Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanlig å bli kvalm?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 19:12   #1
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien
Question

Vanlig å bli kvalm?

Har begynt på ketolysekuren i dag og har gått med en uggen følelse i magen i hele dag, samt har følt meg kvalm fra og til helt fra frokosten i morges... Har lest i boka og der listes det opp mange bivirkninger i begynnelse av kuren, men ikke det med kvalme. Etter middagen protesterte magen kraftig og jeg fikk mageknip og "tømming" med løs avføring flere ganger... Etter det har mage roet seg, men jeg har fortsatt den småkvalme følelsen...
Andre som har opplevd dette - når/hvor fort går det over??

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:36   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Hei,
Ikke noe å bekymre seg over, ganske normalt. Husk at kroppen holder på å omstille seg fra karboforbrenning til fettforbrenning og det er litt av en omstillingsprosess. De aller fleste føler seg uvel i et par dager i verste fall så kan det vare i opp til to uker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:38   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Det kan hjelpe om du starter litt forsiktig med fettet og så øker på etterhvert. Selv var jeg både kvalm med en solid fett-diarè langt borti 2 uker, men det går seg til

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:51   #4
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Jeg også opplevde sterk kvalme, men det går over!!!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:52   #5
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Jeg går ikke på ketolysekuren, men kjører egenkomponert lavkarbo på ketosenivå. Jeg har vært en god del kvalm den første uka, i tillegg til at jeg har vært svimmel++. Synes det hjelper å spise noe salt (noen skiver med spekeskinke f.eks) også er jeg nøye med å ta magnesium.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:57   #6
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Tusen takk for svar! Da er det ikke særlig uvanlig med andre ord.. Får bare holde ut og håpe det gir seg fort - 2 uker med dette vil bli en stor utfordring men alt går om man er innstilt på det.. Har iallefall ikke vært godtesyk i hele dag og føler meg god og mett... Kvalmen er der fortsatt men er til å leve med..

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:06   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Det tok bare et par dager får jeg var kvitt min kvalme, så vi får håpe du er like heldig)

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:28   #8
algratt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 9
algratt er på en erverdig vei

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Hei jeg blir alltid kvalm, men virker som om det har litt med hvor mye vann jeg drikker og etter hvert blir det bedre ettersom dagene går.
Jeg blir alltid kjempe sliten den første uka i tillegg, blir anpusten og får melkesyre i beina bare jeg ser en oppoverbakke...men kan bare være en overgang...jeg blir også enten løs i magen eller det helt motsatte så tar sånne melkesyrebakterier man får på apoteket og det hjelper.
Du kan også kjøpe noe som heter Base te på Helsekosten, den er kvalmestillende og hjelper mot oppblåsthet. Eller ta litt ingefærpulver i litt vann, den er også kvalmestillende og smører slimhinnene i magen.

__________________


algratt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 18:17   #9
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Vanlig å bli kvalm?

Takk for svar, har kuttet litt ned på fettet (smør) som jeg steker ting i og da blir det litt mer overkommelig.. Prøver heller å spise ost ved siden av for å få i meg mer fett og i dag har kvalmen vært mye bedre.. Tror nok det ble litt for stor overgang fra ikke noe fett (evt olje/lettmargarin) til masse fett så prøver å ta det litt trinnvis og heller trappe opp etterhvert.. Magen reagerer fortsatt, men jeg føler meg mye lettere i kroppen i dag.. Jobbet natt i natt og ble sulten så da ble det litt reker med masse majones..Mmmmm... Det interressante er at når jeg kom hjem og skulle sove så har jeg sovet SÅ godt.. Bruker vanligvis å slite med å sove når knerten er hjemme (og enda verre når han er syk for da er det en del hyl og skrik) men jeg har sovet godt påtross av noen oppvåkninger.. Var ikke så trett som jeg pleier å være på nattevakten heller...
Nesten litt utrolig at man kan få effekt av kuren så fort eller??? Tror også at jeg allerede er i ketose da mannen klager på ånden min.. Har ikke testet med stix, får se om jeg får gjort det før jeg drar på jobb i kveld...
So far so good iallefall!!!

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanlig å bli kvalm i starten? ned10kg:) Ketolysekuren 17 09-01-10 15:04
Kvalm ... Imali Ketolysekuren 8 19-10-09 17:18
Kvalm? Tussi jenta Ketolysekuren 7 19-08-07 22:07
jeg er så kvalm! millepille Atkins kosthold 5 26-03-04 09:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no