Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 12:21   #7601
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom ingen sier i fra at det er noe som kan interessere norske forbrukere, får de jo ikke vite det heller!

Signerer denne. Jeg har sendt mail til både Tine og Q-meierier og etterlyst laktosefri kremfløte og andre meieriprodukter. Nå har de nettopp lansert det. Jeg tror ikke at jeg alene fikk til dette, men at noen spør viser jo at det finnes et marked.

Jeg har også et spm. Laget en egen tråd, men spør her også, slik at jeg kanskje når ut til flere

Jeg regner meg nå som ferdig slanket, selv om jeg enda ikke har "normal" BMI, så er jeg der jeg ønsker å være. Jeg har nå lyst til å ha mulighet til å spise noen ting som har litt høyere karboinnhold en 5%. Ikke i store mengder og ikke hver dag. Jeg vet at mange mener man skal holde seg 100% unna alt sånt. Men spørsmålet mitt kommer ikke som en påstand om at frukt er sunt (sånn, da var det avklart).

Det jeg lurer på er; dersom jeg skal spise frukt er det lurere å se på GI heller enn antall karber i frukten? For det må jo være et poeng når man først spiser noe at det ikke påvirker blodsukkeret så mye.

Jeg har for eksempel lyst på vannmelon. Den inneholder 8,1 g karb, men har en høy GI på 80 (i følge en amerikansk GI-liste på nett). Jeg blir da usikker på om vannmelon er noe særlig bra. Og har karboinnholdet noe å si for glykemisk belastning (er ikke sikker på at jeg har forstått hva det egentlig betyr)?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-05-11, 12:27   #7602
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har sendt dei spørsmål. Så får vi sjå om eg får noko svar!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-05-11, 12:34   #7603
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jau, ser den. Men var vel meir på jakt etter å høyre om nokon hadde erfaring med å ta kontakt med dei.

Har ikke tatt kontakt med dem, men med de som lager Pringles. De har nemlig en smak i Sverige som ikke selges i Norge. Fikk kjapt svar og de skulle ha det på agendaen ved neste produkt- utvelgelse!

Har skrevet flere mail til Rema/Landlord og alltid fått gode svar. Fikk tom et gavekort som plaster på såret fordi vaskemiddelet for mørkt tøy satte lukt i klærne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-05-11, 12:44   #7604
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har ikke tatt kontakt med dem, men med de som lager Pringles. De har nemlig en smak i Sverige som ikke selges i Norge. Fikk kjapt svar og de skulle ha det på agendaen ved neste produkt- utvelgelse!

Har skrevet flere mail til Rema/Landlord og alltid fått gode svar. Fikk tom et gavekort som plaster på såret fordi vaskemiddelet for mørkt tøy satte lukt i klærne!

OK, godt å sjå at dei tek kundane seriøst! Så får vi sjå kva Kims seier!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-05-11, 14:18   #7605
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dei var kjappe å svare, gitt!

"KiMs Norge og KiMs Danmark har ulike produkter i sitt sortiment.
I Norge har dessverre ikke Bacon-svor produktene så godt salg og distribusjon, så det er nok lite sannsynlig til at denne vil selges i Norge, men hvem vet hva fremtiden bringer?
Vi har imidlertid merket oss ditt ønske.
Med vennlig hilsen
KiMs Forbrukerservice"

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-05-11, 14:42   #7606
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Signerer denne. Jeg har sendt mail til både Tine og Q-meierier og etterlyst laktosefri kremfløte og andre meieriprodukter. Nå har de nettopp lansert det. Jeg tror ikke at jeg alene fikk til dette, men at noen spør viser jo at det finnes et marked.

Jeg har også et spm. Laget en egen tråd, men spør her også, slik at jeg kanskje når ut til flere

Jeg regner meg nå som ferdig slanket, selv om jeg enda ikke har "normal" BMI, så er jeg der jeg ønsker å være. Jeg har nå lyst til å ha mulighet til å spise noen ting som har litt høyere karboinnhold en 5%. Ikke i store mengder og ikke hver dag. Jeg vet at mange mener man skal holde seg 100% unna alt sånt. Men spørsmålet mitt kommer ikke som en påstand om at frukt er sunt (sånn, da var det avklart).

Det jeg lurer på er; dersom jeg skal spise frukt er det lurere å se på GI heller enn antall karber i frukten? For det må jo være et poeng når man først spiser noe at det ikke påvirker blodsukkeret så mye.

Jeg har for eksempel lyst på vannmelon. Den inneholder 8,1 g karb, men har en høy GI på 80 (i følge en amerikansk GI-liste på nett). Jeg blir da usikker på om vannmelon er noe særlig bra. Og har karboinnholdet noe å si for glykemisk belastning (er ikke sikker på at jeg har forstått hva det egentlig betyr)?

Det er gode spørsmål du stiller her. Det finnes andre meloner med lavere GI, både honning- og cantaloupe ligger på et medium nivå. Men uansett bør ikke frukt spises alene, men gjerne sammen med noe litt fettholdig, som nøtter, og gjerne også før et større måltid, sånn at det ikke blir liggende og gjære i magen, og ikke minst for å dempe blodsukkerstigning. Jeg spiser littegrann melon og bær ellers på sommeren, men med måte.
Ellers tenker jeg for min egen del at jeg nok kommer til å bre ut spekteret litt etterhvert også. Jeg er en sesongspiser, altså på den måten at jeg spiser mer bær og sånn på sommeren, frukt ellers tåler jeg dårlig. Men på sikt vil i hvert fall jeg spise mer nøtter og belgefrukt. Det er bra og smakfull mat med lav GI, og så lenge man holder seg sånn ca under 72-gramsgrensa så slipper man å tenke så mye på fettet også.
Håper dette var noe til nytte! Og gratulerer med å være ferdislanka! Det er jo helt vidunderlig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-05-11, 15:03   #7607
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Dei var kjappe å svare, gitt!

"KiMs Norge og KiMs Danmark har ulike produkter i sitt sortiment.
I Norge har dessverre ikke Bacon-svor produktene så godt salg og distribusjon, så det er nok lite sannsynlig til at denne vil selges i Norge, men hvem vet hva fremtiden bringer?
Vi har imidlertid merket oss ditt ønske.
Med vennlig hilsen
KiMs Forbrukerservice"

Så bra!
Litt forbruker- press kan nytte, det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-05-11, 08:00   #7608
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er best for magen når jeg går på penicilin? Jeg drar til London i dag og skal ta 6 tabletter hver dag jeg er der. Magen min er mildt sagt ødelagt i dag. Tok de to siste i går med mat og følte meg grei etterpå. Var verst når jeg tok to uten å spise på en stund.

Hvis jeg tar idoform, når skal den taes? Hjelper banan, yogurt ol?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 10-05-11, 08:22   #7609
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hva er best for magen når jeg går på penicilin? Jeg drar til London i dag og skal ta 6 tabletter hver dag jeg er der. Magen min er mildt sagt ødelagt i dag. Tok de to siste i går med mat og følte meg grei etterpå. Var verst når jeg tok to uten å spise på en stund.

Vet ikke hva som er best, men jeg pleier å få beskjed om å styre unna melkeprodukter så mye som mulig når jeg får en penicillinkur.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 10-05-11, 08:53   #7610
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hva er best for magen når jeg går på penicilin? Jeg drar til London i dag og skal ta 6 tabletter hver dag jeg er der. Magen min er mildt sagt ødelagt i dag. Tok de to siste i går med mat og følte meg grei etterpå. Var verst når jeg tok to uten å spise på en stund.

Hvis jeg tar idoform, når skal den taes? Hjelper banan, yogurt ol?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Vet ikke hva som er best, men jeg pleier å få beskjed om å styre unna melkeprodukter så mye som mulig når jeg får en penicillinkur.

Melk er ikke lurt, nei, men helt vanlig usøtet yoghurt naturell sammen med pillene pleier å gjøre susen!
Ungene mine har alltid fått yoghurt sammen med antibiotika og de har aldri blitt dårlige i magen. Faren deres nekter å spise yoghurt eller flere piller, så han ender opp med en do- flying uten like!
Ta ALDRI penicilin på tom mage! Da ber du om bråk!

Idoform Balance

God bedring og god tur!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-05-11, 11:20   #7611
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet sånn ca hva et grilla kyllinglår veier. Ser at Prior oppgir vekta på en pakke med grilla kyllinglår til 1120 gram, men hvor mange lår er det oppi der da? Trenger bare et sånn ca tall så jeg kan få lagt det inn i regnskapet mitt.

Var på farten i går igjen og kjøpte to stk, men de ble solgt på stykkpris og ikke vekt så jeg aner ikke hvor tunge de var.

Edit: Kom på noe mer jeg må spørre om også, noen som vet næringsinnhold på sånn kaffeautomatmelk, fant noe en gang men nå finner jeg det ikke igjen. Husker næringsinnhold var mindre enn for vanlig melk. Kanskje for det at den er mer vannete? Dette var helt tydelig pulver og ikke fra kartong det jeg fikk i meg i går.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 10-05-11 kl 11:29.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-05-11, 11:36   #7612
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som vet sånn ca hva et grilla kyllinglår veier. Ser at Prior oppgir vekta på en pakke med grilla kyllinglår til 1120 gram, men hvor mange lår er det oppi der da? Trenger bare et sånn ca tall så jeg kan få lagt det inn i regnskapet mitt.

Var på farten i går igjen og kjøpte to stk, men de ble solgt på stykkpris og ikke vekt så jeg aner ikke hvor tunge de var.

Aner ikke, men kjøttet utgjør i alle fall ca 70% av vekta, altså minus bein, det teller jo også når du skal regne ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-05-11, 12:08   #7613
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er gode spørsmål du stiller her. Det finnes andre meloner med lavere GI, både honning- og cantaloupe ligger på et medium nivå. Men uansett bør ikke frukt spises alene, men gjerne sammen med noe litt fettholdig, som nøtter, og gjerne også før et større måltid, sånn at det ikke blir liggende og gjære i magen, og ikke minst for å dempe blodsukkerstigning. Jeg spiser littegrann melon og bær ellers på sommeren, men med måte.
Ellers tenker jeg for min egen del at jeg nok kommer til å bre ut spekteret litt etterhvert også. Jeg er en sesongspiser, altså på den måten at jeg spiser mer bær og sånn på sommeren, frukt ellers tåler jeg dårlig. Men på sikt vil i hvert fall jeg spise mer nøtter og belgefrukt. Det er bra og smakfull mat med lav GI, og så lenge man holder seg sånn ca under 72-gramsgrensa så slipper man å tenke så mye på fettet også.
Håper dette var noe til nytte! Og gratulerer med å være ferdislanka! Det er jo helt vidunderlig!

Tusen takk photo Det er ganske herlig. Og det er godt at jeg kan si det og føle at jeg er det uten at jeg kommer inn i en str 38. Når jeg va 16-noenogtjue var det målet mitt. Nå ble målet plutselig å trives i min egen kropp og jeg trives meg litt polstring faktisk. Rart med det

Jeg tenker mest litt frukt nå om sommeren. Regner med det blir å gå mest i jordbær, så da er det ikke så ille. Har kanskje lyst å bruke litt bønner og linser etterhvert, så jeg håper har sett litt på hvilke som har lavest GI. Jeg liker også quinoa godt. Ser det har en GI på 50, er det middels eller høyt? Jeg får vel prøve meg litt fram med forskjellig mat og se hva som funker. Har vondt i hodet i dag og mistenker det er fordi jeg spiste en del ananas i går (men det var så godt). Dersom jeg legger på meg får jeg heller stramme litt igjen.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-05-11, 12:09   #7614
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått den tilliten fra en venn å finne en god bekkenspesialist i Østlandsområdet, og ettersom dette ikke er mitt område, så henvender jeg meg til dere! Noen som har noen dere vil anbefale?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-05-11, 13:06   #7615
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Tusen takk photo Det er ganske herlig. Og det er godt at jeg kan si det og føle at jeg er det uten at jeg kommer inn i en str 38. Når jeg va 16-noenogtjue var det målet mitt. Nå ble målet plutselig å trives i min egen kropp og jeg trives meg litt polstring faktisk. Rart med det

Jeg tenker mest litt frukt nå om sommeren. Regner med det blir å gå mest i jordbær, så da er det ikke så ille. Har kanskje lyst å bruke litt bønner og linser etterhvert, så jeg håper har sett litt på hvilke som har lavest GI. Jeg liker også quinoa godt. Ser det har en GI på 50, er det middels eller høyt? Jeg får vel prøve meg litt fram med forskjellig mat og se hva som funker. Har vondt i hodet i dag og mistenker det er fordi jeg spiste en del ananas i går (men det var så godt). Dersom jeg legger på meg får jeg heller stramme litt igjen.


Ser du sprø en del om GI, anbefaler deg å få tak i Fedon Lindberg sine bøker som er generell lavkarbo og som omhandler GI og prinsippene rundt det. Han anbefaler også en del bønner og linser i sitt kosthold og har en del gode oppskrifter. Leser du disse bøkene får du ihvertfall en pekepinn på prinsippene. Bl.a. så er det sånn at mat med høy GI kan få en lavere GI dersom det spises sammen med mat med lav/ null GI. Er mange som bruker et Fedonish kosthold etter at de er ferdig slanka. Det finnes sikkert mange andre bra bøker om dette, men jeg har bare lest Fedon, ser selv for meg noe a la Fedon når jeg er ferdig med nedgang.

Ellers gir jo også Torkil (ketolyse) en del råd om hvordan du langsomt kan øke kh-inntaket når du er ferdig slanket. Jeg husker ikke helt hvordan det var igjen, men det vet sikkert noen andre her inne ellers står det jo i boka

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-05-11, 21:30   #7616
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har den siste tiden fått med meg noen episoder av "hotell sesar" og lurer på;
Hvor er bygget som er hotellet, og hva inneholder bygget til vanlig?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-05-11, 21:35   #7617
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ref. Wikipedia: Hotellfasaden tilhører Ibsenkvartalet som er et kontorbygg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 10-05-11, 21:45   #7618
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ref. Wikipedia: Hotellfasaden tilhører Ibsenkvartalet som er et kontorbygg

Takk! Moro å vite

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-05-11, 22:06   #7619
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden man får så greie svar her, her er ett nytt spørsmål;

Så litt på desse kjendisene på chartertur.. hvor er han kjent fra hen der Leon? Har sett ham før, men husker ikke hvor..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-05-11, 22:11   #7620
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Siden man får så greie svar her, her er ett nytt spørsmål;

Så litt på desse kjendisene på chartertur.. hvor er han kjent fra hen der Leon? Har sett ham før, men husker ikke hvor..


Han har vært med i "syv søstre"... Tror jeg. Haha

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 10-05-11, 22:12   #7621
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Siden man får så greie svar her, her er ett nytt spørsmål;

Så litt på desse kjendisene på chartertur.. hvor er han kjent fra hen der Leon? Har sett ham før, men husker ikke hvor..

Googlet litt, og fant at Leon er Leon Bashir som var regissør av/skuespiller i filmen Tomme Tønner

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 10-05-11, 22:20   #7622
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor får jeg ikke refluks nå når jeg har en slange ned i spiserøret som skal registrere og måle de, men hele tiden ellers?!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-05-11, 22:46   #7623
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Aner ikke, men kjøttet utgjør i alle fall ca 70% av vekta, altså minus bein, det teller jo også når du skal regne ut.

gjelder dette kyllingvinger også skal tro? Er jo ikke mye kjøtt på de, føler det blir litt feil i regnskapet ja..

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 10-05-11, 22:50   #7624
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

gjelder dette kyllingvinger også skal tro? Er jo ikke mye kjøtt på de, føler det blir litt feil i regnskapet ja..

Ja, det glemte jeg å si. Det GJELDER kyllingvinger. Falt litt ut der, mulig det ermindre kjøtt på skroget. Men jeg har testa! Veide kyllingvinger, gnagde av kjøttet og veide igjen, og regna ut. Ca akkurat 70% av vingen var kjøtt! Kan i grunn anta det samme gjelder for lårstykker også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-05-11, 23:36   #7625
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor får jeg ikke refluks nå når jeg har en slange ned i spiserøret som skal registrere og måle de, men hele tiden ellers?!

Spise karbohydrater!!! Loff med brunost! Eller drikk mye brus, cola zero og sånt!
Da kommer refluxen stormende!!!
Hos meg i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no