Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bilsete uten isofix

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-12, 15:25   #26
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Ok hentet dette fra trygg trafikk sine sider stoler på de jeg


At moderne biler har sikkerhetskupé er riktig. Men, selve karosseriet er ikke stivere.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:46   #27
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

At moderne biler har sikkerhetskupé er riktig. Men, selve karosseriet er ikke stivere.

Om karosseriet er stivere eller ikke spiller vel ingen rolle. Poenget er jo at nakken til barn som sitter i fremovervent sete får en hardere smell i nyere biler enn i gamle. Og at dette burde være grunn nok til at folk velger å høre på anbefalingene og setter barna bakover til de anbefalte minimum 4 år.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 19:30   #28
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om karosseriet er stivere eller ikke spiller vel ingen rolle. Poenget er jo at nakken til barn som sitter i fremovervent sete får en hardere smell i nyere biler enn i gamle. Og at dette burde være grunn nok til at folk velger å høre på anbefalingene og setter barna bakover til de anbefalte minimum 4 år.


Selv om jeg er uenig i premissene er jeg ikke uenig i konklusjonen.
I tillegg lar jeg meg stadig overraske over hvor skjødesløst fedre med små barn i bilen, kan finne på å kjøre.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 22:06   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av paxifaxi, her.

Nå har jeg ikke lest alle innleggene så vet ikke om det er tatt opp, men vi har Maxi Cosi Cabriofix med isofix base. Vi har heller ikke isofix i bilen, men basen kan fint festes med sikkerhetsbelte, noe vi har gjort. Leste en test hvor jeg mener at dette bilsetet kom godt ut av testen med bilbelte også.

Men det er et sete for de første åtte-ti mnd, et år om du er heldig. Maxi cosi har desverre ikke seter for større barn.
Babyshop har tilbud på seter nå, 20%. vi kjøpte brittax der før helga, og er fornøyd så langt. Han sitter MYE bedre der enn i besafe hvertfall!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:18   #30
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Bilsete uten isofix

Vi kjøpte Britax Max Way på fredag og er SUPERFORNØYD. Knerten sitter godt i det, og han KOSER seg i bilen!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat uten egg anelis85 Generell diskusjon 8 10-06-11 22:44
FT4 på vei opp - uten medisinering Nerthus Stoffskifte / hormonproblemer 9 06-04-11 23:19
Bearnaisesaus uten egg? Bestemamma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 30-03-11 14:50
Mat uten egg miapusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-10-10 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no