Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 19:23   #1401
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

javel(løper ut på badet)

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:08   #1402
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

jeg merker at min raske vektnedgang gjorde at jeg i en periode ble veldig sugen på oppmerksomhet og bekreftelser.

og i slutten av april blir det jo barcelona, og bikini. med litt strekkmerker, litt hengehud og en (relativt) snerten liten rumpe. det blir bra!

Jeg er helt enig! Hatt det likt. Nå når jeg har stått lenge stille føler jeg meg plutselig tykk igjen fordi folk ikke kommenterer like mye.....rart det der. Hjernen og kroppen henger nok tettere sammen enn vi tror. Jeg merker jeg må jobbe både med tanker like mye som dags-menyen.....

Apropos rumpe-deilig.....merker etter kiloene som har gått av så føler jeg at rompa "henger" på bak der! Akkurat som polstringen er forsvunnet så henger det....rart! Dessuten "disser" det utrolig når jeg jogger. Tar meg selv i å le....

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Men jeg velger å bruke minst mulig tid og energi på dette, og heller gjenta til det kjedsommelige;
"det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte, det går så bra atte..............."
Tilslutt tror jeg nesten på det selv (eller kanskje jeg bare blir lei av meg selv ), i alle fall har jeg gjort et valg og da blir det gjennomført - lei eller ikke!
For jeg har gjort mitt valg, ED er min vei til et lettere liv og jeg er så sta at jeg gjennomfører også.
At det blir noen utskjeielser og feilsteg undervei, absolutt!
Det er da dette mantraet er så bra å ha

Du har treft spikeren på hodet! ...du har gjort et valg, og gjennomfører selv utskeielser og feil.....du har SKJØNT det! Og du er bare positiv...kunne ikke komme på et innlegg som noen gang har endt surt....du avslutter alltid meg å snu flisa på hodet med et stort smiiiiiiiiil.....
Du er best

SKAL BEGYNNE Å GEIPE LITT MER PÅ BADET....HE,HE,HE

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:33   #1403
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

STATUSRAPPORT ETTER KONTROLL:

Jeg er motivert igjen. For en herlig dame, med normalt syn på vekttap!!!! Flink sykepleier med masse erfaring på ED/Lavkarbo og på menneskelig empati! Heldig jeg som møtte henne!

Timen startet med at jeg øste ut all frustrasjon og litt småprat. Deretter sendte hun meg på vekten for å sjekke tingenes tilstand.
Gode nyheter jenter.......
Jeg har ikke gått opp, kunn to kilo vann. Jeg har gått ned nesten 2% i fettmasse mens jeg har stått stille.
Hun så meg rett i øynene og sa: " du har vært så god og tatt alle de riktige valgene med mat, selv om du har vært syk og umotivert". Jeg hadde aldri gått ned i fettmasse om jeg hadde spist feil. Jeg var lettet og kjente stoltheten over meg selv og motivasjonen begynte å strømme på.
Hun forsikret meg om at og dette av med en sjokolade eller brød, eller hva som frister en gang iblandt ikke hadde noe særlig å si i det lange løp.....MED MINDRE jeg selv straffet meg selv for hardt og gav opp og fortsatte å spise snop eller feil mat!

Jeg skulle fokusere på mengden mat, ikke i gram eller være ni-opptatt av gram karbohydrat per 100 gram (selvfølgelig innenfor hva som er anbefalt til hver fase da...). Jeg spurte hvilke nøtter som var best for oss på ED...da så hun bare rart på meg og sa hun aldri leste på pakken, hun tok bare en liten neve. Da ble det 5-10 nøtter, alt etter størrelsen! Hun virket veldig fornuftig og hadde et meget balansert syn på opplegget. Hun sa om og om igjen at det er ikke en diett, men en livsstilsendring. ED-hjelper oss med vektreduksjonen. I enden skal alle over på normal kost.

Derfor skulle jeg jobbe med tankene og ikke tro jeg ble lykkelig bare fordi jeg klarer å gå ned alle kiloene mine. Hun sa når 2 år er gått etter ferdig vekt nedgang kan jeg føle meg ferdig stabilisert og slanket. Mange får løsere hud og kroppen trenger tid for å venne seg til og stramme seg til den nye størrelsen. Også mentalt.

Hun nevnte heller ikke produkter for meg! Om 5-6 uker skal jeg på kontroll og har som mål å gå ned 2,7 kilo til da....jeg tenkte så lite...men tror det er fornuftig. Ikke ha for høye forventninger til meg selv.
Har fått masse tips til mat etter trening, kvelds, ha 5 måltider, planlegge å spise ofte nok så jeg ikke prøver å sulte meg for å gå fortere ned. Da stopper det bare opp. Jeg skal ha kvelds så jeg ikke begynner å fyse på noe på kveldene!
NÅ er jeg veldig bestemt og kjenner jeg fryder meg over fortsettelsen på min "karriere" i å bli mindre.
DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....
(...må tilføye at forumet gjør at jeg holder meg litt i skinnet. Kan jo ikke bare slutte å skrive fordi jeg har en dårlig dag eller periode. Pinglete bare å forsvinne hvis jeg ikke får det til. SAMMEN klarer vi å dytte og dra hverandre i mål)

STOOOOOOOOOOOOOOR klem...

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:46   #1404
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

For et fantastisk innlegg MonicaKjempeflink er du, klart du greier det! Og så heldig du er som traff et så motiverende menneske!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:46   #1405
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Attitude is everything!!!!
Og jeg har aldri vært i stand til å være hverken sur eller nedstemt over lengre tid - er jo så mye gøy en kan finne på i stedet

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

DA FEIRER JEG AT JEG HAR KOMMET MEG GJENNOM SELVDESTRUKSJON OG NEGATIVE TANKER.....
......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....

HELT ENIG;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....
Du gjør jo en kjempejobb, fantastisk resultat selv etter den tøffe perioden du og familien har hatt med diverse sykdommer

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 06:51   #1406
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Svipper bare innom for å rapportere om -300g så langt denne uka , lite men nedover

Forventer at dette går opp i morgen, siden jeg om 2 timer skal inn til glukosebelastning ifbm denne hjerteforskningen jeg deltar på.
Skal veie meg for å sjekke i morgen altså, men greit å ha gjort det i dag siden jeg antar i alle fall 1kg opp
Men dette er jeg jo klar over, og anser eventuell oppgang som en fartsdump.
Blir nok ikk fase 1 i dag nei, men i morgen skal jeg kjøre full fart på fase 1 igjen.

Da må jeg se og komme meg til bussen, ha en fortreffelig dag dere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 09:25   #1407
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er flott å lese innleggene her inne. Synes alle er positive jeg - litt knurring fra tid til annen er jo bare normalt. Her får man all støtten, tips og råd man trenger. Takk alle sammen.

Så flott at du fikk en som var normal og hadde empati Monica. Og for et kjempeflott innlegg. Dette greier du helt klart.

Lykke til i dag Grotingeling.

I dag var det veiedagen for meg igjen. Ned 0.4 denne uka. De to siste ukene har det gått tregt her. Men som dere sier - ned er ned. Bare jeg som gjerne vil ned 1 kg i uken igjen. Utålmodig jeg??? Neida .

Hiver meg på denne - er helt enig;......HEIA MONICA....HEIA MONICA....OG ALLE DERE ANDRE....

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 09:57   #1408
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Herlig dere er.
Stort sett positiv jeg også, men i går sa Kjæresten min at han ikke kjente meg igjen og ba meg vær så snill om å spise litt og bli meg selv igjen....uff, stakkars...

Merker at jeg bruker mye tid og krefter på dietten og når en ikke får resultater blir en enda mer frustrert....merker at jeg stresser meg opp....
men i dag ser jeg 75 igjen på vekta og humøret stiger automatisk, så nå er jeg innstilt på klare dette og komme meg gjennom helgen på fase 1.
Men sykt og sprøtt hvor mye vekta skal ha og si altså.

Så bra at du ble motivert etter at du var hos sykepleieren, Monica. Slik det skal være. Så da blir det ikke fase 1 alikevel?

Usj, Streber, jeg er litt tjukk i hodet for tiden jeg også. Ikke bra, vi får ta oss sammen, som legen min sa, ikke glem de kiloene du faktisk har gått ned og at du er over halvveis.

Flott at du fortsatt er postiv, Gro. Er det to år du har holdt på nå?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 12:05   #1409
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Gro,happylady og titti-GRATULERER med nedgang. Dere er så flinke! Selv er jeg overlykkelig om jeg går ned i det hele tatt, OPP 400 gram denne gangenDenne uken som jeg følte jeg fortjente å gå ned, til og med kuttet ned på osten doktoren maste om......DE fleste vil nok kalle meg positiv også, men jeg pleier å ta en tur i kjelleren før jeg kaver meg opp og framover igjen. Går videre og gir ikke opp jeg. men kjedelig er det. I helgen skal jeg bake en kake jeg må teste ut(pga konfirmasjonen som er snart)-har ikke prøvd sukrin før nemlig. Det er ED kake altså, men passer dårlig å ha gått opp før jeg skal teste ut kake uansett. Kjenner jeg må spørre om en runde fase 1 igjen neste samtale om en måneds tid.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 16:35   #1410
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk, Streber. Men her er det bare ned den kiloen jeg gikk opp i Bergen altså (måtte bare trøste deg litt. ).

Kjipt å gå opp, selv om det bare er 400 gram, føler med deg.
Men neste uke, da er det din tur.

God helg alle sammen. Her blir det huset fullt av gutter i helgen. Fredag = taco, så det blir litt kjipt med min ED-middag, men men, alt går...det kommer mange fredager etter dette.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:34   #1411
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei
Smile

Sv: Den store felles ED-tråden

Vil bare ønske alle her en riktig god helg! Jeg har min nest siste dag på fase 1 og veiedag i morgen. Må innrømme at jeg er en smule enspora nå, og ifølge mannen min altfor opphengt i om jeg har fortsatt å ta av. Går og skuler på den vekta og venter på morgendagen . Blir nesten litt paranoid, syntes magen var blitt større igjen og tenkte at nå har jeg sikkert gått opp igjen ,,, men det vil vise seg i morgen. Nesten så jeg gruer meg for fase 2 - paradoksalt nok - fordi jeg synes jeg er så godt i gang nå.
Er nok litt i overkant ivrig etter trening også - må passe på så jeg ikke overdriver og går på en smell. Det har skjedd tidligere, og jeg har jo såpass mange kilo å drasse på at kroppen nok ikke tåler så enorm belastning.
Her i Oslo er det meldt påskevær, og jeg tror vel kanskje det blir siste helga med skitur. Men det blir herlig! Og på ettermiddag blir det stinn brakke her, seriestart i fotball og mannen inviterer kompiser med barn - alle like hjernevaska.
Javel damer - nyt våren!

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 19:54   #1412
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Det gikk jo (relativt) bra jo
Så langt har jeg ikke fått de helt store ettervirkningene, hadde jo fryktet både migrene, svimmelhet og ikke minst skjelvinger...
Var jo litt svimmel i løpet av testen, og hadde antydninger til hodepine, men det var liksom alt.
Nå gikk jeg jo rett på Egon og spiste fajitas, så kanskje rikelig med proteiner, litt fett og den ibux'n jeg tok var nok til å motvirke etterdønningene
Merker jo at jeg ikke er helt i slag, og søtsug har jeg jo helt klart - ble en Stratos på meg i dag
Men bortsett fra å være en smule uvell, så er jeg faktisk i fin form.
Har sovet det meste av dagen, men fortsatt søvnig - så tidlig kveld og heller opp og ut på trimtur i morgen tidlig.
Først mat - tror jeg skal ta et stykke lavkarbo-pizza som jeg lagde til samboeren i går
Trenger nok litt mat selv om jeg ikke er særlig sulten, har jo kun spist 1 gang i dag

Happy friday

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:30   #1413
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Bra det har gått bra med deg gro ! Eline , jeg har hatt det slik med fase en jeg også, ikke lyst å sluttrapporten når det går så greit. Men vi får krysse fingrene for at du fortsetter å gå ned !

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:17   #1414
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Bæsje-pc....skrev et langt innlegg med masse ros og skryt...og så datt det vekk....hva skjer'a??????????????

Får prøve meg igjen!

Elinemor: Lykke til i Fase2 imorgen. Alltid skummelt og spennende i ny fase. Men gled deg også til å sette tennene i en kyllingbit, laks eller en god kjøttsaus. Alt smaker helt fantastisk etter fase1.

Gro, Hapylady og Titti gratulere med nedgang! All nedgang er utrolig bra, dere vet alle hvor utrolig kjipt det er å stå stille....det kan vi allt om
Titti; En kilo er søren meg en kilo....you good girl. Du må ikke stresse deg altfor mye før bryllup, kjole og arrangement skal stå på G. Kanskje mannen din har et godt poeng med å spise litt så humøret kommer seg.
Er det lenge siden du gav deg selv en blomst????? Kjøp en liten påske-potte imorgen, ta deg en deilig kopp te og nyt at du er deilig og ufattelig nærme målet. Du SER slank ut! Jeg er sikker på hvis en slank venninne av deg hadde sagt at hun hadde gått opp 4 kilo, hadde du svart at du ikke hadde lagt merke til det.....så nærme er du nesten!

Gro, jeg beudrer deg for å hente deg så kjapt inn. Etter alle blodsukker-karusell og greier. Bukker og neier.....

Riktig god helg til alle deilige damer....for hvordan hadde verden vært uten oss????????????.........jo fryktelig kjedelig....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:20   #1415
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Riktig god helg til alle deilige damer....for hvordan hadde verden vært uten oss????????????.........jo fryktelig kjedelig....

Helt enig - kos deg på fredagskvelden Monica

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:26   #1416
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

....og STREBER: ...glemte at jeg hadde egentlig skrevet til deg også...så her får du et helt eget innlegg.....SPIS OST, SÅ GÅR DU SIKKERT NED....

Et dikt til Streber: (jeg er i veldig godt humør ikveld)

Sure leger stinker
Motivasjonen minker
Spis ost og kos deg i helgen
Tygg den, nyt'n og svelg'en

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:28   #1417
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Helt enig - kos deg på fredagskvelden Monica

Du også....vi får late som om vi tar en kaffe/te sammen Herlig helg!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 00:17   #1418
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Monica

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 08:45   #1419
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Veiedag (den offisielle altså), og jeg fikk rett; +900 gram etter glukosebelastningen i forhold til vekta i går
Men kun 600 g i forhold til forrige lørdag
Må jo endre tickeren min, men disse +grammene er forhåpentligvis vekk igjen til neste lørdag
Det skal i alle fall ikke stå på innsatsen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:04   #1420
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Nei, det skal nok ikke stå på innsatsen så flink og motivert som du er gro

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:46   #1421
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Gro, jeg tror det bare er vann. Jeg hadde gått opp 3 kilo på torsdag siden sist kontroll. Men viste seg at det var tre kilo vann.....hun sykepleieren sa vi lar ofte humøret styres av kilo. Derfor burde vi ikke veie oss for ofte, som du så idag føyk du opp pga. blodsukkerbelastningen.....
....dette fikser du!!!! Sukkeret gjør at vi binder mer vann og noen holder på mer enn andre!!

Da er det rolig lørdags kveld.....skal lage fløtesaus med pesto og røkt laks.....nam...nam....
Lykke til med kaken Streber

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 19:52   #1422
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Herlig innlegg og dikt, Monica, du er fin.

Så bra at du klarer og hentet deg inn igjen, Gro.

Og lykke til i fase 2, Elinemor...spennende og så herlig med mat igjen...

Ja, du sier noe, Monica, det har vært mye diskusjoner her i helgen, kjæresten min spør meg om det er verdt det...men jeg vet jo at det er den første helgen som er verst. Hadde jeg visst at jeg hadde gått ned på fase 2/3 så skulle jeg jo bare fortsatt der. Så jeg biter tenna sammen her, men gudbedre denne lørdagen er lang...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:22   #1423
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kake med sukrin var helt kjekt det, den ble god, greit å vite da sukrin har 0 karbo og 0 kalorier. Håper jeg ikke ødelegger for mye med å spise kake og lavkarbolasagne i dag.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:12   #1424
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Du hadde nok rett Monica, det var nok mest vann.
Vekta i dag viste 700g ned, så nå er jeg bare 200g unna fredags-vekta
Sov maaaaaase i går, var kjempeslapp og ikke særlig sulten heller.
Ble noen kopper løvetann-te og ED-kjeks, samt 1 måltid med ED-frokostblanding.
Men hodepinen har jeg sluppet unna så langt (bank i bordet).

Sukrin ja Streber, det har jeg også prøvd meg på til baking - men for meg blir det en sånn kald ettersmak som jeg bare ikke greier.
Har skaffet meg stevia og yacon sirup men skal foreløpig vente litt med test-baking, selv om begge disse i teorien ikke vil ha noen innvirkning på blodsukkeret.
Det var dette med teori og praksis da

Kjempesulten nå, på tide med frokost.

Ha en strålende 20.mars da dere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:32   #1425
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Har enda ikke fått testet ut sukrin, men håper resultatet blir bedre enn med splenda, det gir hvertfall en ekkel bismak i bakverk (synes jeg da).

Kom meg gjennom lørdagen på et vis og nå er det lat og rolig søndag her. Vi har spist sen frokost, gutta leker og spiller oppe på loftstua og vi voksne slapper av i sofaen og tar søndagen helt med ro. Kjenner at søndagene er enklere ED-messig, av en eller annen grunn...nesten godt når det er hverdag igjen. Utrolig rart hvor mye det ene måltidet med mat har og si, merker det når jeg bare spiser ED.

Så flott at vekta går ned igjen, Gro.

Monica, du har nok rett i det med å veie seg for ofte, vi lar humøret styret altfor mye etter den. Jeg har vært på vekta hver dag denne uka og den varierer faktisk med to kilo...i dag viste den to kg opp, forstå det den som kan, jeg har ikke spist noe som burde påvirke vekta nå, spiser jo bare ED. Siste måltid i går kveld var en pose soyanøtter, mulig saltet i de utgjorde to kg på vekta? Gudene vet...

Ha en fin søndag da dere.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no