme setningen hun fortalte at hun vurderte å begynne på pulver-kur! Jeg vet ikke hva som er mest "anbefalt" jeg?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 16:23   #4807
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Takk for oppmuntring, bente! Håper dagen ikke blir så veldig vanskelig mattmessig. Kan godt forstå at du ikke ønsker å skille deg så veldig ut i den nye gruppa ennå..men du er så dreven at det ordner seg nok!

Jeg er skikkelig støl i dag! Trente på mandag, og idag slo stølheten skikkelig til Skal trene igjen i dag, håper jeg overlever

Maten går fortsatt fint! var på lunsj hos mamma idag. Jeg hadde spist litt på forhånd, og ingen kommenterte heldigvis at jeg kun forsynte meg med egg, pålegg, tomat og kaffe Typiske kommentarer for tiden er nemlig: "åja, du har startet på kuren igjen" :himle: En venninne klarte faktisk å lire av seg at lavkarbo ikke var anbefalt i den samme setningen hun fortalte at hun vurderte å begynne på pulver-kur! Jeg vet ikke hva som er mest "anbefalt" jeg?

Så flink du er med treningen!!! Jeg går bare og danser ett par timer i uka for tiden jeg - vi har ikke startet kursene enda, så aktiviteten er lavere, og så har også været vært så dårlig at turgåing har vært strøket fullstendig fra lista, så det er mindre bevegelse her enn på lenge Ikke helt bra, men nå starter vi snart for fullt med kurs, så da blir det mere!

Det var buffet på jobben i dag, så da gikk det helt strålende med lunchen i alle fall. Masse deilig som ble servert, så da bet jeg meg merke i at ikke en eneste av de andre spiste brød heller - de valgte også å lesse på av godsakene som var lavkarbo. -Så eneste forskjellen var at jeg ikke forsynte meg av dessertbordet I kveld er det middagsutfordring da, og der er det nok ikke buffet, men jeg får spørre pent om kjøtt og ekstra grønnsaker, tenker jeg....

Hahaha - hvis hun selv skal begynne på pulverkur kan hun da vel virkelig ikke forvente å bli tatt alvorlig når hun snakker nedsettende om lavkarbo???? -Det faller på sin egen urimelighet! Men jeg skjønner at du er lei av slike kommentarer. Jeg er mektig lei det i alle fall, men nå har jeg rett og slett begynt å svare litt kvassere igjen når jeg får stygge kommentarer, jeg sier noe sånt som: "Jeg gikk ned 20 kg på 6 mnd uten å telle kalorier, uten å være sulten og uten å trene mer enn jeg gjorde før og jeg føler meg friskere enn på lang tid - så uansett hva din personlige oppfatningen er, så kan du i alle fall ikke påstå at det ikke virker" - Da blir de fleste ganske stille.... Men nå skal jeg også tilføye at de aller aller fleste er veldig hyggelige og støttende da, det er bare en og annen innimellom som absolutt må være kritisk.

Da skal jeg først ta meg litt kaffe og noe mat med fett (i tilfelle det blir håpløs servering i kveld) og så skal jeg hoppe en tur i dusjen, finne fram noen fine klær og ordne meg i stand til en tur på byen. Får ta en leterunde i skapet mitt, er egentlig ikke helt "oppe og går" når det gjelder klesutvalg enda. -Hadde egentlig tenkt meg en tur å shoppe på salget, men har ikke fått tid enda. -Kanskje i morgen

Ha en fin kveld!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:22   #4808
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg trener nok mye mindre enn deg, Bente. Tar ca 1,5 time to ganger i uka de ukene sambo er hjemme, ellers blir det lite. Men jeg har tro på at kroppen har godt av litt aktivitet, og etter to tunge svangerskap ønsker jeg å bli i bedre form samt å styrke kjernemuskulaturen

hehe, ja du har rett at man kaster stein i glasshus når man kjører pulver jeg tror ikke hun mente noe vondt med det, men jeg stusset litt på utsagnet ja!

I kveld er suget heftig, så jeg døyver med en liten bit sukkerfri sjokolade. Det skal gå bra!

Men prutti, hvor ble du av?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 11:05   #4809
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

prater liksågodt litt med meg selv jeg! Håpet er jo at dess mer aktivitet, dess flere lokker vi tilbake

Jeg foretok en aldri så liten smugveiing i dag, og det er tydelig at jeg har tisset mye av en grunn. 68, 9 kg mot mandagens 70,4! veldig oppmuntrende! Jeg regner med at det går tregere fra nå av, spesielt siden jeg har begynt å trene. Det pleier å sakke ting ned for meg, men jeg vil heller ha tunge muskler enn lett fett

Hvordan gikk det ute i går, Bente?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 12:03   #4810
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

prater liksågodt litt med meg selv jeg! Håpet er jo at dess mer aktivitet, dess flere lokker vi tilbake

Jeg foretok en aldri så liten smugveiing i dag, og det er tydelig at jeg har tisset mye av en grunn. 68, 9 kg mot mandagens 70,4! veldig oppmuntrende! Jeg regner med at det går tregere fra nå av, spesielt siden jeg har begynt å trene. Det pleier å sakke ting ned for meg, men jeg vil heller ha tunge muskler enn lett fett

Hvordan gikk det ute i går, Bente?

Wow, så bra vektnedgang!!! Da var det je bare vann du hadde fått på i julen da, det er jo greit, må jo regne med det når en spiser mer kh
Helt klart bedre med mer muskler, ja! Jeg trener jo mest dans, så man bygger ikke så mye muskler av det, men i salsa bruker du jo veldig hele kroppen når du danser, så det er derfor veldig godt for kjernemuskulaturen. Eneste som holder ryggen min skikkelig i sjakk er faktisk å danse!

Det gikk faktisk veldig greit ute på middag i går. Alle de andre ville bestille en 5 retters meny, så da måtte jeg nesten være med på det også. -Men jeg sa til servitøren at jeg ønsket det tilpasset lavkarbo, at de skulle droppe alt av pasta, poteter, ris, ta saus i en skål vedsidenav, og heller gi meg litt ekstra grønnsaker, og at jeg bare tok kaffe istedenfor dessert. Man fremstår jo som litt sær, jeg kjenner på det, men på den måten kan man i alle fall delta på slike ting av og til. -Alternativet er jo å si nei takk til å være med, og da får man jo heller ikke med seg noe av det sosiale med slikt, og siden jeg nå har begynt i ny gruppe tenkte jeg at det var litt viktig å være med på det sosiale.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 12:30   #4811
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

takk for det bente

Så flink du var i går da! Egentlig er det sikkert like greit å ta "tyren ved hornet" med en gang. Nå vet iallefall alle hvor du står matmessig!

Mann og barn ønsker pannekaker til middag i dag, så jeg har eksperimentert med et å par oppskrifter her inne slik at jeg kan bli med på maten. Prøver jo å spise mest mulig likt familien for jeg ønsker ikke at barna skal tro at mamma må ha spesialmat.. Hadde en uåpnet boks med bakemiks stående som jeg kjøpte inn i sommer men aldri prøvde, og sammen med vann, egg, fløte og litt fiberhusk ble det veldig greie middagspannekaker! Spiser en til lunsj nå faktisk

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 18:26   #4812
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Alle var veldig hyggeige da, ingen som begynte å slenge negative kommentarer om lavkarbo heldigvis - så jeg slapp å "forsvare meg"

Middagen din så så fristende ut, Maria, at jeg måtte prøve å lage meg det samme jeg også, hadde bare rømme i hus stå tok det isteden for fløte, men ellers samme framgangsmåte. Smakte deilig - tusen takk for inspirasjonen - kjente det var deilig med noe slikt etter en jul med mye tung kjøttmat, restespising tdligere i uken og restaurantbesøk i går. Av og til går man litt tom for ideer, så da er det flott med inspirasjon

Har enda ikke fått ryddet julepynten bort her i huset. Planen var å gjøre det i kveld, men kjenner at jeg har behov for å sløve litt i sofan, så tenker det får utsettes til helgen - nå: beina på bordet, bok, tv, pc og avslapping - kanskje ett langt bad...Mitt største nyttårsforsett er å ta litt bedre vare på meg selv og redusere stressnivået

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 19:04   #4813
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så gøy å være til inspirasjon! Pannekakene ble ikke like gode da jeg varmet dem opp igjen, så neste gang tilbreder jeg dem rett før tenker jeg :nikker:

Høres ut som et veldig fornuftig nyttårsforsett, bente! Vi damer er ofte vel flinke å glemme oss selv oppi alt vi skulle hatt gjort...

Rolig kveld her også. Mannen er ute og hjelper noen venner med noe elekrisk, mens jeg skal prøve å få få ordne på noen bilder av mini. Har ikke sett gjennom bildene på nesten et år....usj...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 20:36   #4814
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Pcn låste seg da jeg skulle svare her, så jeg prøver å skrive på nytt...

Når jeg lager lapper har det hendt jeg har laget stor røre og bare stekt opp noen, satt røra i kjøleskap til neste gang, regner med det burde gå bra med pannekaker også, så kanskje en ide til neste gang

Ja, etter alle stressymptomene i høst fant jeg ut at det er på tide å ta signalene litt mer alvorlig og ta bedre vare på seg selv. Du må passe på det du også nå når du begynner på skolen Maria. To små, mann som ofte er borte og skolegang kan fort bli stressende, så finn deg noen pusterom. Håper du har en familie som kan avlaste deg litt

Kjenner jeg er godtesyk i kveld - har ikke helt kommet over avvendingsperioden fra å sitte og spise avkarbogodt på kvelden.... Men trøster meg med at i morgen kveld kommer datteren min hit en tur og da skal vi lage lavkarbo pizza og kose oss med det og en flaske vin. Litt rart du når knøttene blir så store at du kan sitte i sofan og skravle og drikke vin med dem -Det er kjempekos det altså - men glem ikke å nyt denne tiden mens de er små også - så kos deg skikkelig med bildene av minstemann det stste året og sjekk ut hvor fort han vokser -Tida flyr fram til han sitter der med vin (eller øl)glasset i sofakroken sammen med deg hehehe - utrolig med sant

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 08:21   #4815
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.


Når jeg lager lapper har det hendt jeg har laget stor røre og bare stekt opp noen, satt røra i kjøleskap til neste gang, regner med det burde gå bra med pannekaker også, så kanskje en ide til neste gang.

Ja, etter alle stressymptomene i høst fant jeg ut at det er på tide å ta signalene litt mer alvorlig og ta bedre vare på seg selv. Du må passe på det du også nå når du begynner på skolen Maria. To små, mann som ofte er borte og skolegang kan fort bli stressende, så finn deg noen pusterom. Håper du har en familie som kan avlaste deg litt.

Kjenner jeg er godtesyk i kveld - har ikke helt kommet over avvendingsperioden fra å sitte og spise avkarbogodt på kvelden.... Men trøster meg med at i morgen kveld kommer datteren min hit en tur og da skal vi lage lavkarbo pizza og kose oss med det og en flaske vin. Litt rart du når knøttene blir så store at du kan sitte i sofan og skravle og drikke vin med dem. -Det er kjempekos det altså - men glem ikke å nyt denne tiden mens de er små også - så kos deg skikkelig med bildene av minstemann det stste året og sjekk ut hvor fort han vokser -Tida flyr fram til han sitter der med vin (eller øl)glasset i sofakroken sammen med deg hehehe - utrolig med sant.

God morgen!

Det ser ut som om det forblir meg og deg en stund, bente

Ja, neste gang lar jeg røra stå i kjøleskapet :nikker: Positivt overasket over resultatet med bakemiksen faktisk! Sambo ønsker seg pizza på lørdag, så kanskje jeg skal prøve oppskriften bakpå boksen. Miksen er forsåvidt så dyr, at det er ikke noe man kan unne seg hver dag. Sikkert like greit

Vi har heldigvis mye familie rundt oss, og de stiller villig opp om jeg skulle trenge avlastning. De er supre

Det hørtes utrolig kos ut med vin sammen med datteren! Jeg har jo ingen døtre, og noen ganger kjenner jeg det er litt sårt at jeg kanskje aldri skal kjenne på det gode forholdet jeg har til min mor. Jeg får heller stelle godt med de gutta jeg har

Planer for helgen, Bente?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:35   #4816
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godformiddag, Maria! Ja, ser ut som vi blir litt alene her inne. Litt overraskeraskende egentlig at ikke flere tyr til forumet nå på nyåret med hverdag og gode forsetter. Lurer veldig på hvordan det går med alle!

Ta godt vare på guttene dine du Maria, mor - sønn forhold kan også være veldig nære og gode -Og hvem vet, kanskje du en dag finner ut at du vil få ett lite knøtt til -En vet aldri, og da kan det jo bli ei lita jente. En venninne av meg har to gutter og bestemte seg for en attpåklatt (eller bestemte seg, jeg tror ikke egentlig det var helt planlagt...) -og da kom jenta, du, de hadde jo vært lykkelige over barnet uansett, men tror det var ekstra stas at attpåklatten ble jente

Har ikke lagt de store planene for helgen. I kveld blir det kos med datteren. Og så må jeg definitivt bruke noe av helgen på å rydde bort julepunt og vaske hus. Ellers vet jeg ikke, skulle vært en tur på salget, men nå har jeg vel utsatt det så lenge at det knapt er noe igjen....
Har du noen planer da, Maria?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 14:56   #4817
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godt nyttår til dere alle sammen

Ja, da er jeg også tilbake i hverdagen, og får begynne for fullt med de gode vanene fra i høst.
Fikk et nytt barnebarn som ble født 5 uker før tiden, så det har vært ganske hektisk med mye barnepass av den på 18 mnd. og julestress i tillegg. Men, nå har det nye knøttet vårt blitt 5 uker, og kommet seg over 3 kg
Er jo 13. dag jul i dag, så jeg har brukt dagen til å rydde ut jula. Nå skal jeg ut å handle og fylle opp med masse gode grønnsaker og skal handle inn til både brød og knekkebrød. Satser på en bakedag i morgen.

Ha en fin kveld alle sammen

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 16:46   #4818
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godformiddag, Maria! Ja, ser ut som vi blir litt alene her inne. Litt overraskeraskende egentlig at ikke flere tyr til forumet nå på nyåret med hverdag og gode forsetter. Lurer veldig på hvordan det går med alle!

Ta godt vare på guttene dine du Maria, mor - sønn forhold kan også være veldig nære og gode -Og hvem vet, kanskje du en dag finner ut at du vil få ett lite knøtt til -En vet aldri, og da kan det jo bli ei lita jente. En venninne av meg har to gutter og bestemte seg for en attpåklatt (eller bestemte seg, jeg tror ikke egentlig det var helt planlagt...) -og da kom jenta, du, de hadde jo vært lykkelige over barnet uansett, men tror det var ekstra stas at attpåklatten ble jente

Har ikke lagt de store planene for helgen. I kveld blir det kos med datteren. Og så må jeg definitivt bruke noe av helgen på å rydde bort julepunt og vaske hus. Ellers vet jeg ikke, skulle vært en tur på salget, men nå har jeg vel utsatt det så lenge at det knapt er noe igjen....
Har du noen planer da, Maria?

hehe, vi har vel ikke lagt babyplanene helt på hylla, men det er definitivt noen år til det blir aktuelt, og om det blir gutt eller jente spiller forsåvidt ingen rolle så lenge vi alle er friske og raske.

Vi har ingen store planer vi heller. Var en tur på salget i dag for å bytte noen julegaver, og det var definitivt masse salg igjen! Nå ble det særdeles lite på meg da, for jeg drasser jo på 3 lite shoppingglade menn

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Godt nyttår til dere alle sammen.

Ja, da er jeg også tilbake i hverdagen, og får begynne for fullt med de gode vanene fra i høst.
Fikk et nytt barnebarn som ble født 5 uker før tiden, så det har vært ganske hektisk med mye barnepass av den på 18 mnd. og julestress i tillegg. Men, nå har det nye knøttet vårt blitt 5 uker, og kommet seg over 3 kg.
Er jo 13. dag jul i dag, så jeg har brukt dagen til å rydde ut jula. Nå skal jeg ut å handle og fylle opp med masse gode grønnsaker og skal handle inn til både brød og knekkebrød. Satser på en bakedag i morgen.

Ha en fin kveld alle sammen

Godt nytt år og gratulerer med nytt barnebarn!! Utrolig kjekt å se deg igjen! Så godt å høre at den lille vokser

Ja, apropo 13. dag jul. Her i distriktet er det vanlig for barna å gå julebukk i dag, og heldigvis husket jeg å kjøpe noe godis i byen. Da gjenstår det bare å se om det kommer noen fine bukker på døra!

Og jeg innrømmer på forhånd en liten utskeielse; Jeg skal spise litt pizza ikveld. Ikke med bakemiks, men med grovbakst mel. Sånn, der var det sagt

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 09:06   #4819
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Regner med at bente sover frampå etter en hyggelig vinkveld med datteren, og lillevenn er kanskje i full gang med knekkebrødbaking? Det er jo bare oss småbarnsforeldre som står opp til samme tid enten det er mandag eller lørdag :P

Jeg spiste noen stykker pizza i går, men med det grove melet ble den veldig mektig og jeg ble fort mett. Nå kunne jeg lett skeiet ut resten av kvelden også, sånn er nemlig min tankegang, men jeg holdt meg på matta med pepsimax og noen pistasjnøtter

Julebukker ble det jammen meg en haug av også! 22 stk! Jeg synes det jo er kjempehyggelig, for der vi bodde før kom det aldri noen. Barna var jo fra seg av begeistring for alle de fine syngende nissene

Idag får vi se hva vi finner på. Jeg er litt småslakk kjenner jeg, det er nok en forkjølelse på gang, så det blir vel ikke de store sprellene. Først er det iallefall obligatorisk fløtekaffe og pc tid

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:25   #4820
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen! Da er jeg oppe igjen Ja, du hadde rett, Maria, ble litt sent i dag. Men hadde en velldig koselig kveld med datteren min i går! Kjekt med mor-datter skarvletid. Vi hadde også pizza, men jeg kjøper med jevne mellomrom inn de bunnene fra lavkarbohuset, slik at jeg alltid har de i hus, da blir det ikke noe problem å ikke ty til andre løsninger. Du var flink som ikke lot den pizzaen få deg til å skjeie ut resten av kvelden også! Mange lavkarbo retninger som tillater litt fullkornsprodukter, så det ble nok ikke så veldig høyt kh inntak i går likevel, tenker jeg. Så koselig med masse julebukk besøk da!!! Jeg har ikke hatt besøk av noen her, men her er det vel også mest vanlig med julebukk i romjula.

Så koselig å se deg her inne igjen, velkommen tilbake i lavkarboverdenen, Lille Venn, og masse gratulerer med barnebarnet. Godt å høre at alt står bra til med dem! Man blir jo lett litt bekymret når de er for tidlig fødte, men i dag er de jo så flinke på sykehusene.

Så flinke dere begge har vært og ryddet ut jule. I DAG skal jeg ogsp til pers, altså. På dagen blir det rydding og vasking. I kveld ble jeg invitert bort til en venninne. Vin to kvelder på rad!!! Pleier ikke det jeg.... Men det blir nok koselig tenker jeg!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:16   #4821
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld!

Hvordan har det gått med ryddingen, bente? Ja, lavkarbohuset har jo pizzabunn..kanskje jeg må ta en titt på den!

Oi, i kveld er jeg sliten! Har vært i svømmehallen med ungene i ettermiddag, og etter all støyen, løping etter unger og garderobe-koordinering er vi rimelig pumpa hele gjengen Det var sykt mye folk der, så neste gang reiser vi ikke på en lørdag.

I dag prøvde jeg byggris for første gang, og det var en positiv overaskelse! Veldig grei for oss som ikke er like strenge på karbene lenger. karbe innholdet er 22,6 gr/ 100 gr. Pakken inneholder 6 porsjonspakker à 50 gram, dvs 11,3 karber. Jeg spiste bare ca halvparten til gryteretten, dvs ca drøye 5 karber i ris. Det står jeg i!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:02   #4822
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God ettermiddag!
Ja, gårsdagen gikk med til rydding, vasking, handling og venninnebesøk. Veldig koselig venninnekveld, deilig med skravlekvelder av og til. Og i dag var det godt å stå opp til et hus som var rent og ryddig og uten en eneste julekule eller nisse

Har tilbrakt det meste av dagen i sofakroken med en krimbok som som jeg ikke helt greide å legge fra meg før den var ferdig utlest

En regnværedag i januar kan jeg tenke meg at det kunne være fullt i svømmehallen, ja, Maria, sikkert mange som tenkte det var en kjekk måte å aktivisere ungene på uten å måtte ut i regnet
De byggrisene har jeg faktisk alldri prøve. Hvis en passende prosjon bare blir 5g kh, så er det også helt overkommelig for meg også nå, så den skal jeg jammen prøve. Smakte det godt da ??? - jeg gidder nemlig ikke spise en eneste ting med karber i som jeg ikke synes smaker godt - skal man spare på karbene får de i alle fall fordeles fornuftig....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:42   #4823
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

God ettermiddag!

De byggrisene har jeg faktisk alldri prøve. Hvis en passende prosjon bare blir 5g kh, så er det også helt overkommelig for meg også nå, så den skal jeg jammen prøve. Smakte det godt da ??? - jeg gidder nemlig ikke spise en eneste ting med karber i som jeg ikke synes smaker godt - skal man spare på karbene får de i alle fall fordeles fornuftig....

hehe, ja, jeg syntes den smakte godt. Ikke helt som vanlig ris såklart, men etter å ha levd på lavkarbo en stund er jeg mer åpen for nye smaker og konsistenser Jeg likte den godt! minner kanskje mer om couscous enn ris når jeg tenker meg om? nei, du får nesten smake og bedømme selv!

Venninnekveld hørtes kjempekos ut! Slike kvelder er gull verdt
I dag er jeg ikke helt i strøken. Er nok guttenes forkjølelse som har smittet over. Tung i kroppen, svimmel og slakk. Sofaen er det beste stedet

Middagen idag var helstekt pepperfilet av svin med pannestekte grønnsaker og brun saus. Gutta fikk ris til. Veldig godt!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:41   #4824
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hahahaha! Seriøst, rakket hun ned på lavkarbo i samme setning som hun annonserer at hun skal starte på pulverkur? Hahaha! Det var dagens gode latter, altså
Er mange på jobben min også som mumler masse om kolestrol, fettpåleiringer, latsabb-kur OSV OSV OSV. Jeg har gitt beskjed om at hvis de ikke har noe positivt å komme med, så kan de spare meg for forstyrrelsen og tiden de stjeler. Derimot kan jeg svare så godt jeg kan samt henvise til forskning ol. hvis det er aktuelt - på konkrete spørsmål/problemstillinger. Det irriterer meg fortsatt at folk skal komme til _meg_ med sine negative holdninger.

Nå har det seg forøvrig slik at jeg har måttet utsette starten. Jeg må fylle fryser og kjøleskap med muligheter for kreativitet på kjøkkenet. Kan ikke bruke ukesbudsjettet kun på simple ingredienser, da blir jeg lei. Lønn torsdag, og da er det start. Og det er lege, psyk og familie inneforstått med. Blir veiing hos psyk hver uke, og jeg får ikke se tallet nå på torsdag eller utover før etter påske. Motivasjon!!

Legger opp litt bilder

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:47   #4825
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Litt av mammas store kjærlighet, min kompanjong og største kilde til kjærlighet og glede. <3

Ellers er det før- og etterbilde av soverommet. Bor i personalbolig i sykehuset, og vegger i gang og soverom var malt i en type gulfarge som gjorde at det skar i synsnerven

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00412.jpg (73,2 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg nårkattenerborte.jpg (49,6 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg oppussing1.jpg (32,1 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg oppussingferdig2.jpg (155,6 KB, 4 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no