Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Suketter og sukkerfrie ting

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-06, 18:52   #1
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Suketter og sukkerfrie ting

Er det noen av dere som kan svare meg på hvorledes suketter og andre sukkerfrie produketer påvirker lavkarboprogrammet - kan det ha samme virkning som sukker? Og hvorfor det er nesten 100 % karbo i strøpulveret, mens det ikke er noe i sukettene til Natreen?

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 23:04   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Suketter og sukkerfrie ting

Der er ikke 100% karbo i 100 gram med natreen. Det er 89,6 gram. 100 gram Natreen tilsvarer samme søtningsmengde som 1 kg sukker. Det betyr at du bruker mye mindre av det enn du ville ha brukt av sukker.
1 ts Natreen tilsvarer samme mengde som 1 ts sukker og veier 0.5 gram og har 0,4 gram karber.....

Sukkettene til Natreen har også kaber, men det er så lite og de er ikke pliktig til å oppgi så små mengder. Grunnen til at pulveret har mer er at det er tilsatt hjelpestoffet Maltodextrin for å kunne ha pulverkonsistens.

1 dl Natreen veier 10 gram, 1 dl sukker veier 100 gram
1 ss Natreen strø veier 2 gram, 1 ss sukker veier 20 gram

Hvordan det påvirker lavkarbo kommer an på hvordan DIN kropp tåler det. Noen typer søtstoff, som aspartame f.eks. er kjent for å skape ubalanse i blodsukkeret, folk får søtsug. Andre, som maltitol, får man vondt i magen av.

Natreen og Splenda - og f.eks. Stevia brukes i så små mengder at det som regel ikke har noen negativ virkning når du går på lavkarbo diett.

Men ingen søtstoff er sunne inntatt i større mengder, - det beste er å holde bruken på et minimum.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-04-06, 08:54   #3
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Suketter og sukkerfrie ting

Hei! Jeg kjøpte for første gang Natreen i går, men da i flytende form i en liten flaske. Bruker dere mest pulver? Hva er forskjell i bruken av disse?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tab Xtra og suketter: Natreen konepone Ketolysekuren 15 28-07-10 14:37
Den beste sukkerfrie sjokoladen er...? Fjonken Oppskrifter 38 29-08-06 18:51
Ting jeg vil lære mere om! mofe Generell diskusjon 11 13-03-05 16:37
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no