Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lavkarbo har ikke noe for seg

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-10, 17:48   #1
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Lavkarbo har ikke noe for seg

...sier de på trening.no

Les her http://www.trening.no/kosthold/3558.o2.html

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 08-08-10, 18:01   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Ja, ja - slit med helsa, det funker for meg.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 08-08-10, 18:12   #3
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Syns egentlig denne artikkelen var god, og veldig grundig mht kildehenvisninger - sikkert sunt med noe skepsis til lavkarbo også... men til syvende og sist er det så mange her inne som har tilnærmet entydig positiv, personlig erfaring med lavkarbo, at de "positive studiene" mht lavkarbo veier tyngst for meg ihvertfall

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig
Gammel 08-08-10, 18:16   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Det er vel forskjell på lavkarbo for de som driver aktivt med trening og de som ikke gjør det også
Sunt er det vel til en viss grad for alle, men..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-08-10, 18:21   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er vel forskjell på lavkarbo for de som driver aktivt med trening og de som ikke gjør det også
Sunt er det vel til en viss grad for alle, men..

Hvorfor er det egentlig det? Lavkarbo fungerer ikke bra på alle. Og det merker man jo fort, men man må da i det minste gi det en sjanse og se hva som skjer. Ikke bare bastant påstå noe man ikke har følt på kroppen selv, slik mange eksperter gjør.

Jeg kan ikke trene på høykarbo . Jeg blir sliten og sur i muskulatur, hiver etter pusten for ingenting etc. På lavkarbo derimot kan jeg gå i timesvis. Jeg bare mistenker at det nok er slik at dersom man har gått lavkarbo en stund, og så inntar karbser, så får man en reaksjon liknende når man går fra høykarbs og inn i ketose. Men det er jo bare en idè fra min side, og jeg har ingen som helst slags faglig bakgrunn i å si sånn

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 08-08-10, 18:26   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Mener at folk som trener aktivt ikke har så stort behov for å kutte karbohydratene til et minimum, siden de tross alt brenner dem opp uansett. Spørs jo selvfølgelig hvor mye man trener da, men å ta en porsjon havregrøt rett før man skal trene har ikke akkurat samme negative virkning som hvis du tar en porsjon havregrøt og satser på neste trening i 2047.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-08-10, 18:28   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Mener at folk som trener aktivt ikke har så stort behov for å kutte karbohydratene til et minimum, siden de tross alt brenner dem opp uansett. Spørs jo selvfølgelig hvor mye man trener da, men å ta en havregrøt før trening er ikke akkurat det samme som å ta den når man skal trene en gang, høsten 2047.



(skulle hatt en sånn veldig leende smiley nå!)

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 08-08-10, 18:35   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Men disse folka som trener og som er fornuftige, de holder seg jo til karbohydrater fra type havregryn, fullkornsprodukter, masse grønnsaker osv, så de spiser jo lavkarbo, men ikke ketogent da..
Er jo en viss forskjell på HØYkarbo og å spise karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-08-10, 18:36   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Mener at folk som trener aktivt ikke har så stort behov for å kutte karbohydratene til et minimum, siden de tross alt brenner dem opp uansett. Spørs jo selvfølgelig hvor mye man trener da, men å ta en porsjon havregrøt rett før man skal trene har ikke akkurat samme negative virkning som hvis du tar en porsjon havregrøt og satser på neste trening i 2047.

* Hvis du er frisk og slank og skal bygge muskler: go for it.
* Hvis du er feit og/eller insulinresistent: Du vil ikke tømme bukspyttkjertelen for insulin, som fortrenger vekst- og kjønnshormoner FØR trening. Hold deg i ketose og tren 80% istedet helt til du sorterer under det første punktet over ...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 08-08-10, 18:40   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

* Hvis du er frisk og slank og skal bygge muskler: go for it.
* Hvis du er feit og/eller insulinresistent: Du vil ikke tømme bukspyttkjertelen for insulin, som fortrenger vekst- og kjønnshormoner FØR trening. Hold deg i ketose og tren 80% istedet helt til du sorterer under det første punktet over ...

Der kan du vel skille mellom de som er overvektige og insulinresistente og de som bare er overvektige også

(Jada jada. Vet at veeeeeeeeeeldig mange overvektige er insulinresistente)
Liksom.. Hvis du gikk opp 10 kilo i sommerferien og da bikka over til overvektig, så betyr jo ikke det at du er insulinresistent

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-08-10, 20:19   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

http://www.matoghelse.no/helse/2010/...aa-tanken.aspx

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782

http://www.varden.no/sport/odd-spill...-vekt-1.298979

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-08-10, 20:22   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Ja, også kan vi finne frem alle eksemplene på de som briljerer med høykarbokosthold?
Er jo ingen som sier at ikke det har noe for seg, men det er ikke det eneste som funker

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 08-08-10, 20:24   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, også kan vi finne frem alle eksemplene på de som briljerer med høykarbokosthold?
Er jo ingen som sier at ikke det har noe for seg, men det er ikke det eneste som funker

Poenget er vel at det finnes en hel haug med eksempler (og flere kommer daglig) på at det fungerer. Og innleggene fra Pål viser at det er langt fra skadelig, som treningsforumene ofte hevder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-08-10, 20:29   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Det er også en seiglivet myte at man ikke kan trene på olympisk nivå med lavkarbokost. Flere i OL-toppen lever feks. LCHF uten problemer. I Mat og Helse har jeg lest flere artikler og intervjuer med både hardcore syklister, sprintere, kroppsbyggere og svømmere som har lest både LCHF og mildere lavkarbo-versjoner og hatt enorme gevinster av det både helse- og treningsmessig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 08-08-10, 21:47   #15
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Dette vurderer jeg til å være en ren hitpiece fra trening.no.

Når man leser argumentene ser man at det er såvidt han holder seg i skinnet fra første setning. Alt som kan vurderes som negativt for lavkarbo blir ansett som sannsynlig, samtidig unngår han å holde den samme forskningen som er "mot" lavkarbo til samme standard.

Eksempel er der han avviser de fleste positive lavkarbostudier som ikke godt nok utført, men ikke påfører de samme krav til de studier som gir negative utfall for lavkarbo.

Tonen i hele innlegget hans er negativ fra første setning og uten å studere de referansene han har plukket ut (som han vet de fleste ikke vil gjøre), kan man ikke konkludere med om han plukker akkurat de han trenger (inkludert metastudier) for å argumentere for sin sak (eller trekker for mye konklusjon av studiene han nevner).

I tillegg bruker han argumenter rundt lavkarbo som er både utdaterte og på siden av hele poenget med å holde seg til et karbo-restriktivt kosthold.

Og tilslutt for å få et ferniss av "balanse" nevner han nettopp dette, at man kan "vri det slik man vil" før han uten å trekke pusten avviser at lavkarbo har noe for seg, med henvisning til den "gode gamle" bare spis litt mindre, og tren litt mer (ie. hele poenget til trening.no).

Ikke står det det minste om hans kvalifikasjoner for å skrive en slik artikkel, og finner heller ingenting utenom trening.no som han har publisert.

Jeg tror jeg holder meg til Gary Taubes 5-årige mursteinsbok fra fedmeforskningens hjemland når det gjelder studier av effekten av redusert karbohydrat-kosthold.

BiggieS

Oppdatert (ps: alt dette er offentlig tilgjengelig info):

Jeg fant han her: http://www.ntnu.edu/dmf/studies/master/thesis/sport med master fra NTNU i "Master's Theses in Exercise Physiology". Ikke akkurat en fettekspert mao?

Trening.no er eid av Even Andre Rotevatn ifølge WHOIS for domenet. Even Andre er eier og styreleder i firmaet Trening Volda AS: http://www.nettkatalogen.no/firmainf...1971686278.htm

Så kan et firma som lever av å selge trening til andre, ha en nøytral artikkel om lavkarbokosthold som jo i stor grad avviser trening som primær vektreduksjonsform?

BiSm


Sist redigert av Biggie Small : 09-08-10 kl 19:07.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
Gammel 08-08-10, 21:54   #16
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Kanskje trening.no har samme eier som vektklubb.no ?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 08-08-10, 21:56   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Kanskje trening.no har samme eier som vektklubb.no ?

Jeg trodde det var Bedreviteren (som vi jo har "god" erfaring med fra tidligere ) som drev den?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-08-10, 23:56   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Dustete artikkel. Alle fungerer ikke på lavkarbo, det er et faktum. Men det var masse faktafeil, noe som viste at artikkelforfatteren ikke hadde satt seg inn i dette, men bare lett etter masse kilder.
Dessuten var det også feil i kildematerialet, og da kan det bli mye hoppsa sa.
Selv kan jeg fortelle at det finnes nyutdannede trenere fra Olympiatoppen som sier (sitat)...de eier ikke evne til nytenking der oppe". Dette er fra en sykkeltrener, som er veldig for lavkarbo OG utdannet ved olympiatoppen, altså. Selv kjører jeg beinharde økter på 40 gram om dagen, og de 40 gram spiser jeg kun for at leveren skal slippe merarbeidet, jeg er uansett i ketose, og kan kjøre på nær 100 % av makspuls uten å kjenne det minste til laktat dannelse, fordi musklene nå har omstilt seg 100%, og kjører så å si aldri anaerobt - NOE SOM ER EN UMULIGHET - iflg "ekspertene". Min maxpuls på 242 er visst også en umulighet - iflg de samme ekspertene. Så fysiske bevis er ikke nok, så lenge det står i boka at deg ikke GÅR AN

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-08-10, 08:14   #19
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Helsike BitTorres.. Makspuls på 242?! Jeg er en fyr på 24 som takket være mitt inngrodde hat for kardiotrening bare såvidt klarer å presse meg til rett over 170 (forøvrig ca. det samme som min bestefar for gøy ligger på i noen minutter etter en halvtimes hard sykling) i en meget kort burst, men 242? Vær så snill, si det var en skrivefeil, for nå føler jeg meg virkelig patetisk på kondis- og hjerte/lungefronten! x)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
Gammel 09-08-10, 11:03   #20
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Helsike BitTorres.. Makspuls på 242?! Jeg er en fyr på 24 som takket være mitt inngrodde hat for kardiotrening bare såvidt klarer å presse meg til rett over 170 (forøvrig ca. det samme som min bestefar for gøy ligger på i noen minutter etter en halvtimes hard sykling) i en meget kort burst, men 242? Vær så snill, si det var en skrivefeil, for nå føler jeg meg virkelig patetisk på kondis- og hjerte/lungefronten! x)

Hei du patetiske Maxpuls 19 april 2009 : 192. Etter omlegging til lavkarbo sent i Juli 2009 steg den til 208 - 220 - 230 - 236 - og i Juli 242. Etter et testløp på 6 km på nær maxfart touchet jeg såvidt 242, men den lå mer stabilt på 238, for å være ærlig. Jeg er nok noen år eldre med mine 41 somre, men alder har ikke så mye med saken å gjøre når hjertet går på ketoner

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-08-10, 11:31   #21
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Jøss.. var allerede klar over at lavkarbo er kraftfór for hjertet, men det der tar jo virkelig ting til nye høyder. Hva sier legen din om dette? Opplever at leger flest lever i den tro at man aldri skal pushe pulsen høyere enn ca. 220-alder, og der ligger jo du rimelig heftig langt over anbefalingen man oftest får..

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
Gammel 09-08-10, 17:40   #22
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Hvilken lege? Har ikke vært hos legen siden jeg startet på LCHF, fordi jeg ikke blir syk lenger

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-08-10, 17:49   #23
Lunaluna
Medlem
 
Lunaluna sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 56
Lunaluna er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Blir helt oppgitt jeg!
Godt at vi er levende bevis på at det funker da, alle som en!

__________________


Lunaluna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 09-08-10, 18:29   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Helsike BitTorres.. Makspuls på 242?! Jeg er en fyr på 24 som takket være mitt inngrodde hat for kardiotrening bare såvidt klarer å presse meg til rett over 170 (forøvrig ca. det samme som min bestefar for gøy ligger på i noen minutter etter en halvtimes hard sykling) i en meget kort burst, men 242? Vær så snill, si det var en skrivefeil, for nå føler jeg meg virkelig patetisk på kondis- og hjerte/lungefronten! x)

Hvordan i all verden klarer dere takle slike pulsnivåer?? Jeg føler at hjertet er på tur til å forlate kroppen så snart pulsen er over 110??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-08-10, 19:04   #25
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Hei du patetiske Maxpuls 19 april 2009 : 192. Etter omlegging til lavkarbo sent i Juli 2009 steg den til 208 - 220 - 230 - 236 - og i Juli 242. Etter et testløp på 6 km på nær maxfart touchet jeg såvidt 242, men den lå mer stabilt på 238, for å være ærlig. Jeg er nok noen år eldre med mine 41 somre, men alder har ikke så mye med saken å gjøre når hjertet går på ketoner

Jeg drømmer om å kunne gjøre det dere gjør gutter! Et år til kanskje så er kroppen nok reparert til å starte noe langvarig (kostholdsmisbrukt siste 20 åra..)

I en' setning, hvor(dan) bør man starte med slik trening/test av kropp?

mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor passer ikke lavkarbo for de med BMI under 25? oloevold@online.no Spørsmål og svar 20 29-10-09 10:06
Når man ikke er på lavkarbo/ketolyse diett ... Ista Ketolysekuren 2 09-08-08 12:01
Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra? femalia Ketolysekuren 10 09-07-07 23:27
Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo moea Lavkarbo generelt 10 27-07-06 02:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no