Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er alltid i ketose, går litt opp. Går det an å spise for lite karb?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-08, 11:54   #1
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Er alltid i ketose, går litt opp. Går det an å spise for lite karb?

Hei,
har gått på ketolysekuren i 1,5 uke nå, ca 3kg ned. Men de siste 3-4 dagene har jeg gått EN HALV KILO OPP!! Jeg har vært i ketose hele tiden, (mener jeg heller spiser for lite karbohydrater enn for mye)
Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre?

tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 11:55   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp.Går det an å spise FOR LITE karb.??

Spiser du for lite karber, kan kroppen gå i sparebluss Så hold deg i vertfall over 15 karber daglig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 12:02   #3
Drew
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 19
Drew er på en erverdig vei

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp.Går det an å spise FOR LITE karb.??

Jeg opplevde at jeg hadde bedre vektnedgang en uke hvor jeg følte at jeg tøyde strikken litt, og spiste litt mer karbs enn jeg hadde gjort. Ellers tror jeg kanskje at vekta kan variere litt med et halvkilo opp eller ned på noen dager, uten at det behøver å bety at man gjør noe galt?

Drew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 12:06   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp.Går det an å spise FOR LITE karb.??

Mensen, eggløsning, litt ekstra salt mat, lenge siden siste toalettbesøk.......
Vekten varierer med mange faktorer. Det er derfor det kan være lurt å bare ha en fast veiedag i uka.
For meg vil det si at jeg veier meg nesten hver dag, men kun vekten på torsdagene blir skrevet ned og er offesiell. Det er også den dagen i uka jeg måler meg. Målebåndet kan nemlig vise at du blir mindre selv om vekten ikke går ned.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 12:12   #5
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp.Går det an å spise FOR LITE karb.??

For min del er det slik at med mye stress så er det ikke mulig å gå ned. Da må man tenke at med karbomat hadde det vært masse opp isteden - og det vil vi jaffal ikke.

Ellers er en halv kilo som de andre sier her ikke mer enn at det er naturlig variasjoner. Litt mye salt i går, litt mindre kaffe e.l. så er det en halv kilo ekstra vann med en gang.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 21:20   #6
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp.Går det an å spise for lite karb.?

Bare slapp av, vekta svinger mye. Vann i kroppen av forskjellige grunner, mye å velge i her som du ser. Har opplevd at vekta steg og steg i noen dager, for så å droppe ned under start bare sånn over natta. Rare greier, men jeg stoler litt på disse folka her i at dette er normalt. Tror vi alle opplever litt av dette.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 16:42   #7
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Drikker 1 - 1,5 liter Cola light pr.dag-er dét årsaken?

Drikker 1-1,5 l Cola light pr.dag, kan det være grunnen? Er jo ikke karbohydrater i den, men kunstig søtning stagnerer sikkert også vekttapet?

tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 16:48   #8
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Er alltid i ketose, går litt opp. Går det an å spise for lite karb?

Ja, det er en del som stagnerer pga kunstig søtning i brus.
Hvordan klarer du å få i deg nok vann (2-3 liter) når du drikker så mye brus?

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i? -7kgtakk Ketolysekuren 8 18-09-08 23:28
Hvor lite karb før man er i ketose? Adaware Ketolysekuren 6 19-08-08 19:19
Må man alltid sjekke karb. innholdet et annet sted enn forpakning? Gunhild Ketolysekuren 4 22-01-08 20:21
Det blir vel litt mye karb. i taco Gunhild Ketolysekuren 10 21-01-08 21:35
Deppa av for lite karb? Konkelimonke Ketolysekuren 25 22-03-07 17:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no