Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-15, 08:16   #1
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Hei ! Etter ett par forsøk med å leve ketogent , som ble alt for slitsomt for min del har jeg økt karbo noe å prøver meg på generell lavkarbo. Dette har jeg nå gjort i 3 uker men vekta rikker seg ikke :-( til info er jeg 169cm og 85 kg så trenger å gå ned ca 15kg. Jeg spiser ca 1600kcal pr dag fordelt sånn ca slik : karbo 40-50g , protein 90-100g og fett ca 120. Spiser ikke ferdigprodusert mat , kun ren og drikker ikke brus. Trener kondisjon ca 3 ganger i uken. Jeg gikk ned når jeg spiste 20g karbo om dagen men syns det ble vanskelig å følge i lengden. Jeg burde vel også gå ned med max 50 om dagen ? Tar det mye lengre tid for kroppen å omstille seg på generell lavkarbo ? Hjelp !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 08:22   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: prøver generell lavkarbo uten hell , hva kan man forvente?

Hva spiser du da? Sånn i løpet av en gjennomsnittdag.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 08:30   #3
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: prøver generell lavkarbo uten hell , hva kan man forvente?

Frokost : 2 kokte egg med smør , i helger bacon. Hender seg en liten porsjon havregrøt ( max 20 k) Lunch : cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy eller en neve nøtter. Eller lavkarbo knekkebrød med smør og ost / pølse. Middag : kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker eller salat , bruker rømme eller olivenolje for å få mere fett. Kvelds : strandaskinke med fetaost f.eks eller en stor bit hvitost. Blir jeg sulten imellom tar jeg en avocado eller noen nøtter. Men jeg blir så fort mett og tenker at jeg noen ganger spiser for lite , jeg må virkelig jobbe for å komme meg opp på kalorier så jeg ikke går i sparebluss.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 08:43   #4
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Havregrøt blir det foresten kanskje 3-4 ganger i uka. Prøver å få kontroll på magen for sliten veldig med diare og dette hjelper meg.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 09:16   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Kostholdet høres greit ut det. Gi det noen uker til, og se om det løsner. Jeg gikk ned 28 kg på faktisk enda litt høyere karbonivå, så det bør virke!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 11:42   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Prøv å bytte treningstype. Svømming, vekter, bevegelse, dans... Mye kondisjonstrening kan gjøre at vekta står stille.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 15:19   #7
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Ville begynt å trent litt styrke også. Jeg trener lite kondisjon, men styrke. Jeg gikk ned 15 kg på 6 mnd når jeg gikk over på styrketrening, og ikke spiste jeg spesielt sunt eller, men jeg kuttet ut sukker brus da. ( er snart 8 år siden) Kombiner kondisjon og styrketrening

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 19:36   #8
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Takk for gode råd :-) skal også prøve å redusere karbo noe for jeg vet jeg er i ketose helt opp til 30 g , minst. Mulig jeg er det på høyere også men det får jeg ta som det kommer :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 11:24   #9
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Etter en sommer med mye rar mat og endel elimineringer iht mat så er jeg i gang igjen . Har funnet ut at kroppen min ikke tåler melkeprodukter i det hele tatt (diare/mye mer astma) og i tillegg ikke korn så godt. Så da er jeg på nytt på gang med lavkarbo uten melke produkter. Noe vanskelig til å begynne med må jeg innrømme men har funnet mange gode erstattere. :-) har også kommet godt i gang med trening da jeg har en forferdelig dårlig kondisjon og vil komme i bedre form i tillegg til vektnedgang. Har mål om 8 kg til jul, håper håper :-D

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 14:49   #10
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Prøver generell lavkarbo uten hell, hva kan man forvente?

Velkommen tilbake!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man forvente vektnedgang uten trening? Loop81 Spørsmål og svar 7 18-03-11 08:50
Generell lavkarbo vs ketolyse bobbla Lavkarbo generelt 3 17-02-11 19:43
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 22:16
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no