Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Status auguststarterne

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-17, 23:48   #1
Solsikke1234
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2017
Hvor: Stavanger
Innlegg: 2
Solsikke1234 er på en erverdig vei
Smile

Status auguststarterne

Lurer bare på hvordan det går med dere som startet i august?

Her har tilbereding av lavkarbomåltider og LCHF tankesett blitt en slags rutine, men uten at jeg raser ned i vekt av den grunn. -3 kg så langt, og det må man jo si seg fornøyd med!

__________________
Solsikke1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 23:42   #2
RuneTh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2017
Innlegg: 4
RuneTh er på en erverdig vei

Sv: Status auguststarterne

Startet 1. september, men det er jo bare 1 dag fra august. Hvertfall, her går det treigt.

Sist jeg var på lavkarbo, det er vel en 6 år siden, da raste jeg ned 10 kilo på 5 uker. Nå har jeg holdt på i 4 uker, og gått ned 3 kilo jeg også.

Jaja, jeg syntes det var så elendig. Særlig siden jeg har gått opp 1 kilo sist uke. Men jeg har jo faktisk gått ned 3 kilo, og det er bra, egentlig. Sånn om man ser positivt på det. Selv om det er helt elendig i forhold til sist gang. Jeg burde ha vært ned 8 kilo dersom det hadde gått like fort som sist. Men det gjør det altså ikke.

Ikke aner jeg hva jeg gjør feil, og jeg aner ikke hva jeg spiser heller. Teller ikke kalorier eller karbohydrater, måler ikke med Ketostix eller noe. Fordi, nå er det meningen at dette skal bli en forandring for resten av livet. Sist gikk jeg opp igjen de 10 kiloene jeg hadde tatt av - i rekordfart! Så derfor kan det denne gangen ikke være en slankekur, men en varig forandring. Og skal det bli varig forandring, så kan jeg ikke holde på med stressmomenter som veiing og måling og telling og planlegging. Jeg hater planlegging. Så det fungerer best om jeg tar alt på impuls.

Den store forskjellen fra sist og nå, er at jeg ikke synes det er noe slitsomt å holde på med lavkarbo. Jeg gleder meg ikke til kuren er ferdig, slik jeg gjorde sist. Nå er det helt okey, og ukene har bare rast avgårde, uten at jeg har blitt helt stressa av å tenke på hva man skal lage, hva man ikke kan lage, og hva man må handle inn og ikke. Men jeg raser altså ikke ned i vekt. Jeg føler jeg til og med spiser mindre enn sist. Og jeg er nok mindre aktiv også. Ikke at jeg var aktiv da, men slettes ikke nå.

Jeg lærte 2 viktige ting sist.

1: Når man slutter og begynner å "spise vanlig" igjen, da smeller vekta opp like fort som en månerakett. Og man får et ekstremt søtsug. Så derfor er det nok best å aldri gå tilbake til vanlig kosthold.

2: Magefettet forsvinner ikke, uansett hvor tynn man blir. Sist gikk jeg jo ned 10 kilo, men kun ca 2 cm rundt magen - fra 106 til ca 104 cm. Kanskje det til og med var slankekremen jeg fant til halv pris på Europris som funket (ikke at jeg tror det), slik at selve vektnedgangen resulterte i 0 cm mindre rundt magen? Who knows? Så slanking nytter altså ikke for å få vekk magen. Hverfall ikke hos menn. Grunnen til at jeg i utgangspunktet begynte med lavkarbo, var fordi det skulle omrokkere fettet bort fra magen - i teorien. Og det funket altså ikke.

Til punkt nummer 1, der har jeg lært, og skal nå ha et varig lavkarbokosthold. Til punkt nummer 2, der har jeg også lært, så nå har jeg bestilt meg en brukt slankemaskin fra Spania. Sånn ultralyd-kavitasjon. Ikke vet jeg om det funker, men what to do? Og det er magen som gjør at jeg i utgangspunktet må slanke meg. Og jeg har ikke lyst å komme under 50 kilo, som antakelig er nødvendig for å skrumpe magen. Sist gikk jeg ned til 74 kilo, og så høygravid ut. Derfor satser jeg på punktslanking denne gangen. Og punktslanking, det går an det, men da må man ha maskineri eller dra på sånn velværesalong, eller hva det heter. I og med at jeg ikke har lyst til å bli skrapmager, så har jeg ikke noe annet valg enn å satse og tro på punktslankingens mirakler. Har også tenkt å begynne å trene litt. Men i og med at jeg hater trening, så tenker jeg å kjøpe meg sånn muskelstimulator. Jeg liker spaserturer, egentlig, så tenker at jeg kan kliste på meg elektroder, sette på maks power og spasere en liten tur mens jeg samtidig få litt trening på hele kroppen. Vanlig helsestudio er hvertfall uaktuelt. Har prøvd det før, og det var en tortur!

Jeg er nede på 80,5 kilo og er 178 cm høy. Det blir en BMI på 25,2. Altså ikke noe alarmerende i seg selv. Knapt overvektig engang. Problemet er at alle fettcellene i hele kroppen har samlet seg på magen, så jeg ser helt toki ut, mildt sagt. "Ølmage" som står 90 grader rett ut. Så jeg aner ikke min arme råd, annet enn at omfattende fettsuging hadde vært løsningen. Og det har jeg ikke råd til.

Men jeg tenker å slanke meg ned til middels normalvektig. For jeg har vært 86 kilo +-, og det er for mye, man får ikke mindre mage av det akkurat. Så nå er det bare å satse på at kavitasjonsmaskinen funker. Og lavkarbo er sunt uansett. Så håper jeg den teorien om at lavkarbo skal kunne gi en jevnere fettfordeling faktisk stemmer. Jeg tror egentlig ikke det, men sist holdt jeg bare ut i 5 uker, og det var nok for kort tid til at noe slikt kunne skje.

Om du fortsetter i samme tempo som nå, så går du faktisk ned mellom 22 og 39 kilo i året, alt etter når i august du startet. Så det er ikke håpløst, nei, tvert imot. Ønsker deg lykke til :-)

RuneTh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Auguststarterne 2015! Nupsida Lavkarbo generelt 73 15-11-15 23:10
Status etter 1 uke ingrids Livets lyse side 1 27-03-10 16:58
Status - pålogget Rattata Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 10-01-08 10:55
Blodprøver og status Mjaa74 Ketolysekuren 5 20-11-07 16:56
Da endrer jeg status Maz Generell diskusjon 1 29-01-04 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no