Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pepsi max

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-07, 15:56   #26
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Pepsi max

Søtstoffmessig sett, virker det som om Cola Light er best.
Det virker som om færre reagerer på sucralose som på aspartam.

Men man så finne ut selv om man får vektstagnasjon og økt søtbehov at lettbruser - det varierer fra person til person.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 16:35   #27
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Pepsi max

Jeg drakk Pepsi Max i går, og det smakte rart, kunstig søtt faktisk. : Men jeg fikk i meg 3 glass da. :knegg:

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 18:32   #28
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Pepsi max

Oookay, hva var nå vitsen med det...?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 19:41   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Så lenge en går ned i vekt og ikke bryr seg om skadene brusdrikking gir på tann-emaljen, eller hva kunstig søtstoff kan ha av bivirkninger, kan man drikke hva man vil av lightbrus og andre kunstig søtete greier

Men om vekttapet stanser opp og man ofte har hull i tennene bør en kanskje vurdere inntaket.


Man MÅ ikke ha noe som helst ...... (som i "MÅÅÅÅ ha det, bare MÅÅÅ ha det")

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 20:00   #30
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Pepsi max

Nei, det gjør jeg ikke. jeg stopper opp av aspartam. drikker litt cola light i helgene. (men bare en av dagene. )

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:37   #31
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Jeg kuttet ut Pepsi Max for over en mnd siden. Tvert. Og jeg har drukket mye Pepsi Max de siste årene, og jeg kvier meg for å ta bare et glass, for da er vel ei hel flaske tømt på null komma svitsj.

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:58   #32
MBP
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Trine20, her.

hva er best da, av lett brusene?? pepsi max eller cola light??

det lurer jeg også på

  Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:25   #33
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Pepsi max

Forklarte jo det øverst på siden.

Men hvis du tenker på smakspreferansen, så er jo den som kjent som baken....

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:51   #34
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Pepsi max

Jeg drikker Cola ligth og Pepsi max hver dag..... Foreløpig unner jeg meg det.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 00:25   #35
nasse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6
nasse er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Prøver å kutte veldig ned, men foreløpig er det premien min når jeg har vært flink.. Men leste på atkins at for mye inntak av koffein kunne være negativt for fettforbrennelsen.... Så målet er av den grunn å kun drikke pepsi max på lørdager....

nasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil prøve meg på Atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 23:34   #36
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Har tittet litt på internett i kveld, og funnet ut at aspartam kan være kreftfremkallende hvis man drikker mer enn 1,5L daglig.

Det vil vel si at Cola Light er littegrann lurere enn pepsi max...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:15   #37
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max

Å SHIT jeg kommer til å få kreft.... bytter til cola light. Kanskje jeg klarer å slutte da for det er ikke like godt.

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:17   #38
Siv
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pepsi max

Jeg drikker myyye Pepsi max. Har prøvd å drikke vann men klarer ikke. Brekker meg av vann, men drikker jeg Farris med smak eller Boble med smak så går det

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:56   #39
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Har tittet litt på internett i kveld, og funnet ut at aspartam kan være kreftfremkallende hvis man drikker mer enn 1,5L daglig.

Det vil vel si at Cola Light er littegrann lurere enn pepsi max...


Og så dumpet jeg over en tråd her inne hvor det ble fortalt at det er klor i sucralose, så da er det kreftfremkallende og...så da kan du jo likegodt drikke det du liker best, hvis du vil fortsette å drikke en av delene

Hilsen ei som er litt for glad i pepsi max til å tenke på kreft hele tiden...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:03   #40
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max

å nå ble jeg enda mer forvirra, er jo klor i drikkevannet også er det ikke?

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:37   #41
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Jeg og! Mannen siterte noen greier fra Wikipedia i går, og jeg hengte meg selfølgelig opp i at det var klor og kreftfremkallende, så nå må jeg nesten sjekke det sjøl og se hva som står der...

...Drar for å sjekke...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 07:16   #42
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Jeg er Tab Xtraman.. hvordan er Tab Xtra i forhold til pepsi max og cola light??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 07:32   #43
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi max

http://www.aspartamesafety.com/Article11.htm

Les og gråt...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 09:56   #44
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max



Det beste er nok å slutte, ja...sukk

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:49   #45
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Åh, det er så deilig at jeg får lov til å drikke lettbrus! Jeg har ikke drukket noe brus enda, men det er deilig bare å tenke på at det er lov!
Pleier jo å være sånn at hvis man tenker at man ikke kan, så vil man enda mer. Er som med røyk (hvis man røyker da såklart) at hvis man sitter på flyet f.eks. får man ekstra lyst på røyk bare fordi man vet at man ikke kan ta en.
Jeg har ikke lyst på brus nå. Sikkert bare fordi jeg vet jeg har lov hehe.
Kanskje et meningsløst innlegg, men men.. jeg er en pratsom sjel

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:55   #46
TattyTeddy
Medlem
 
TattyTeddy sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 43
Innlegg: 65
TattyTeddy er ny på veien

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

En potetgulloman!!! Da er det flere av oss??! Hehe... det er det ikke ofte jeg støter på. Hvordan synes du det er å la være? Jeg savner det.. må innrømme det. Men skal klare å unnvære det. Er nødt til å la meg sjøl få lov å spise litt av og til, men ikke ofte.. da er det "utpå" igjen

her er det en også....
Mange sier de mååå ha sjokolade, men jeg heller mer mot potetgull..

heldigvis langt på butikken, så det blir ikke kjøpt så ofte... Å nå fremover blir det ingenting..

TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:21   #47
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Siv, her.

Jeg drikker myyye Pepsi max. Har prøvd å drikke vann men klarer ikke. Brekker meg av vann, men drikker jeg Farris med smak eller Boble med smak så går det

Jeg pleide også å brekke meg av vann. Eller.. hvis jeg tok en liten slurk gikk det bra, men hvis jeg tok store slurker, eller bøtta nedpå så brakk jeg meg. Men nå har jeg begynt å venne meg til vann..
I forhold til brus har jeg aldri vært noe avhengig av pepsi max, men jeg drakk veldig mye cola før. Jeg sluttet med cola da jeg forelsket meg i Urge. Men nå er det slutt på begge. Skal jeg ha brus nå, så må det nok bli pepsi max...
*hvorfor finnes det ikke Urge light??*

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:26   #48
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Her bøtter jeg innpå med Pepsi max.... Har vært totalt avhengig siden jeg gikk ned 25 kilo i 2004....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Jeg klarer ikke slutte med Pepsi Max! Fettfrid Spis deg ned i vekt med Skaldeman 27 07-08-07 09:39
Pepsi Max! annemerete Ketolysekuren 13 09-03-07 12:53
Drikker dere pepsi max?? Tiril77 Lavkarbo generelt 45 21-01-07 21:09
Binder Pepsi Max vann? Boxie Spørsmål og svar 6 03-10-06 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no