Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fettfestivalen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-09, 10:47   #151
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Her har jeg måttet melde meg ut. Ble uvel, var nok ikke motivert nok til denne overgangen. Ble kvalm og "uttafor" av så høy andel fett i kosten, det kan jo være andre grunner også, men pause nå. Tusler inn på generell lavkarbo nå og vender tilbake til ketolyse om noen uker.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 12:47   #152
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Ble også kvalm og sånn i starten, men det gikk seg til.
Jeg har atter igjen bevist for meg selv at jeg meieriprodukter, særlig fløte og rømme er noe jeg tåler dårlig. Sukk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 18:20   #153
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Fettfestivalen

Jeg har ikke blitt kvalm av fettfestivalkostholdet!

Likevel har jeg nå pakket veska og forlatt området like tung som da jeg ankom. Og det uten å skeie ut med mer enn ett halvt eple og noen gulerøtter. Grunnen ligger i en usedvanlig stessfylt juni og minimalt med trim, jeg har fortsatt tro på festivalens grunnprinsipper.

Men nå er det naturens gaver som frister, jordbær med fløte og duggfriske grønnsaker. Nyte livet på flere plan...

For min del ble forøvrig festivalens avslutning royalistisk markert med en eske KONG HAAKON, en overlevning fra jul. Snakk om sukkersjokk! Spiste lite annet enn sjokolade den dagen, hvilket resulterte i noe som lignet en god gammeldags fyllesyke. Kan vel trygt erklære konfektfråtsing som idioti...

Vel, men det bli L I T E oppvask den dagen

Hvordan har det gått for dere?

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 18:24   #154
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettfestivalen

Jeg har kjørt streng Skaldeman de siste to ukene, og vekta har vært snill. Minus 1 kg. *heia* Men, jeg har jo stått stille i over ett år, og tror at nedgangen kan skyldes væsketap i varmen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:21   #155
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fettfestivalen

Har lest tråden her med stor interesse
Jeg har vært i ketose siden september 2008 - fulgt ketolysekuren - og gikk ned noen kilo i starten for så å stagnere.
Men siden kostholdet har gitt meg så mange andre fordeler, fortsetter jeg og tror jeg har funnet min vei. Er kvitt masse "vondter" som allergi og astma bl.a.

Men det løser jo ikke mitt problem med vekten - så jeg skal derfor også kjøpe meg en festivalbilett! Men først skal jeg gjøre fra meg ferien
Så første uka i august - blir det fettfestival for meg!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:12   #156
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vedlikehold er vanskelig

Jeg driver og prøver og feiler meg frem til et vedlikeholdskosthold. Det er pokker meg vanskelig! Fullstendig avhold er mye enklere enn å hoppe av i svingen, for å bruke en litt dårlig analogi. Den siste måneden har det gjerne blitt en uke med brød og litt for mye utemat (mest tapas og salater), sult, søtsug, kropp i ulage, full panikk, og deretter noen dager tilbake på festivalområdet for å få kroppen i godmodus igjen. Det er himla slitsomt. Jeg spiser kun lav-GI, men samme hva jeg forsøker, spiser jeg meg sulten i stedet for mett.

Photo: du har vært på vedlikehold lenge. Hva gjør du for å balansere karbohydrater, sult og søtsug? Og hvor mye karbo spiser du til vanlig nå som du ikke er på festival? Hvis jeg bare kunne stoppe helt opp, hadde jeg blitt på festivalen for evig, men vekten tikker fortsatt sakte men sikkert nedover når jeg er her inne. Er redd for å ende opp som de spøkelsene av noen rockere du omgås

  Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:32   #157
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedlikehold er vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Photo: du har vært på vedlikehold lenge. Hva gjør du for å balansere karbohydrater, sult og søtsug? Og hvor mye karbo spiser du til vanlig nå som du ikke er på festival? Hvis jeg bare kunne stoppe helt opp, hadde jeg blitt på festivalen for evig, men vekten tikker fortsatt sakte men sikkert nedover når jeg er her inne. Er redd for å ende opp som de spøkelsene av noen rockere du omgås

For å være ærlig så er jeg litt forsiktig nå, for jeg feirer nemlig trettiårsdagen min om ni dager, og skal se så smekker ut som overhodet mulig da i den fine halterneckkjolen jeg planlegger å sy! Det er ikke direkte fettfestival, men heller ikke noen karbohøydare. Kjøtt og grønnsaker, enkelt og greit. Og yoga hver dag
Vanligvis på vedlikehold, så går ting mest automatisk.
Legger grunnlaget med egg, helt kjøtt, fisk og kylling. Pøser på med grønnsaker i alle farger, og en del bønner og linser. Det hender jeg spiser litt fiberrik om fantasien setter grenser, eller baker nøttemuffins, avokadomuffins og lignende. Spiser litt nøtter og mørk sjokolade, men ikke hver dag, stort sett bare om man har filmkveld, eller er på litt mer siviliserte fester .
På den måten så holder vekta seg veldig stabil, og jeg er mett, og spiser godt. Jeg regnet litt ut noen typiske dager da jeg spiste sånn, og lå jevnt på 60-70 gr kh om dagen, og begrenset meg ikke på fett, men pøste ikke på som jeg gjorde på fettfestivalen.

Jeg har jo fortsatt til gode å finne nøkkelen. Å få stresset jeg opplever ut av kroppen er en ting, men er redd for at det må medisiner til også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 10:06   #158
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Jeg har også forsøkt å ligge på 50-100 gram kh om dagen. Men kroppen har det utrolig mye bedre på langt mindre, og da går jeg altså ned.

Det paradoksale er at jeg ikke hadde en eneste partystopper på vei ned, mens jeg nå antageligvis må jobbe meg gjennom allverdens matvarer for å finne noen jeg ikke blir dårlig av, men samtidig gjør at jeg kommer litt høyere opp i kh.

Jeg elsker bønner og linser, så det var en god ide. Skal forsøke å bytte ut en brødskive med dette et par dager og se om det fungerer bedre.

Takk for innspill - og lykke til med feiringen!

Og du - gi blaffen i medisiner. De siste små kiloene tar du på festivaldiett bare du bare blir kvitt litt stress

Og disse medisinene - Reductil og tilsvarende - er vel bare sulthemmende? Det er vel ikke det du trenger?

  Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:22   #159
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg har også forsøkt å ligge på 50-100 gram kh om dagen. Men kroppen har det utrolig mye bedre på langt mindre, og da går jeg altså ned.

Det paradoksale er at jeg ikke hadde en eneste partystopper på vei ned, mens jeg nå antageligvis må jobbe meg gjennom allverdens matvarer for å finne noen jeg ikke blir dårlig av, men samtidig gjør at jeg kommer litt høyere opp i kh.

Jeg elsker bønner og linser, så det var en god ide. Skal forsøke å bytte ut en brødskive med dette et par dager og se om det fungerer bedre.

Takk for innspill - og lykke til med feiringen!

Og du - gi blaffen i medisiner. De siste små kiloene tar du på festivaldiett bare du bare blir kvitt litt stress

Og disse medisinene - Reductil og tilsvarende - er vel bare sulthemmende? Det er vel ikke det du trenger?

Nei, ærru gæren . Reductil og andre slankepiller tar jeg ikke i med ildtang, jeg snakker om metformin/glucophan, på grunn av insulinresistensen min som er fryktelig fryktelig resistent . Jeg har tross alt stort sett pendlet rundt de samme kg i to år nå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:47   #160
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Ahhh

Puh - nå ble jeg lettet. Da er vi helt på linje når det gjelder slankemedisiner. Det hadde vært et nederlag om du - av alle - valgte medisiner som fungerer på mekanismer i kroppen som går stikk mot det vi tror på.

Jeg har Menieres (en øresykdom som er helt ufarlig, men som gir veldig kraftige svimmelhetsanfall). Jeg kom over en artikkel om det mest brukte legemiddelet mot Menieres i Europa - Betaserc. Tror jeg har skrevet om det tidligere. Det står på Wikipedia at de har oppdaget en "bi-effekt" ved betaserc - vektreduksjon. Siden dette ikke er registrert i Norge, fikk jeg legen min til å søke om det. Først i ettertid så jeg at det fungerer mot overvekt ved "å redusere behovet for fett i kosten". Bah! Jeg testet det et par måneder. Ikke hjalp det mot Menieres, og ikke hjalp det det minste på vekten, så jeg kuttet det ut. Faktum er at anfallene mine er redusert med 80-90% etter at jeg begynte med lavkarbo. Jeg har også kuttet ut medisinene jeg brukte under selve anfallene, samt alle former for kosttilskudd, uten å merke noen forskjell.

Men jeg har i det minste fått mine egne, innebygde ketostix Nå som jeg eksperimenterer med noe mer KH, har jeg oppdaget at jeg får et mildt anfall hver gang jeg svitsjer frem og tilbake til ketose (har en teori om hvorfor, men det skal jeg ikke plage deg med). Praktisk er det i hvert fall

  Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 14:07   #161
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Fettfestivalen

Nå forlater jeg fettfestivalen for en stund. Har ikke merket særlig forskjell på 10 eller 30 karboer, bortsett fra at det er lettere å ligge på 30. kan variere mer i matveien. Så jeg holder meg på 20-30 nå tenker jeg.
Jeg har bestemt meg for å ta blodanalyse(ph-miraklet) for å sjekke om det er sopp/parasitter i blodet som gjør meg så kraftløs og trøtt. eller noe annet de finner ut av(alternativt, ikke hos legen).
Lykke til til dere andre som fortsatt er med

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:28   #162
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fettfestivalen

Da er jeg klar, i morgen starter jeg min fettfestival!!
Blir veldig spennende siden min kropp nekter å gi slipp på noe som helst, med unntak av litt i starten (september 2008)

Jeg erklærer med dette, min krig mot kroppen, for åpnet!!
Fett skal fett fordrive

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 15:44   #163
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettfestivalen

Lykke til Lillemor. Det er godt å være på fettfestival. Jeg vurderer å ta en ny runde når alle ferier er unnagjort.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 16:12   #164
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Så bra, Lillemor! Jeg holder på å skrive et innlegg til Photobscura som jeg tror har noen gode (og kanskje nye) idéer i forhold forbrenning og langvarige platåer. Men det tar nok noen dager til før jeg er i mål. Sjefen i heimen dro nemlig frem en imponerende liste med arbeidsoppgaver til ferien min

I mellomtiden får du ha lykke til på festivalområdet! Det er et deilig sted å være

  Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:57   #165
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fettfestivalen

Tusen takk, jeg gleder meg

Chuncy, kommer du til å poste innlegget ditt her? Er veldig spent
Jeg har lest det meste av det du har skrevet her inne - og blir fasinert av din nyskjerrighet på temaet - samt Pål sine innlegg - og forskning.no
Ja, det meste som skrives her inne faktisk....

Så fettfastivalen er godt planlagt - det eneste jeg kommer til å gjøre andelreldes enn deg, er å trene Så kan jo jeg forske på om trening i tillegg til fettfestival gir enda bedre resultater

Venter i spenning på dit neste innlegg....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:02   #166
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Jeg har forsåvidt en moderat fettfestival ute og går, spiser fettrik mat, men trykker ikke i meg mest mulig fett som jeg gjorde under festivalen.
Unngår meieriprodukter, søtstoffer, nøtter og spiser kun belgefrukt unntaksvis. Liberalt med grønnsker. Ellers blir det for mye å tenke på, ettersom jeg fortsatt sliter med mitt evige platå ..

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Så bra, Lillemor! Jeg holder på å skrive et innlegg til Photobscura som jeg tror har noen gode (og kanskje nye) idéer i forhold forbrenning og langvarige platåer. Men det tar nok noen dager til før jeg er i mål. Sjefen i heimen dro nemlig frem en imponerende liste med arbeidsoppgaver til ferien min

I mellomtiden får du ha lykke til på festivalområdet! Det er et deilig sted å være

Åh, jeg gleder meg! Er så takknemlig at jeg ikke vet opp og ned på meg selv, trenger all hjelp jeg kan få!
Skal forresten til legen i morgen og tyde resultater av den siste glukosebelastninga mi, har nok en mistanke om at det heller ikke blir noe metformin denne gangen, ettersom resultatene var ganske identiske med sist gang, men jeg har en plan! Jeg skal få han til å skrive en henvisning til Wilhulmsens kvinneklinikk i Drammen, der har jeg nytte av å gå av flere årsaker også, så det blir mange fluer i en smekk

Som sagt, Chunky, gleder meg til å lese hva du har kommet fram til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:21   #167
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Så spennende! Jeg gleder meg til å høre hvordan det gikk. Regner med at du har kjørt på med noe mer karber de siste dagene? Jeg har lest flere studier som viser at langvarig lavkarbokosthold øker glukoseintoleransen, og da er det kanskje ikke noe sjakktrekk å stille i ketose

De forrige resultatene dine var helt i grenseland, og peptid-c på 900 er litt for lavt for behandling. Beslutningsgrensen ligger gjerne på +/- 1400, men så vidt jeg har skjønt blir det heller ikke iverksatt behandling basert på peptid-c-verdier alene.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 18:25   #168
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Så spennende! Jeg gleder meg til å høre hvordan det gikk. Regner med at du har kjørt på med noe mer karber de siste dagene? Jeg har lest flere studier som viser at langvarig lavkarbokosthold øker glukoseintoleransen, og da er det kanskje ikke noe sjakktrekk å stille i ketose

De forrige resultatene dine var helt i grenseland, og peptid-c på 900 er litt for lavt for behandling. Beslutningsgrensen ligger gjerne på +/- 1400, men så vidt jeg har skjønt det blir ikke iverksatt behandling basert på peptid-c-verdier alene.

Lykke til!

Jeg tok glukosebelastninga for to uker siden, men da var legen på ferie, så får ikke møtt han før i morgen.
De var faktisk over grenseland, de blodprøvene. Det er bare allmenleger som anser c-peptid på under 1400 som ubetydelig. Kvinneklinikken jeg snakker om opererer i likhet med f.eks Lindbergklinikken med de verdiene som var gjengs fram til 2001, altså <700. Samt mine blodsukkerverdier, samt at jeg har en midje på over 88 cm, samt at forrige gu jeg var på så kunne legen se rester av PCO. Det blir en ganske fet sum når man legger det sammen.
Jeg tror uansett at dersom noen kan hjelpe meg med akkurat dette, så er det ikke fastlegen min . Enn hvor fantastisk han er, så tror jeg dette problemet går han langt over hodet ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 13:55   #169
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan jo vise til en vanlig dag på min festival:

2 striper bacon og tre speilegg med majo (raus med majoen)
2 nakkekoteletter
2 striper bacon og to speilegg med majo
Ellers en halv agurk
Kanskje 20-30 gram smør utenom matlaging
3-4 liter vann

Regna ut blir det ca:
3000 kcal
120 gr protein (17%)
280 gr fett (82%)
5 gram kh (1%)

For min del er det katastrofalt å drikke mindre enn f.eks to liter, da får jeg hodepine og kjenner at huden i f.eks hendene strammer, ikke særlig ålreit. Så for meg er det en forutsetning å hele tiden følge tørsten (som blir ekstrem på dette kostholdet).

Takker for grei forklaring.
Har lurt litt på fordelingen mellom fett/proteiner, karber holder eg på 8-20 alt ettersom.
Spiser for lite fett ser jeg,hehe....

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 15:20   #170
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Ja, dette er i tillegg inkludert masse smør! Smør til å steke på. stekefett helt tilbake på maten, kryddersmør på nakkekoteletter etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:29   #171
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tok glukosebelastninga for to uker siden, men da var legen på ferie, så får ikke møtt han før i morgen.
De var faktisk over grenseland, de blodprøvene. Det er bare allmenleger som anser c-peptid på under 1400 som ubetydelig. Kvinneklinikken jeg snakker om opererer i likhet med f.eks Lindbergklinikken med de verdiene som var gjengs fram til 2001, altså <700. Samt mine blodsukkerverdier, samt at jeg har en midje på over 88 cm, samt at forrige gu jeg var på så kunne legen se rester av PCO. Det blir en ganske fet sum når man legger det sammen.
Jeg tror uansett at dersom noen kan hjelpe meg med akkurat dette, så er det ikke fastlegen min . Enn hvor fantastisk han er, så tror jeg dette problemet går han langt over hodet ...

Jeg er helt enig med deg. Det var ikke det jeg mente med at du er i grenseland. Du er i grenseland for når staten er villig til å bruke penger på deg. Svineinfluensa og statiner derimot... Problemet i Norge er at de øker grensene etter hvert som snittverdiene i befolkningen går opp. Ellers hadde det blitt for dyrt, eller hva? Sleng på den norske moralen om at alle har seg selv å skylde for alt som ikke er A4, så tror jeg vi nærmer oss en slags forklaring. Jeg visste ikke at kvinneklinikken og Lindberg opererte med andre verdier. Det er kjempeflott, og et aldri så lite lysglimt i galskapen.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 17:45   #172
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg er helt enig med deg. Det var ikke det jeg mente med at du er i grenseland. Du er i grenseland for når staten er villig til å bruke penger på deg. Svineinfluensa og statiner derimot... Problemet i Norge er at de øker grensene etter hvert som snittverdiene i befolkningen går opp. Ellers hadde det blitt for dyrt, eller hva? Sleng på den norske moralen om at alle har seg selv å skylde for alt som ikke er A4, så tror jeg vi nærmer oss en slags forklaring. Jeg visste ikke at kvinneklinikken og Lindberg opererte med andre verdier. Det er kjempeflott, og et aldri så lite lysglimt i galskapen.

Ja, ikke sant! De verdiene vi opererer med i dag er faktisk satt fra en undersøkelse fra 2001 gjort på hjertesyke menn i femtiåra, er det noe jeg kan sammenlignes med? Heh, ikke akkurat. Det er jo ikke noe nytt, det må nesten gå litt for langt før man får lov til å være syk ... Jeg er redd for at mange faktisk har uoppdaget dia2 på grunn av hvordan normalene anses.
Jeg tok ikke c-peptid den gangen for tre år siden da jeg fikk påvist insulinresistens, men jeg tør nesten ikke tenke på hvor høy den må ha vært.
At Lindbergklinikken og enkelte andre legensentere jobber ut fra litt mer snevre verdier sier ganske mye om dem og deres ekspertise. Jeg forventer ikke at en allmenlege har den kunnskapen innenfor kosthold og følgesykdommer av et dårlig et ... Jeg tror ikke majoriteten tar seg tid eller bry med å tale WHO midt i mot .

Nå har jeg fått time hos Dr Willumsen på Willlumsens kvinneklinikk i Drammen, det er ikke før oktober, men det er det verdt, for hun er den eneste der som ikke er privatpraktiserende. De har sogar S. Hexeberg der, som tidligere jobbet på Lindbergklinikken, og da jeg bestilte time i dag og kort beskrev problematikken fikk jeg faktisk tips av hun jeg snakket med på telefonen om å kutte ned på karbohydratene, hehe. Jeg fikk fort forklart at jeg har levd ketogent mer eller mindre i tre år, derfor er det ekstra mistenkelig at jeg ikke går ned i vekt, og at verdiene mine fortsatt er noe høye.
Ser veldig fram til dette, ikke minst å møte en fagperson som tenker som jeg gjør kostholdsmessig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:13   #173
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettfestivalen

Helt på siden dette her, men det er akkurat på samme måten de blir kvitt fattigdom i Norge. Ved å gå over til OECD-standard på 50% av medianinntekten i stedet for 60% som er EU-standard, slipper vi blant annet at alle minstepensjonister blir fattigdefinerte. Vips så var vi kvitt et stort problem. Fattigdomsgrensen gir signaler om hva politikerne mener er akseptable levekår i et gitt land. På samme måte gir gjennomsnittsverdier for det som så fantastisk blir kalt for livsstilssykdommer (diabetes inkludert) at terskelen for å bli akseptert som syk øker i takt med at disse sykdommene blir vanligere i befolkningen.

Det toppes av at pensjonene reduseres i takt med at levealderen øker. Men det er vel også selvforskyldt, eller hva?

  Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:18   #174
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Åh, tell me about it! Minsteinntekt for stønad og såkalt fattigdomsgrense vet jeg smertelig mye om

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 18:49   #175
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Fettfestivalen

Jeg er så utrolig glad!!!!
- 2 kilo siden forrige mandag!!!
Fettfestival virker - også for meg!!

Til tross for masse alkohol og to konfektkakebiter på lørdag...
Men jeg får detkanskje igjen denne uken?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no