Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 08:23   #1
Roadie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 31
Roadie er på en erverdig vei
Red face

En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Planen var et par glass vin. Det pleier å funke helt fint for meg, pleier ikke falle ut av ketose. Et par glass ble til flere, men det verste var at jeg datt ned i peanøttskålen. Skikkelig.

Og nå føler jeg meg elendig. Ikke fysisk egentlig, men jeg er deppa. Skikkelig.

Dumme meg. Tenker at nå blir jeg tjukk, og tenker at jeg er faktisk skikkelig dum. Og at det er dumt å tenke sånn på toppen av det hele

Det dumme er at jeg var på induksjon(ja, vet jeg ikke skal drikke vin, men har gått fint tidligere), og hadde vært råflink i en og en halv uke. Klarte ikke et par dager til, liksom. Dummen.

Grunnen til at jeg har gått tilbake på induksjon (etter å ha vært på owl), er at jeg har stått stille på vekten i månedsvis. Ja, eneste gangen jeg faktisk har gått ned noe er på induksjon(eller hvis jeg teller kcal). Nå føles det som jeg har ødelagt så mye. Alt det arbeidet for ingenting, liksom.

Vet at en sprekk kan være så mye verre enn å falle ned i peanøttskålen, men peanøtter er en skikkelog vekt-boost for kroppen min. Jeg har dessuten ikke hatt en ordentlig sprekk på månedsvis, så det føles veldig som et slag i trynet.

Dette innlegget er egentlig bare for å få ut litt av min frustrasjon. Også vil jeg gjerne ha noen gode tips for hvordan man kommer seg raskt og fint opp igjen fra denne gropen. Erfaringer? Tips og triks?

PS. Jeg er ikke deppetryne til vanlig, og liker ikke å spre dårlig karma. Men vil gjerne snu noe negativt til noe positivt. Hvis det går

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 08:28   #2
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Drit i fortiden, konsentrer deg om fremtiden. Life goes on

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 09:12   #3
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Jeg skulle ta et par øl i går,men ble visst mange,og.pizza,chillinøtter og avsluttet det hele med.varm belgisk vaffel på vei hjem...av og til skjer slikt...det er livet. Nyt det! Ikke stress. Ok,kanskje man går opp en kilo,men det går fort av. Det er resten av livet vi snakker om,ikke bare å gå ned dette året og så ferdig. Man må bare passe på at vinkveldene ikke er for ofte, og at man totalt ikke går opp i vekt pr mnd....
Du kunne jo driti i det og fortsatt med peanøtter hver dag! Tenk hvor flink du er alle de andre dagene!
Vær stolt,unn deg den dagen,ikke skam deg.


Iza

__________________
When you fall,you rise and it feels like flying.
Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 09:38   #4
Roadie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 31
Roadie er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Takk!!!

Alltid bedre når noen andre sier det

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 10:16   #5
Roadie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 31
Roadie er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Og nå målte jeg med ketostixen - og jeg er fremdeles i ketose!!! Og ikke bare det, men stixen har faktisk aldri vært så lilla før, aldri! Vet at fargen ikke skal ha noe å si, men syntes det var oppløftende likevel. Jojemeg, alle de karbene jeg må ha fått i meg i går i forhold til vanlig - kanskje jeg tåler mer enn jeg trodde?

I tillegg fikk jeg en tlf med verdens beste nyhet, så nå er jeg hundre og ti hakk gladere enn for to timer siden.

Dette tror jeg kalles jojo-humør, og ikke jojo-slanking(som jeg nå begynte å frykte). Shit, som livet snur.

Og det var jo skikkelig artig i går, så kanskje det var verdt det

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 10:34   #6
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Se tilbake på gårsdagen og tenk at "jaja, hadde det morro i alle fall"
Det er ikke verdens undergang, liker "ordtaket":
Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår man blir tykk av, men derimot det mellom nyttår og jul.
Og det er sant

Lavkarbo er en livsstil, så en sprekk her og der innimellom går så bra atte, det er hyppigheten av sprekkene man skal passe seg for.

Håper du koste deg supert i går, helt sikkert fortjent

Ha en super søndag.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 10:49   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Du er ikke alene nei.
Jeg var på fest i går og det ble ikke akkurat lavkarbo på meg heller.
ja, ja, ny dag og nye muligheter i dag

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:35   #8
Ellin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
Ellin er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Jeg har vært i ketose siden begynnelsen av mars, har gått ned totalt 14 kg, skal ned rundt 13 kg til.
Vekten har stått stille, så jeg fikk råd om å gi kroppen et karbo sjokk, det gjorde jeg i går ved å spise litt ris og nan brød, pluss chai indisk te med helmelk og sukker. Jeg gikk på vekten i dag morges, og veide 68.8 kg og i går veide jeg 69.2kg. Har faktisk gått ned, men i dag er det tilbake til det vanlige ketose livet. Men det er ikke så farlig med en sprekk, bare det ikke blir en vane, noen ganger trenger kroppen et sjokk for å komme i gang igjen.

Lykke til alle sammen.

Motiverende å lese her inne :-)

Ellin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:42   #9
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Sett det i perspektiv! Før ramlet vi ned i snop-posen hver dag!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:43   #10
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Ellin, her.

Jeg har vært i ketose siden begynnelsen av mars, har gått ned totalt 14 kg, skal ned rundt 13 kg til.
Vekten har stått stille, så jeg fikk råd om å gi kroppen et karbo sjokk, det gjorde jeg i går ved å spise litt ris og nan brød, pluss chai indisk te med helmelk og sukker. Jeg gikk på vekten i dag morges, og veide 68.8 kg og i går veide jeg 69.2kg. Har faktisk gått ned, men i dag er det tilbake til det vanlige ketose livet. Men det er ikke så farlig med en sprekk, bare det ikke blir en vane, noen ganger trenger kroppen et sjokk for å komme i gang igjen.

Åh, jeg gleder meg nesten til vekten står stille. Planlegger karbosjokk på indisk!

Fantastisk nedgang, forresten!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 12:21   #11
Cardio
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 9
Cardio er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Bare å legge "sprekken" bak seg, se fremover..Alt kan forandres med riktig kosthold&trening i ukene som kommer Dette klarer du fint, lykke til!

Cardio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen,prøver å kutte ned på carbs,tilpasser kostholdet etter treningsmengde. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:13   #12
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Spist er spist, og av og til koser man seg sånn, så går man videre på lavkarbokosten man har valgt, og i det lange løp er det da hva du gjør gjennom mesteparten av tiden som gir resultater, ikke det om du skeier ut &koser deg med noen få ulovligheter innimellom.

Det viktige er å ikke la en sprekk bli inngangsbilletten til et karbo-pig out-raid.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 14:02   #13
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Jeg kom hjem i går fra tidenes danskebåt-tur, drinker i alle former og farger, rusbrus, champis, tapas, pasta, potetgull, pølser, brød, melk, nøtter osv osv skikkelig matfest! Så skjønner tankagangen din
Men du må bare fortsette som før, eller vi får fortsette som før.
Som jeg sa til venninnen min: en ting er helt sikkert, jeg trives best på ketogent kosthold! Så nå er jeg ikke deppa lengre, føler jeg har fått bekreftet det jeg håpet på.

Så ikke vær lei deg,tenk fremover
GOd klem fra meg

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:44   #14
Roadie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 31
Roadie er på en erverdig vei

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Åh, tusen takk for masse støtte! Det varmer.

Ja, det er helt riktig at man må se ting i perspektiv. Rart hvordan man noen ganger bare ser inn i veggen rett foran nesen, selv om man vet det er helt feil innstilling.

Fikk vite i dag at en veldig nær venninne er blitt gravid - DET fikk ihvertfall meg til å se ting i perspektiv. Plutselig var den sprekken helt ubetydelig!

Roadie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 16:02   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: En sprekk, og føler meg elendig. Tips?

Opprinnelig lagt inn av Roadie, her.

Takk!!!

Alltid bedre når noen andre sier det

Husk på det at før var det lørdagsgodt bare en dag i uka....så begynte folk å spise lørdagsgodt hver dag!
Karbohydrater er noe en skal ha bare til fest, det skal ikke være hverdagskost.....
Kanskje er du så heldig at du får en boost av dette og gjør et hopp nedover på vekta.....

Du har tatt deg en fest...det er slik det skal være...
Humør er noe som går opp og ned...mange av oss blir i godt humør av å spise karbomat...se bare på uttrykket; "de som er tjukke er så blide"...
De spiser karbomat, blir feite, i tilsynelatende - men ofte reelt, i godt humør, men ingen vet hvordan de har det innerst inne og når de ikke får påfyll av karbo.....
Nei, det beste er nok å være slank nok til å ha god helse og vett nok til å bruke karbohydrater med fornuft.....
Jeg takker for at jeg fikk vite om lavkarbokostholdet, men skulle nok ha visst om det lenge før.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Elendig form, dag 4 Tiformye! Ketolysekuren 15 05-01-11 22:34
Føler meg helt elendig - spiser for lite? stormfull Spørsmål og svar 2 13-05-10 15:02
Føler meg elendig littlestar Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 26-01-09 22:50
En elendig baker trenger råd...! Siss1 Spørsmål og svar 7 03-07-07 00:46
Tips til de som stadig går på et sprekk og er sugne Morgengry Lavkarbo generelt 3 06-05-07 19:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no