Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselig ut av ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-08, 13:28   #1
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Plutselig ut av ketose

Jeg startet på ketolysekuren 1 januar, kom i ketose 3 januar, først rosa utslag så deretter har det vært lilla. I går spiste jeg 15 g karber, de andre dagene har jeg spist under 10 g pr dag. Resultatet er at jeg forsvant ut av ketose i dag, hva er dette for noe da?

Må jeg være så varsom med karbene, ligge under 10 g pr dag.

Mat inntak i går:

Frokost: omelett av 2 egg, 2 små kjøttboller, laget av elgkjøtt, 50 g salat. (orket bare halvparten, så bikkjene fikk resten).
Lunsj: 100 g stangselleri fylt med blue castello
Middag: Taco med salat, paprika, løk og agurk + 25 g seterrømme
Kvelds: 50 g valnøtter
Div: 1 dl lettmelk til kaffen

Kan det være melken, har bare drukket melk i kaffen i går og i dag, men karb er vel karb?

  Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:42   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose

Om du har drukket mye så vil det ikke være ketoner i urinen slik at det gir utslag, den er rett og slett for tynn. Det er nok en svært vanlig årsak til manglende utslag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 13:46   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose

Heihei
Skal prøve og svare deg, men kan jo ikke være helt sikker selvsagt.

Taco - du spiste ikke skjell eller lefser vel? Det kan vi ikke spise. Det er også mange karber i Taco-kryddermixposene, og i Tacosaus på glass.

Melk - er det også mye karber i. Nesten 5 gr i en desiliter. Holder meg helt unna melk jeg, bruker kremfløte istedet. (Men det finnes også noen som ikke tåler kremfløte, det er jo typisk... )

Og bortsett fra det så synes jeg det ser ut som du spiser altfor lite! Du må også spise nok fett, ellers funker det ikke. Jeg spiser meierismør, majones eller remoulade til hvert måltid. Mager kost er IKKE tingen her.

Lykke til videre på verdens beste kosthold!
Beste hilsen Nina

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:05   #4
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Plutselig ut av ketose

Nei, spiste hverken skjell eller lefser. Det er mulig at jeg spiser for lite, men jeg er jo ikke sulten da. Drikker ca 2 -2,5 l vann, tar ketolysetablettene mine.

Kanskje jeg skal kutte ut melken, men da må jeg også kutte kaffen, for kaffe uten melk smaker pføj.

  Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 14:07   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ut av ketose

Kaffe med kremfløte da? :-)

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Plutselig ut av ketose Ametyst Lavkarbo generelt 9 03-10-05 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no