Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

hodepine

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-05, 21:43   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs
Unhappy

hodepine

Jeg har vert veldig plaget med hodepine etter jeg begynte på atkins. Byttet og p-piller rett før jeg begynte så det kan være det. men er det noe med atkins som kan fremføre sterk hodepine daglig? jeg drikker bare vann. og MYE vann hele tiden. Jeg spiser heller ikke noe nå som jeg ikke har spist før. (uten om lindgrebrød da ). begynner å bli temmelig lei dette.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 22:29   #2
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Skulle til og tipse om mer vann når jeg så overskriften her ja. Men om du drikker mye vann er det nok ikke det.

Men pass på og fordel vannet utover hele dagen og kvelden, at du ikke bare styrter nedpå en halvliter om morgenen og en ved middag, men tilfører kroppen væske sann innimellom. (Kan hende du gjør dette allerede, men tenkte og tipse om det for sikkerhets skyld )

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 14:31   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg ser du er ganske ung og derfor så kan det hende at du er mer fysisk aktiv enn andre Atkinsere, det er mulig du trenger litt mer karbo enn andre her. Jeg foreslår at du prøver å øke på med grønnsakene.

Hva med omega-3, spiser du mye fisk?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 14:35   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Har du brått sluttet med kaffe/cola-drikker?

Tar du vitaminer og mineraler?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 14:37   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Helene

Jeg har vert veldig plaget med hodepine etter jeg begynte på atkins. Byttet og p-piller rett før jeg begynte så det kan være det. men er det noe med atkins som kan fremføre sterk hodepine daglig? jeg drikker bare vann. og MYE vann hele tiden. Jeg spiser heller ikke noe nå som jeg ikke har spist før. (uten om lindgrebrød da ). begynner å bli temmelig lei dette.


Hei Helene!
Hvor lenge har du gått på Atkins induksjon? Tror ikke det er så lurt med Lindbergbrød, for da blir det liten plass til grønnsaker.
Det er ikke uvanlig med hodepine de første 14 dagene. Dette er helt ufarlig og gir seg,-så du slipper hodepinen etter hvert.
Fint at du drikker mye vann, men du skal ikke gå sulten. Spis deg mett på de lovlige tingene, det kan også hjelpe.
Ellers kan hodepine ha mange forskjellige årsaker. Jeg synes du skal gå til lege å få det undersøkt, hvis dette vedvarer. Ikke uvanlig at f.eks nakke,- skulderplager gir hodepine.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 18:04   #6
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg er egentlig over induksjonen. har gått i 4 uker nå.. spiser mellom 20-30 karb. for dagen.. jeg har tengt å gå opp ytterligere etter hvert men jeg har en del å ta av så jeg venter litt til. for jeg vil fort ned. jeg tar multivitaminer. og drikker jevnt hele tiden. trenger ikke så mye. men jeg er en del ute å går mellom timene på skolen :P jeg går faktisk aldri sulten. og spiser nok med mat.. har litt plage med nakken og har skiftet p-piller som kan føre til mere hodepine.. tengte jeg skulle ta en tur enten til helsesøster eller til legen snart om det ikke gir seg

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 18:25   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Helene

Jeg ser du har hodepine og lurer på hvorfor.
Vel, det er ganske vanlig til å begynne med å få litt /mye hodepine. jeg var veldig plaget. Det kan være for lite karber i forhold til ditt aktivitetsnivå, lite vann eller simpelthen karboabstinenser.
DET er vanlig DET Da gir det seg snart....

Hvis det ikke gir seg snart , så vil jeg alikevel anbefale deg å øke karboinntaket litt. det kan hende du spiser mindre enn du tror.

Lykke til....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 21:55   #8
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Da jeg leste at du har nakke-vondt, reagerte jeg.
Nakken er som et "knutepunkt", og sender smerter enten ned i ryggen, eller til hodet.
(Selverfart)

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om hodepine HP Induksjonen 11 10-10-15 14:06
Lett hodepine. donjuanwannabe Vedvarende vekttap 6 02-03-06 16:47
hodepine nettatante Induksjonen 2 13-12-04 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no