Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-11, 22:18   #7951
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard

Amen to that, sistha!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 07-06-11, 22:29   #7952
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ja men klarer du å drikke en hel liter? Eller en halv liter , som bare vil utgjøre 10g kh? tenker bare på at de fleste som eri ketose ikke klarer å drikke så mye, ketosefylla er nemlig knallhard

Tja, spørs over hvor mange timer. Men alt fra 3-5 dl høres normalt ut for meg. Men da bruker jeg jo mange timer.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 07-06-11, 23:01   #7953
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-06-11, 00:34   #7954
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Hvor i nærheten av Lillesand eller Kristiansand kan jeg få kjøpt egg i brett? Sånn 30 i slengen?

Det er vel bare å kjøre innom en gård og spørre om de har høner og selger egg. Hvis ikke de har høner, så vet de sikkert om noen i nærheten som har og kan guide deg dit. Jeg bor på landet, så jeg kjøper alle mine egg fra en gård i nærheten. 35kr for ett brett. De er jo gjennomlyste, bare ikke dobbeltsjekket og trippelsjekket og pakket i fine kartonger. Og så får man forskjellige størrelser og forskjellig skalltykkelse. Huff og huff. Kjøpte nylig et brett med egg med dobbel eggeplomme. Ja takk liksom! Det er jo eggeplomma som smaker best og har så godt som alle vitaminene og mineralene!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-06-11, 00:43   #7955
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

eller man kan kjøpe noen høner

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 08-06-11, 01:00   #7956
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

eller man kan kjøpe noen høner

hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-06-11, 01:20   #7957
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hoho jeg sitter å ler litt for meg selv her nå. Vi har nemlig duer som kjæledyr og de legger egg ganske ofte. De er to jenter så de er selvsagt ubefruktet.
Det hadde vært så genialt å bruke eggene deres! Ferske egg hver morgen hehe æsj, nei jeg tror jeg styrer unna. Det er noe med det å vite HVEM egget kom fra og ikke bare - det kom fra en eller annen fugl, det er bare et egg. Dessuten er eggene ganske små, 1/3 av et mellomstort høneegg.

Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-06-11, 09:37   #7958
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Kaster dere dem? Skjønner ikke helt hva som er så ekkelt med å vite hvor de kommer fra. Dueegg er vel godt det også?

Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.

Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-06-11, 10:03   #7959
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ja vi kaster de. Må rette meg opp litt her, de legger de ikke daglig men 2 egg pr 2. uke.
Det er bare en prinsippsak at jeg ikke takler tanken på hvem de kommer ifra. I mitt hode så blir det litt som å spise menneskeegg (ikke at det går an, men til sammenligning). Du kjenner vedkommende og det gjør det hele litt ekkelt... Hadde det vært høner så hadde det vært bedre, men jeg vet ikke om jeg hadde greid det da heller.

Joda, dueegg er helt sikkert godt det. Bare ikke fra mine duer..

Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg

http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 08-06-11, 10:17   #7960
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg

http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI

Aaaw, haha! Søt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-06-11, 11:37   #7961
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Se denne da, så kanskje du ombestemmer deg

http://www.youtube.com/watch?v=zbC68uiYLKI

hihi absolutt ikke sitter sånn: igjennom hele filmen hehe, men igjen hun kjente jo ikke duen da. Dessuten er det latterduer jeg har ikke vanlige duer man finner ute her i norge eggene er mindre enn det der også.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-06-11, 18:08   #7962
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Altså, mamma og pappa fyller 150 år tilsammen og skal feire det med fest nå i helga. Alle vi barna har funnet ut at vi skal spandere en tur på dem til England med hotell, mat, fly etc. Når man ser på tv så ser man jo slike STORE gavesjekker, men finne de på ordentlig eller må man lage selv???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-06-11, 18:10   #7963
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 08-06-11, 18:12   #7964
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Sjekk med en lokal bank om dere ikke kan få en slik stor en som de liker å vise seg med når de donererer noen få kroner til en lokal sak.


Det var knallurt! Takker!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-06-11, 06:17   #7965
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg vet at man ikke kan slanke bestemte deler av kroppen, men jeg spør allikevel, er det noe som kan virke slankende på dobbelthake? Jeg merker at generell lavkarbo gjør underverk med det vanskelige magefettet, men haka har nesten blåst seg opp og begynner å bli litt i veien, er det noe jeg kan spiser eller unngå å spise for å få litt reaksjon der? eller trene på en bestemt måte? Fett er jo fett i kroppen så det kan virke litt rart om en mattype skal fungere for f.eks mage, men ikke haka, men man vet jo aldri.. er litt blond på dette temaet egentlig.

Hihi, ifølge Jan Thomas skal man strekke hodet opp og sitte med tunga ut. Husker ikke helt hvor lenge, men tror du skulle gjøre det sånn 20 ganger eller noe. Hver dag (kanskje flere ganger til dagen).

Men uansett, etterhvert vil dobbelhaka forsvinne. Jeg føler ting går utrolig sakte, men her en dag tok jeg på meg ringen, min favorittring..og den sklei av!!! Jeg har ikke sett de forandringene

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
Gammel 09-06-11, 06:38   #7966
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg sendte eit personleg brev med flypost til USA (Tx) den 1. mai ... eg er veldig usikker på kor lang tid slikt normalt tar. Any ideas?

Ganske nøyaktig 4 veker tok det !!! Trur ikkje eg skal satse på snail mail så ofte. Det levde i alle fall opp til namnet.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 09-06-11, 09:46   #7967
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig.

Noen som skjønner noe av dette?

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP
Gammel 09-06-11, 09:56   #7968
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tango, her.

Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig.

Noen som skjønner noe av dette?

Ikke bruk explorer Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-06-11, 11:34   #7969
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ikke bruk explorer Mye problemer med det og det går tregt, så jeg hadde heller brukt firefox om jeg var deg.

Eller Google Chrome. Aldri hatt problem med den

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 09-06-11, 11:47   #7970
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tango, her.

Jeg får melding om at Internet Explorer har sluttet å virke når jeg trykker på uttrykksikonene under (Mer). De som står i menyen til høyre får jeg brukt uten problemer. Det rare er at jeg kunne bruke de ikonene de første gangene jeg var innom forumet her, men plutselig var det umulig.

Noen som skjønner noe av dette?

Ellr så havner ikonene nede på linjen nederst på siden og må hentes opp igjen derfra.
[mer] ikonene må lukkes hver gang, ellers havner de nederst på siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-06-11, 12:18   #7971
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bruker kun Firefox. Den funker bra.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 09-06-11, 12:40   #7972
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-06-11, 13:34   #7973
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor skal den ene kvisa jeg får per mnd ALLTID dukke opp ytterst på nesa.....

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 09-06-11, 14:05   #7974
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk til dere, Regret, Anarko, Kitt og Lille Trille! til dere!

Jeg starta opp igjen i Firefox, og det funka! Tvert!

Lasta den ned for ei stund sida, men har liksom vært vant til å bruke Explorer. Det tar tid å legge av seg gamle (u)vaner, det veit jo dere alt om, ikke sant?

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP
Gammel 09-06-11, 14:10   #7975
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Kjøkken-novise lurer: Jeg handlet en del benfrie nakkekoteletter på halvpris pga dato og stekte dem opp i går. Innser imidlertid at jeg nok ikke klarer å spise opp alle sammen før de utgår, så jeg vil prøve å fryse dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tine dem når jeg vil spise dem? (Er alltid veldig usikker på dette med ferdig tilberedt kjøtt - skal det stå og tine i kjøleskap, skal det slenges rett fra fryser til stekepanne, eller?)

Jeg pleier alltid å tine det enten i kjøleskap eller på benken, eller viss jeg er veldig i farta kjører jeg et tineprogram i microen. Hiver du det rett i panna, kan du risikere tørr/svidd utside og kald/frossen innside. Da vil jeg heller anbefale å sette de frosne kotelettene i kald steikeovn, skru på ca 150 grader og la temperaturen gå opp også hold det der en stund, da tiner du og etterpå varmer opp uten at det svir seg så lett.

Edit: Må bare presisere at dette gjelder for ferdigstekt kjøtt!!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no