Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-09, 22:17   #1
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Det lurer jeg på
Og er det egentlig ok med bønner?

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 22:59   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Sitat:

Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Den har jeg ikke hørt før. …men for noen så er meieriprodukter –smør en partystopper, dvs at det hindrer vektnedgang.

Sitat:

Og er det egentlig ok med bønner?


Din kostholdsfilosofi er ”egenkomponert” så da er du som er eksperten og dermed er det bare du som veit om bønner er ok eller ikke, vanskelig å gi deg råd der gitt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 08:51   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Det er en del som ikke tåler meieriprodukter ja, så derfor kan man feiloppfatte og tro man ikke skal ha det når man spiser lavkarbo. Smør tror jeg ellers det er ytterst sjelden at fungerer som partystopper.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:19   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Dette er skrevet under lindberg, så jeg regner med at det er noe han har sagt..?
Eller?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 10:54   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Hva da sagt?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 11:49   #6
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Dette er noe jeg har snappet opp i Linbergs teori, ja , er ganske "søkende" enda, har ikke funnet frem til opplegget jeg vil følge. Mener det står i Lindberg-starttråd her inne at rømme, fløte, smør osv ikke må inntas sammen med karbohydrater. og da lurer jeg på om det skjer noe med den sammensetningen som gjør vektnedgangen saktere?...Og dette med bønner..Blir bare litt forvirret, for ved ketlyse f eks, så er vel all belgfrukt ikke lov. Hvorfor anbefaler Lindberg det? Vet jo at det inneholder mye proteiner, men det inneholder vel relativt mye karber også? Eller påvirker de likevel blodsukkeret lite (lav GI)?

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 15:48   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Sitat:

Melkeprodukter (rømme, fløte, smør og ost i retter uten sukker, brød, ris, pasta eller potet)

Dette sitatet du mener? (tatt fra starttråden til lindberg)

Det er nok mest fett (som jo det er mye av i rømme, smør, ost og fløte) som ikke bør kombineres med mye karbohydrater. Det er liksom den verste sammensetningen av mat, for karbene høyner blodsukkeret og insuliunet, og insulin er fettlagrene... (tatt fritt av min hukommelse)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

for karbene høyner blodsukkeret og insuliunet, og insulin er fettlagrene... (tatt fritt av min hukommelse)

Mye fett og mye karber gjør at fettet går rett inn i lagrene i kroppen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:41   #9
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

I see Så det er fett og ikke nødvendigvis meieriprodukter, ja....Hm, begynner å skjønne litt mer av dette nå

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 09:30   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av bella donna, her.

Hvorfor anbefaler Lindberg det? Vet jo at det inneholder mye proteiner, men det inneholder vel relativt mye karber også? Eller påvirker de likevel blodsukkeret lite (lav GI)?

Lindberg er mer opptatt av at vi skal spise mat med lav Gi...ikke at det nødvendigvis skal være få karber og ketose. Han er opptatt av stabilt blodsukker. derfor forskjellige forslag til mat.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:35   #11
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Må kjøpe bøkene og sette meg skikkelig inn i dette her. Regner med alle matvarer med lav GI er listet opp i bøkene hans. Eller finnes det god liste på nettet også?

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:22   #12
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor skal man ikke ha meieriprodukter sammen med karbohydrater?

Jeg har søkt en del etter GI-lister på nettet og ikke klart å komme opp med noen som var bra. Men da jeg satt og lette etter en oppskrift i kokeboka "Kokeboken naturlig slank" (Lindberg, utgitt 2004) - da fant jeg akkurat det jeg lette etter bakerst i boka. Flere lister med forskjellig utgangspunkt - og med forklaringer. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett ordentlig på den boka - som faktisk er veldig fin - mange bra oppskrifter der!

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..) smil! Ketolysekuren 6 16-03-09 21:48
Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg? ElinPelin Ketolysekuren 13 17-07-08 01:37
Skal vi dekke et tapazbord sammen? nalana Festmat 5 18-03-08 20:32
Hvorfor ikke karbohydrater? søtekrølle Spørsmål og svar 7 17-02-08 13:07
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no