Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Laktose fri melk?!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-10, 14:27   #1
Spitsy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 11
Spitsy er på en erverdig vei
Question

Laktose fri melk?!

Søsteren min er på besøk og hun har laktose intoleranse, og må da drikke laktose fri melk. Eg sto og studerte kartongen, og det står at det er 3,2g karbohydrater per 100g. Vil det si at eg kan drikke den når eg går på ketolyse? Vel, der står og at ett glass (ca2dl) inneholder 6,4g karbohydrater så eg ble litt usikker For så langt i ketolyse kuren min har eg bare gått etter karbohydrater per 100g vare..

Noen som har svar på dette ?

Spitsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:37   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Laktose fri melk?!

Jeg har brukt den melka iblant til å lage chai, siden det bare ikke blir det samme med fløte. Om det er ok... selv om det ikke er så mye karber, bør man vel være obs på mengden melkesukker, som ikke er helt heldig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:40   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Laktose fri melk?!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har brukt den melka iblant til å lage chai, siden det bare ikke blir det samme med fløte. Om det er ok... selv om det ikke er så mye karber, bør man vel være obs på mengden melkesukker, som ikke er helt heldig.

Det er dobbelt så mye melkesukker i h-melk som i den laktoserfrie melka...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:47   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Laktose fri melk?!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er dobbelt så mye melkesukker i h-melk som i den laktoserfrie melka...

Ja, det stemmer vel, men jeg tror de har tilsatt noe annen søtning for smakens skyld? Usikker, har ikke en kartong foran meg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 16:37   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laktose fri melk?!

Opprinnelig lagt inn av Spitsy, her.

Søsteren min er på besøk og hun har laktose intoleranse, og må da drikke laktose fri melk. Eg sto og studerte kartongen, og det står at det er 3,2g karbohydrater per 100g. Vil det si at eg kan drikke den når eg går på ketolyse? Vel, der står og at ett glass (ca2dl) inneholder 6,4g karbohydrater så eg ble litt usikker For så langt i ketolyse kuren min har eg bare gått etter karbohydrater per 100g vare..

Noen som har svar på dette ?

Greia er at 100g melk er bare en dl. Et vanlig kjøkkenglass er som regel 2 dl. Da har du jo brukt opp ca 1/3 av dagens karber på et glass melk......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 17:00   #6
Spitsy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 11
Spitsy er på en erverdig vei

Sv: Laktose fri melk?!

Så siden 3g karbohydrater er 1/3 av dags inntak! så vil det si at på ketolyse skal man bare spise 9g karbohydrater iløpet av en dag? eg trodde det var 15

Spitsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 17:28   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Laktose fri melk?!

Opprinnelig lagt inn av Spitsy, her.

Så siden 3g karbohydrater er 1/3 av dags inntak! så vil det si at på ketolyse skal man bare spise 9g karbohydrater iløpet av en dag? eg trodde det var 15

Øh - 100 g inneholder 3,2 g = 200 g inneholder 6,4 og 6,4 x 3 = 19,2 g kh. Så jo, ett glass på 2 dl laktosefri melk er 1/3 av karboinntaket om man er på ketose.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk? MiLLiliLLi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 08-04-10 15:54
Laktose, laktosefri melk, og sukker. SunnhetMedSirrup Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-10-09 07:43
Noen spm om protein, karbo, fett og laktose Linnmk Ketolysekuren 0 15-11-07 18:57
Q-melk VS Tine melk Aadi Generell ernæringsdebatt 12 14-04-06 17:08
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no