Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Matlei. Hva skal jeg spise?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-08, 15:24   #1
Evelyn
Juniormedlem
 
Evelyn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 52
Innlegg: 25
Evelyn er på en erverdig vei

Matlei. Hva skal jeg spise?

Har nå gått på ketolysekuren i 7 mnd.Er nå blitt så matlei av alt som heter ost,rømme,brokkoli,blomkål,bacon,egg,smør osv.osv.....
Har noen tips til hva jeg kan spise???? Noen dager blir det til at jeg bare drikker kaffe,og det er jo ikke så særlig sunt i lengden....
Pft.

Evelyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:46   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Nei kaffi er vel ikke det beste å leve på i lengden
Baker du brød? Hvor mange karbs spiser du for dagen?
Har selv bare gått 9 uker på kuren så er jo rene nybegynneren i forhold til deg.
Kan jo se i bloggene til folk her inne og se hva de spiser. Kanskje noen bra tips der

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:18   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

deeeeeeeilige ferske reker, på lavkarbo pitabrød med majones og litt sitron
skal hvertfall jeg spise etterpå

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:28   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

trenger vel noe "friskere " etter hvert ja...fisk og skaldyr ja! Smoothie kanskje? med litt bringebær og isbiter og egg og litt kesam? Gryteretter, stekte grønnsaker, gode pølser...bruk oppskriftsforumet og lag deg minst et godt måltid hver dag!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 16:25   #5
Turi
Medlem
 
Turi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 52
Turi er på en erverdig vei

Sv: Matlei. Hva skal jeg spise?

Jeg tar meg en sjokolademilkshake når jeg er for lei, det er kaldt og godt i varmen. Og en god salat med reker og kreps er også snadder. En Atkinsbar når sukkerhungeren skriker i kroppen, og grillbein når saltsuger nesten tar overhånd.

Lykke til, er så matlei jeg også att!!

__________________


Turi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:02   #6
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

deeeeeeeilige ferske reker, på lavkarbo pitabrød med majones og litt sitron
skal hvertfall jeg spise etterpå

kor du får tak i lavkarbo pitabrød? evt bake du sjøl? (oppskrift??)

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:44   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av xeena82, her.

kor du får tak i lavkarbo pitabrød? evt bake du sjøl? (oppskrift??)

Du kjøper ¨på www.netrition.com
Men de kommer etterhvert til å få på www.lavkarbopikene.no, men det kan ta litt tid. Så i første omgang bestill fra USA

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 17:51   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Matlei. Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Har nå gått på ketolysekuren i 7 mnd.Er nå blitt så matlei av alt som heter ost,rømme,brokkoli,blomkål,bacon,egg,smør osv.osv.....
Har noen tips til hva jeg kan spise???? Noen dager blir det til at jeg bare drikker kaffe,og det er jo ikke så særlig sunt i lengden....
Pft.

Skjønner deg så syyykt godt. Er skikkeli kjipt å havne i den situasjonen. Gjort mange ganger og da begynner jeg også å slite litt med motivasjonen.

Men jeg pleier alltid å ha en gryte med tomatsuppe i kjøleskapet. Den e rveldig grei å ty til når jeg skal ha noe kjapt og godt. Og hvis du ikke har lagd det før, er det i vert fall en ny rett
Jeg pleier å lage den slik:

3 bokser med hakka tomater fra LANDLORD (viktig: de er det beste!!)
Litt vann til den har suppekonsistens
1\2 rødløk
3 hvitløksfedd (har et glass med fedd som ligger i olje og krydder)
2 ss rømme
2 ts cayennepepper
2 kjøttbuljong-terninger
2 ts oregano
1 ts timian

Løk og hvitløk freses litt i en gryte. Så tar jeg tomater, løk og hvitløk i blender i ca 5 minutter så den blir heeelt klumpfri.
Så i gryta med resten av ingrediensene

Til denne pleier jeg å ha stekte små pølsebiter fra middagspølsen av kylling og kalkun

Ellers er det jo mange salater man kan lage Kun fantasien som stopper deg der!!

Men jeg må si som de andre: oppskriftsforumet er en enorm stor hjelp hvis man bare har tålmodighet til å kikke gjennom en del!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:10   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av xeena82, her.

kor du får tak i lavkarbo pitabrød? evt bake du sjøl? (oppskrift??)

http://www.lavkarbocafe.no/bestilling.html

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:21   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

http://www.lavkarbocafe.no/bestilling.html

De kommer ikke til å få pita eller lefser igjen
Sendte mail og spurte

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:16   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: MATLEI!!! Hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

De kommer ikke til å få pita eller lefser igjen
Sendte mail og spurte

Ok.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:42   #12
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matlei. Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Evelyn, her.

Har nå gått på ketolysekuren i 7 mnd.Er nå blitt så matlei av alt som heter ost,rømme,brokkoli,blomkål,bacon,egg,smør osv.osv.....
Har noen tips til hva jeg kan spise???? Noen dager blir det til at jeg bare drikker kaffe,og det er jo ikke så særlig sunt i lengden....
Pft.

kanskje du finner noe inspirasjon på min blogg??

http://skinnyshepherd.blogspot.com/

du kan jo kikke å se om det gir noen ideer... og hvis ikke så er der en link nederst til en annen sin lavkarboblogg også, som jeg liker...

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no