Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I ketose uten å gå ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-09, 18:15   #1
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

I ketose uten å gå ned

Ser det har blitt skrevet om flere ganger før, men jeg må likevel ha det ut... Hvordan kan jeg være i ketose og ikke gå ned i vekt?

De siste to ukene har jeg gått ned og opp og ned og opp. Er riktignok i eggløsning akkurat nå, og derfor prøver jeg å ikke bli så skuffet, men jeg må innrømme at jeg blir irritert av å gå på vekta når den ikke går den rette veien.

Jeg spiser tablettene, spiser fett og masse grønnsaker, har tidligere gått ned selv med inntak av meieriprodukter og har ikke hatt noen sprekk.

Jeg har ikke veid maten tidligere fordi jeg gikk ned uten å gjøre det.. syns det tar så mye tid og håpet at jeg skulle slippe det. Mulig jeg får i meg for lite karber, men tror i alle fall ikke at det er for mye.

Puuhh... det var et hjertesukk fra meg, håper det snart går rette veien igjen..


Minus 4 kg forrige uke - nå bare 3...

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:19   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: I ketose uten å gå ned

Føler med deg ! Lykke til videre !

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:24   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: I ketose uten å gå ned

Men kjære deg da....

Opprinnelig lagt inn av journey, her.

Minus 4 kg forrige uke - nå bare 3...

Du bør være mer enn fornøyd altså!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:28   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: I ketose uten å gå ned

Singerer Lokkebiff!!!

Viss du skal ned 8 kilo, og har allerede gått ned 7... Og misfornøyd????

DET skjønner jeg ikke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:34   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose uten å gå ned

Ja,jeg satt også og undret på hva du skulle være skuffet over. 7 kilo på 2 uker er det få som klarer altså.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:38   #6
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Samme her... Kanskje vi har misforstått? For det er i såfall et knallbra resultat!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 18:47   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av journey, her.

Minus 4 kg forrige uke - nå bare 3...

Hvis jeg forstår det riktig, er det slik at du har gått ned fire kilo siden du startet på ketolysekuren, og nå viser vekten at du har gått opp en kilo? Slik at status nå er "minus tre". Og oppgangen din er sannsynligvis i forbindelse med eggløsning?

Jeg tror ikke det er noen grunn til uro for det! Hormonsvingninger påvirker hvordan kroppen binder væske. Mange opplever platåer, der vekten kan stå stille i flere uker. Tror det bare er å mobilisere alt du har av uholdenhet. Så løsner det nok etterhvert.

Jo mindre man har å ta av, jo saktere går det. Og platåer virker vel begge veier? Altså er det en fordel å stabilisere seg på en vekt, før man går videre nedover.

Det høres ut som du har god kontroll på gjennomføringen av dietten. Hvis du holder ut, får du sikkert resultatene du ønsker. Kanskje du kan prøve å "omprogrammere" hodet litt, slik at du definerer det som suksess at du klarer å holde dietten uten sprekk? Og så ta vektnedgangen som et "tilleggsgode", på en måte?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 20:54   #8
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Jeg har gått på Ketolysekuren i 3 uker, har ikke gått ned i vekt. Spiser mer fett en proteiner. Sliter med lavtstoffskifte, kan det være skylden til uteblitt vekttap? Når man ikke går ned de første ukene, er det da håp om å gå ned senere? Håper noen kan svare meg , og som kanskje har vært borte i det samme.

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:01   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: I ketose uten å gå ned

Legg ut en typisk dagsmeny eller to,med allt du spiser og drikker, så skal vi se på det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:10   #10
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: I ketose uten å gå ned

Synes du skal være sjeleglad jeg!!! Litt sånn fyfy
Jeg har gått lenge uten å gå ned, men jeg vet det kommer etterhvert.
Vær litt mere tålmodig, kjære deg, og tenk på at dette er ett utrolig godt resultat lell!

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:10   #11
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: I ketose uten å gå ned

dette er utrolig bra resultat! enda du ikke har mer enn det du har å gå ned!
tålmodighet, my friend. tålmodighet.

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:16   #12
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Har du gått 2 uker på ketolyse og gått ned 3 kilo?

I så fall, ser du ikke at det er kjempebra?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:31   #13
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Singerer Lokkebiff!!!

Viss du skal ned 8 kilo, og har allerede gått ned 7... Og misfornøyd????

DET skjønner jeg ikke



Misforståelse ute og går her ja Jeg har gått ned 3 kg til sammen, mens jeg forrige uke hadde gått ned 4. Det betyr at jeg har gått opp en kg. Men jeg bør kanskje være mer tålmodig ja...

Jeg er en utålmodig sjel, ikke bare når det gjelder vekt.. Jeg får prøve å skrape sammen litt tålmodighet. Burde gjøre det når det gjelder mange andre ting i livet også. Livet som utålmodig og rastløs kan være litt slitsomt.

Men takk for svar alle sammen, jeg trengte å bli minnet på at jeg faktisk har gått ned 3 av 8 kg og at det i grunnen ikke er synd på meg i det hele tatt..

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 08:33   #14
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Har du gått 2 uker på ketolyse og gått ned 3 kilo?

I så fall, ser du ikke at det er kjempebra?


PS: Har ikke gått på ketolyse i 2 uker, men i 4. Altså 3 kg på 4 uker...

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:17   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: I ketose uten å gå ned

Ja, da var det misforståelse gitt

Men dæven lell da, 3 kilo er masse på 2 uker
Det er 6 kladder meierismør bortevekk fra kroppen det Og DET er mengder

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:39   #16
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Hehe.. Ja, det er det jammen, når man setter det i perspektiv!

Det som er bra er at jeg (selv om jeg er utålmodig) ikke har hatt noen som helst tanker om å gi meg med kuren. Fordi maten er god, jeg er ikke sulten og jeg føler egentlig ikke at jeg går glipp av så mye. Og det er første gang i min slankehistorie.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:37   #17
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Legg ut en typisk dagsmeny eller to,med allt du spiser og drikker, så skal vi se på det

Frokost:Spiser 2 egg og 4 backonskiver , Lunch: salat med fetaost og oliven og en spisskje seterrømme til lunch,Middag: biff/stekt kjøttdeig m/fløtesaus og broccoli . Kveldsmat:2 hemmelaget knekkebrød(av lifrø, solsikkefrø, og litt/neve havregryn, vann, salt og pizzakrydder) m/hvit ost.
Middager består nesten alltid av broccoli og blomkål (5 buketter til sammen). Spiser mye seterrømme og fløtesauser på middagen. Meierismør på hjemmelaget knekkebrød, salatene er av isbergsalat, paprika, agurk. Bruker majones på Grisesylte som jeg har laget selv.

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:39   #18
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei
Red face

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Mullis, her.

Frokost:Spiser 2 egg og 4 backonskiver , Lunch: salat med fetaost og oliven og en spisskje seterrømme til lunch,Middag: biff/stekt kjøttdeig m/fløtesaus og broccoli . Kveldsmat:2 hemmelaget knekkebrød(av lifrø, solsikkefrø, og litt/neve havregryn, vann, salt og pizzakrydder) m/hvit ost.
Middager består nesten alltid av broccoli og blomkål (5 buketter til sammen). Spiser mye seterrømme og fløtesauser på middagen. Meierismør på hjemmelaget knekkebrød, salatene er av isbergsalat, paprika, agurk. Bruker majones på Grisesylte som jeg har laget selv.

Drikker bare vann og kaffe. Max 5 kopper kaffe pr.dag

Trener 2-3 ganger på helsesudio ( elipsemakin, spinning og styrketrening)

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:47   #19
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: I ketose uten å gå ned

Opprinnelig lagt inn av Mullis, her.

Jeg har gått på Ketolysekuren i 3 uker, har ikke gått ned i vekt. Spiser mer fett en proteiner. Sliter med lavtstoffskifte, kan det være skylden til uteblitt vekttap? Når man ikke går ned de første ukene, er det da håp om å gå ned senere? Håper noen kan svare meg , og som kanskje har vært borte i det samme.

Jeg har lavt stoffskifte, og brukte de første 9 mnd på å gå ned 5 kg...men de siste månedene har det løsnet...men jeg går sjeldent ned mer enn mellom 200-700g hver gang jeg går ned...jeg går ikke ned hver uke, men jeg gå nedover i det store og det hele...og helsen min blir bare bedre og bedre!

Vet du sikkert syns det er teit å høre...men vær tålmodig, ikke gi opp, og nyt den gode følelsen dette kostholdet gir deg...jeg elsker ketolysekost i allefall og trives.


Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:04   #20
Persistence
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 12
Persistence er på en erverdig vei

Sv: I ketose uten å gå ned

Jeg har stått DØNN i ro i 12 dager - men i dag viste vekten - 1,1 i forhold til det jeg har stått i ro på. Jeg blir altså bare mer og mer sikker på at suksessformelen er UTHOLDENHET!!! I dag er min 30.dag på Ketolysekuren, og jeg har tatt av nesten 3 kilo.

Så jeg kommer IKKE til å tvile på om jeg "gjør det rett" etc etc, men bare HOLDE UT! Jeg gleder meg allerede til en fantastisk sommer men mange færre kilo enn jeg har nå - og i går kjøpte jeg nye klær hvor jeg allerede kunne gå NED en størrelse .

Så uansett stagnasjon eller ei - mitt eneste råd er IKKE GI DEG!!!!! Og det har jeg tenkt å følge selv også

__________________
If I had to select one quality that I regard as being most highly correlated with success, I would pick the trait of persistence.


Persistence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Kan man drikke alkohol uten å gå ut av ketose? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-03-10 19:36
Hvor mange karber tåler du uten å gå ut av ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 0 16-08-07 14:56
Fiskekaker uten mel Muskat Middag 9 29-06-07 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no