Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-10, 08:06   #351
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

De kjøttbollene hørtes kanongode ut Tonje
Skal garantert prøve dem en dag.

Til dere som er i Fase 1 kan jeg trøste dere med at de første dagene alltid er verst. Etter det går det litt av seg selv egentlig Etterhvert får du litt mer kontroll på hva som er lov og ikke , og kanskje hva kroppen din er mest fornøyd med. Jeg har fulgt denne dietten siden 2 januar , og synes det går veldig greit. Jeg spiser nok fortsatt mindre karber enn man får lov til men kroppen min trives veldig godt med det så da er det vel bare å fortsette Lykke til og stå på!!

Veiedag i morgen og jeg er som vanlig spent. Gikk ned ganske mye forrige uke så denne uken blir vel ganske rolig!

Ha en fin torsdag

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 09:55   #352
*Ingrid*
Nytt Medlem
 
*Ingrid* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
*Ingrid* er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Dag 4...! Har motstått fristelser til nå, både mht mat og veiing (men det blir nok en liten prøveveiing i morgen) Var veldig slapp i går, kan ha sammenheng med at jeg også var og gav blod. Passer på å drikke MYE vann for tiden. Litt bekymret for at magen skal "stoppe helt opp" med dette kostholdet, andre som har erfart det?
Sykler til og fra jobb hver dag (flinke Ingrid!!)
Tonje, de kjøttbollene så kjempegode ut. Blir vel kanskje det til middag i dag, samt prøve blomkål-mos.
Lailus, hvordan går det med deg? Morsomt at vi er i gang samtidig. Hva er dine mål mht vektnedgang? Jeg er glad i å lage mat, og finner stort sett på oppskriftene selv.
Lurer på å prøve å lage oopsie-rolls, ser at flere skryter av dem?
Ha en super dag!

__________________
Ingrid



*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 10:34   #353
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Idag har jeg en dåååårlig dag. Var å trene i tilsammen 120 minutter igår og i mellom slaga ( 3 forskjellige timer på Sats etter hverandre) kjente jeg at jeg ble uvel. Magen var stor som en bongotromme, om ikke større. Da jeg kom hjem forsøkte jeg meg på litt middag, men orket lite. Svaret kom 1 time seinere med høylytt tilbeding av den hvite porseleensguden.
Jeg har holdt på i hele natt, men nå tror jeg at jeg er stabil. Har så ille lyst på cola og potetgull. Ikke noe annet. Blir heller ingen trening på meg idag, og det gjør meg ikke i bedre humør.
Dette var dagens sutrete utblåsning i fra meg, og så håper jeg at jeg stiller med et litt annet humør i morgen.
Bestemora mi har forresten bursdag imorgen, og jeg lurte på å lage kake eller noe lignende. Noen gode tips til meg?

__________________
Gulrotklara



Sist redigert av gulrotklara : 18-03-10 kl 15:30. Årsak: tastefeil
gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 12:37   #354
Lailus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 11
Lailus er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei jenter. Jeg blir oppmuntret av å lese at det er flere i samme situasjon. Det er godt, det
Trengte noen positive innlegg nå, da jeg nok føler meg som Gulrotklara i dag. Så utrolig slapp, ingen matlyst, holdt på å kaste opp av den utrolig ekle grønnsaksjuicen og synes at diett er kjipt...derfor måtte eg "sjekkveie" meg og då kom motivasjonen litt tilbake. 2 kg på så langt denne uken. Har ikke fått gått på spinning heller for jeg har vært slapp og svimmel og det blir jeg også i dårlig humør av.
Ingrid: Jeg skal ned 6-7 kg, det høres ikke mye ut, men de har sittet lenge og sittet godt. Har også tenkt på dette at magen har "stoppet opp", det er flere dager siden jeg sist var skikkelig på do. Håper det stabiliserer seg. Har sett flere skrive om oopsie rolls, men ikke funnet ut hva det er. Nå er det tid for lunsj og jeg holder meg unna lærerrommet der det alltid er en del godsaker... Prøvde forresten blomkålmos i går og det var ganske godt, så det kan jeg trygt anbefale
Tone: Håper du har fått litt energi og at kroppen fungerer bedre.
Anette: Takk for oppmuntring - det hjalp
Ha en fin dag og lykke til med dagens måltid.
-L-

Lailus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:12   #355
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Uffda. Så trist at flere av dere sliter om dagen. Ikke moro...

Tips til kake er Gerds ostekake. Lag gele av funsaft istedenfor gele.
Søk i forumet så finner du oppskriften.

Oopsiene ligger det øgså mange oppskrifter på. Veldig mange muligheter med disse altså. Jeg lager pizza snurrer , rullekaker , og bruker dem som brødskiver. De er supre og kan brukes i fase 1. Jeg putter alltid litt fiberhusk oppi. (fås kjøpt i helsekost og noen dagligvarebutikker) Da blir "blingsene" litt fastere også holder jeg magen i sjakk!

Jeg har ikke hatt problemer med magen jeg altså men spis litt fiberrike grønnsaker så hjelper det nok Squash får iallefall min mage i gang!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:32   #356
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Takk for kaketipset, anette76

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 08:28   #357
*Ingrid*
Nytt Medlem
 
*Ingrid* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
*Ingrid* er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Dag 5 i fase 1, og jeg har veid meg... Syns jeg har vært SÅ flink, fulgt opplegget helt slavisk, ikke kunstig søtning en gang, og så har jeg bare gått ned 500 g Hvis jeg skal få til det som boka sier "Ned seks kilo på to uker!" må jeg vel forberede meg på å hugge av en kroppsdel eller noe sånt i løpet av neste uke, tror jeg!
Andre som har opplevd det samme? Syns liksom at jeg bare hører at folk raser ned i vekt den første uka, men ikke denne jenta, nei!

__________________
Ingrid



*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:27   #358
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Fredag og siste veiedag før ferie Vekten viste ned 300 gram , og det er jeg faktisk veldig godt fornøyd med. Jeg hadde bursdag i går så det ble litt kake og på tirsdag hadde pappa bursdag så da ble det også kake.. he he.
Hadde bestemt meg på forhånd for at disse to dagene var det lov å spise litt..

Er spent på hvordan maten går i ferien , kommer nok til å spise litt ulovlig ting men jeg trives veldig godt uten karber og i USA er de flinke til å ha lavkarbo alternativer på menyene

Lykke til videre for dere som er i full gang. Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere mens jeg er borte. Snakkes etter påske!!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:13   #359
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

God helg folkens.

Jeg er så utrolig matlei om dagen. Har virkelig ikke lyst på noen ting og ingen mat frister. Hva skal dere ha til middag i helga? Kanskje det er noe som inspirerer og frister der...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:54   #360
*Ingrid*
Nytt Medlem
 
*Ingrid* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
*Ingrid* er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Til deg som er matlei: jeg lagde de kjøttbollene som Tonje skrev om litt lenger opp her, i går. Supergode! Lagde en litt spicy variant, og det slo an hos hele familien Blomkålmos, dampede sukkererter og broccoli ved siden av. NAM!

__________________
Ingrid



*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:59   #361
*Ingrid*
Nytt Medlem
 
*Ingrid* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
*Ingrid* er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Oooops! Nå ser jeg at det er jo du som er matlei, Tonje Da skal jeg vel kanskje ikke anbefale din egen mat.... Jeg er veldig glad i laks, jeg, og synes at ovnsbakte varianter med litt kremost og hakkede mandler på, feks, er kjempegodt.

__________________
Ingrid



*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:26   #362
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hmmm, matlei ja. Hva med å lage en deilig hjemmelaget burger? Eller lasagne?
Vi skal ha taco idag, og jeg skal lage pannekakeoppskriften her inne og bruke dem som tortillas. Det gleder jeg meg til.
Nå leter jeg etter pizzasnurrer som jeg har tenkt å lage i morgen.
Og så må jeg finne igjen den oppskriften på tiramisu som man kunne fryse til is. Det ER jo lørdag i morgen.
Idag har jeg vært på sats og trent en heftig spinningtime, og lagt på ca 85-95 % igjennom hele timen. Litt sliten og svett etter på. hehe
Nå har jeg spist grillet kylling (kun bryst uten skinn) og en halv avokado + litt paprika og sukkererter. Det var veldig enkelt og greit idag.
Ha en flott dag alle sammen!!

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:47   #363
Lailus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 11
Lailus er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei igjen.
Jeg tenker også å prøve disse kjøttbollene. Gler meg til noe annet enn kylling. Hadde tenkt å ha skinkegrateng fra KK i dag, men så skulle det være 4 dl skummet melk og da må eg vel vente til fase 2
Misunner dere som får trent, jeg sliter fremdeles med energinivået. Fant noen gode oppskrifter på en amerikansk side så om litt skal jeg ha crepe til lunsj før det blir skinkesalat til middag. Middag er som regel i 17 -17.30 tiden og jeg spiser ingenting etter det, men er veldig sulten på kvelden. Spiser noen av dere noe til kvelds? Noen gode tips til for - og ettermiddagssnack? Jeg har spist kalkunrulade (fra boken) i 5 dager og det er ikke så spennende lenger. Selleristang, som er det andre alternativet i boken, liker jeg ikke...Dette er nok ikke den beste tiden å være kresen på.
Og ja, jeg er matlei jeg også. Sulten, men uten lyst til å gå igang å finne på noe nytt.
Skal posten linken senere når jeg er tilbake på min egen pc hvor linken ligger. Har den ikke i hodet. Skal også prøve de berømte oopsiene i dag, gleder meg til noe som ikke er grønt
-Laila-

Lailus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:49   #364
Lailus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 11
Lailus er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Og til Anette: God tur og gratulerer med overstått dag

Lailus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 16:17   #365
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Åh, jeg finner ikke oppskriften på Tiramisu igjen som man om ønskelig kan fryse til is. Jeg så den ett eller annet sted her igår, men nå finner jeg den selvsagt ikke. Noen som vet hvor?

__________________
Gulrotklara



Sist redigert av gulrotklara : 19-03-10 kl 16:19. Årsak: tastetrykk og trykketast
gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:48   #366
Lailus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 11
Lailus er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei.

Gikk på en skikkelig smell i dag morges. Som jeg har sagt tidligere, så opplever jeg at jeg har utrolig lite energi , skjelver og har hvilepuls på over 100 om morgenen og i perioder utover dagen. I dag fikk jeg vel det som nærmest må kalle en føling. Kunne ikke stå på bena, skalv ukontrollert og holdt på å svime av. De jeg hadde rundt meg tvang meg til å spise en skive med syltetøy og det er det beste jeg har smakt på lenge. Tilogmed et glass melk ble det. Litt skuffet (vet ikke helt av hva), men prøver SB utover dagen og så får jeg se hvordan det går. Noen andre som har opplevd lignende? Er energinivået deres stabilt?

Lailus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:57   #367
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Den oppskriften er veldig enkel. En boks med rikotta smakes til med søtning og instant coffee pulver. Pisk eggedosis av eggeplommer og stivpisk eggehviter. Bland først ost og eggeplommer, så blandes eggehvitene inn. Veldig godt, men jeg brukte feil søtning, så skal prøve med splenda neste gang i stedet. Dryss kakao på toppen før servering...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 14:26   #368
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Den oppskriften er veldig enkel. En boks med rikotta smakes til med søtning og instant coffee pulver. Pisk eggedosis av eggeplommer og stivpisk eggehviter. Bland først ost og eggeplommer, så blandes eggehvitene inn. Veldig godt, men jeg brukte feil søtning, så skal prøve med splenda neste gang i stedet. Dryss kakao på toppen før servering...

Åh, snille deg. Tusen takk. Du har reddet dagen min.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 12:20   #369
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

God søndag alle sammen.
Jeg hadde en kjempesprell igår og spiste lett sjokoladeis fra diplom. Ikke tilsatt sukker og ca 5 g fett, men det er fortsatt 16 karber i den. Spiste egentlig litt mye også
Jeg trente godt igår da og skal straks på sats for å spinne litt nå også. Håper inderlig ikke det går feil vei på vekta i morgen. Jeg har snikveid meg litt denna uka, og jeg tror ikke jeg har gått så mye mer ned. Kanskje 0, 5 kg og det er litt demotiverende. Hadde håpet på ca 2 kg nå også slik at jeg hadde gått ut av fase 1 med - 4 kg. Det hadde vært en ok start. Men vi får se i morgen. Ingen sorger på forskudd.
Jeg lurer kanskje på om jeg spiser for mye ost? Jeg spiser ganske mye av den blå jarlsbergen daglig + cottage cheese og gjerne litt fetaost.
Bør kanskje roe dette ned for å gå mer ned? Er så ille glad i ost, og det er liksom godisen min.
Kremt, og så er jeg vel litt for glad i cola zero. Drikker minst 0,5 l daglig og er ikke flink til å drikke vann. På trening er det eneste stedet hvor jeg drikker mye vann, og da drikker jeg ca. 1-1,5 l. innen jeg er hjemme, men så roper zeroen på meg resten av dagen.

anette76: Den tiramisuen var ikke noe særlig å fryse som jeg hadde lest påforumet her ett eller annet sted. Hvis jeg skal lage den en gang til, blir det nok heller kun noen timer i kjøleskapet før den fortæres.

Laget forresten lasagnen, eller moussaka som det vel mer blir, igår, og den var kjempe ålreit. Gjorde nok oppskriften til min egen med litt parmasan/mozarella, fersk sopp og urter, men det ble godt mottatt av alle. Laget halv med litt lasagneplater også, for barna mine er ikke så begeistret for aubergine. Absolutt grei altså, men min hjemmelagede med rødvin, bacon og chilli som "hemmelige ingredienser" er nok myyye bedre. (ikke akkurat en snill variant karbomessig for å si det sånn. )
Ha en flotters dag!!

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:03   #370
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Kun 200 g ned på meg forrige uke, og det var ikke akkurat oppløftende. Bør jeg fortsette med fase 1 lenger tro?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:23   #371
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei hei allesammen!

Da var jeg tilbake fra ferie, to uker i deilige deilige Thailand! For et faantastisk land! Vakkert, varmt og nydelig mat. Har spist diverse curry hver eneste dag både til lunch og middag uten og bli lei. Har blitt endel ris på meg må jeg innrømme da, men ikke så mye at det har enorme skader. Litt har jeg gått opp, men med bein på størrelse med tømmerstokker tror jeg at jeg skal vente til de er i normal størrelse igjen før jeg sjekker det reelle oppgangen. Guriland det var det sykeste jeg har opplevd altså. Har hovnet opp før, men ikke i denne graden kan jeg si! Beina mine var harde som stein helt opp til låra, og jeg fikk de verste sokkemerkene av flysokker som i utgangspunktet er løse og slaskete...heheheh..men men hjelper nå, har fått noen vanndrivende tabletter, så de begyner vel og tømme seg.

Kaldt var det og komme hjem syns jeg, men koselig og komme hjem til påskeferie da hvertfalll! Ser skummelt ut, men jeg lever i håpet om at det blir litt sol likevel.

Var kommet mange nye her mens jeg var på ferie da, VELKOMMEN ALLE, og lykke til! Fin diett dette her!! Jeg gleder meg til og komme i gang igjen skikkelig etter ferien nå, og har startet med omelett til frokost, og det blir det til lunch også. I morgen blir det curry igjen, har kjøpt med meg mange curry paster, og de er uten sukker allesammen! Hurra! Et lite stykke Thailand hjemme hos meg selv.

Ønsker alle sammen en strålende påske!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:25   #372
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Kun 200 g ned på meg forrige uke, og det var ikke akkurat oppløftende. Bør jeg fortsette med fase 1 lenger tro?

Man kan godt fortsette fase 1 litt lenger, jeg kjørte fase 1 lignende i ca en mnd jeg, men litt mindre strengt etterhvert..tok en yoghurt etc..
Og kanskje du skal prøve og drikke litt mere vann en periode også. Jevnt utover dagen, mye av det du drikker på treningen svetter du jo ut samtidig.
Lykke til hvertfall!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:11   #373
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Velkommen hjem fra smilets land, Victory.
Vann i kroppen er virkelig ikke mye godt, og det hørtes ille ut. Godt du har fått deg vanndrivende tabletter.
Jeg har helt mistet gnisten, jeg, og spise ikke south beach. Jeg spise vanlig lavkarbo hvis du ser bort i fra all sjokoladen jeg har dyttet i meg de siste dagene. Ja, jeg har påskeferie og vi har vært på harrytur. Kjempelurt.
Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre om dagen. Skal jeg fortsette med south beach etter påska, eller prøve noe annet? Jeg gikk kun ned 2,2 kg på 14 dager og fulgte dietten slavisk. Jeg hadde også utrolig lite krefter enkelte dager på trening, og det er frustrende. De sist dagene har laget meg en liten posjon med havregrøt m/ cottage cheese og syltetøy/kanel, og jeg har fått tilbake trøkket på trening. Men jeg er ikke i ketose lenger slik jeg var når jeg fulgte kuren. Vekta har verken gått opp eller ned.
Jeg har også virkelig blitt glad i Skyr, men det er vel også kanskje ikke det lureste. Blir gjerne en slik om dagen.
Huff, jeg bare syter og klager og er lite fokusert!! Er det noen som kan sende meg en skyllebøtte med "skjerp deg! vibber"?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 10:25   #374
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Tusen takk for det!! Jeg er skikkelig Thailand-homesick..

Off, kjipt at du har mistet litt motet da...Men jeg kan fortelle deg at jeg også er ganske ute av kurs om dagen, ferie og rett hjem til påske har ikke vært helt south beach vennlig...Her har det blitt marsipan, spagetti hjemme hos mamma og pappa, alkohol...you name it, men jeg tenker nå at jeg tar det helt rolig, det er påske og fri, og jeg tar opp tråden etter ferien. Jeg håper ikke du gir deg helt enda. Jeg er også av de som ikke har gått ned mye, bare ca 4.5 siden jeg startet 2 januar eller noe sånnt. Men når jeg så på bildene fra ferien nå, så kunne jeg virkelig se stor forskjell på meg selv. Det var en motivasjon til og fortsette. Jeg har trent mye, så det er vel der det ligger.
Kan det være du har spist for lite? Evt altfor lite fett eller karbohydrater? Jeg mistenker nemlig at en av mine feil var nettopp dette, men så dro jeg på ferie og fikk ikke testet det ut noe særlig. Inntaket må jo være i samsvar med hva man forbrenner så man ikke stopper opp... Jeg tror også du er smart om du holder ut litt til før du prøver noe annet, her har jeg nemlig også "god erfaring" Jeg har blitt utålmodig og hoppet fra diett til diett om igjen og om igjen, dette er første gang jeg har vært "trofast" mot en retning så lenge, selv om jeg ikke akkurat har hatt de største resultatene. Men jeg tror kroppen min er glad for det uansett.

Men du, skal vi lage en plan? Over påske starter vi på'n igjen sammen? Tar et skikkelig tak, og følger boka skikkelig. Kan legge inn her hva man spiser hver dag, evt lage en egen tråd for det, så kan man få litt tips og støtte hverandre i tunge tidene. Tirsdag er første dag - er du med???? JAAAA!

Ønsker dere alle en flott påske videre!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 09:12   #375
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Tusen takk for det!! Jeg er skikkelig Thailand-homesick..

Off, kjipt at du har mistet litt motet da...Men jeg kan fortelle deg at jeg også er ganske ute av kurs om dagen, ferie og rett hjem til påske har ikke vært helt south beach vennlig...Her har det blitt marsipan, spagetti hjemme hos mamma og pappa, alkohol...you name it, men jeg tenker nå at jeg tar det helt rolig, det er påske og fri, og jeg tar opp tråden etter ferien. Jeg håper ikke du gir deg helt enda. Jeg er også av de som ikke har gått ned mye, bare ca 4.5 siden jeg startet 2 januar eller noe sånnt. Men når jeg så på bildene fra ferien nå, så kunne jeg virkelig se stor forskjell på meg selv. Det var en motivasjon til og fortsette. Jeg har trent mye, så det er vel der det ligger.
Kan det være du har spist for lite? Evt altfor lite fett eller karbohydrater? Jeg mistenker nemlig at en av mine feil var nettopp dette, men så dro jeg på ferie og fikk ikke testet det ut noe særlig. Inntaket må jo være i samsvar med hva man forbrenner så man ikke stopper opp... Jeg tror også du er smart om du holder ut litt til før du prøver noe annet, her har jeg nemlig også "god erfaring" Jeg har blitt utålmodig og hoppet fra diett til diett om igjen og om igjen, dette er første gang jeg har vært "trofast" mot en retning så lenge, selv om jeg ikke akkurat har hatt de største resultatene. Men jeg tror kroppen min er glad for det uansett.

Men du, skal vi lage en plan? Over påske starter vi på'n igjen sammen? Tar et skikkelig tak, og følger boka skikkelig. Kan legge inn her hva man spiser hver dag, evt lage en egen tråd for det, så kan man få litt tips og støtte hverandre i tunge tidene. Tirsdag er første dag - er du med???? JAAAA!

Ønsker dere alle en flott påske videre!!

JAAAA, Victory! Jeg er med.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 19:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no