Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-07, 19:07   #1
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Jeg sitter her med tabellen for ønskelig vekt for menn og kvinner over 25 år. Den står på side 158 i Atkinsboka, norsk utgave (pocket).

Vekt er visst med klær og sko på, og jeg syns den er litt streng? Noen andre som har sett denne?

F.eks for kvinne på 168 cm (meg) står det følgende.

Beinbygning:
Spinkel: 52-56 kg
Middels: 54-61 kg
Tung: 59-66 kg

For en mann på 185 cm:
Spinkel: 69-73 kg
Middels: 72-79 kg
Tung: 76-86 kg

Eller er den ikke så gæli?

Den er visst vektstandard fra 1959. Gjennomsnittsvekta har jo egentlig økt mye siden den gang. Men er det noe mål i seg selv?

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 19:26   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Jeg synes og den er streng.. jeg er 171 og ville sett ut som et skjelett om jeg gikk under 63 så det er individuelt.

Finn din trivselsvekt og drit i resten

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 20:20   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Jeg sitter her med tabellen for ønskelig vekt for menn og kvinner over 25 år. Den står på side 158 i Atkinsboka, norsk utgave (pocket).

Vekt er visst med klær og sko på, og jeg syns den er litt streng? Noen andre som har sett denne?

F.eks for kvinne på 168 cm (meg) står det følgende.

Beinbygning:
Spinkel: 52-56 kg
Middels: 54-61 kg
Tung: 59-66 kg

For en mann på 185 cm:
Spinkel: 69-73 kg
Middels: 72-79 kg
Tung: 76-86 kg

Eller er den ikke så gæli?

Den er visst vektstandard fra 1959. Gjennomsnittsvekta har jo egentlig økt mye siden den gang. Men er det noe mål i seg selv?


Dette er en av de tullete tingene i den norske utgaven av boka. Det går da ikke an å gå etter tabeller fra 1959 i 2007 vel ? Skulle jeg bry meg om den og gått etter tabellen for å avgjøre "normalvekta" mi, hadde jeg sett direkte sjuk ut. Jeg har middels beinbygning og burde veie mellom 50 og 57 kilo. Nå veier jeg mellom 64 og 68 (alt etter sesong) og ser flott ut. Med 10 kilo mindre hadde jeg sett direkte sjuk ut ! Jeg SÅ direkte sjuk ut da jeg veide 55.

Ikke se på tabeller og tall, - se i speilet og på klærne !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 22:14   #4
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?



Fy fader......åssen klær veide de seg i.....

Ikke litt sunt engang........

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 09:49   #5
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Evolusjon?

Kan noen forklare meg hvorfor årstallet skal være noe argument i noen som helst retning? Har det skjedd en seriøs evolusjon av menneskekroppen de siste 50 åra som gjør at den ideelle vekta og den ideelle maten er noe helt annet? Det der høres ut som noe matetterligningsindustrien og sukkerprodusentene vil ha oss til å tro.

Men bortsett fra det støtter jeg Nille i at det ikke er så lurt å hekte seg opp i vekta om man ser flott ut! Sjekk i speilet, både forfra og fra siden.

__________________
--Solan


Sist redigert av Solan : 11-02-07 kl 10:01.
Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 11:12   #6
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Evolusjon?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Kan noen forklare meg hvorfor årstallet skal være noe argument i noen som helst retning? Har det skjedd en seriøs evolusjon av menneskekroppen de siste 50 åra som gjør at den ideelle vekta og den ideelle maten er noe helt annet? Det der høres ut som noe matetterligningsindustrien og sukkerprodusentene vil ha oss til å tro.

Ja, det er akkurat det DER jeg er litt enig i!

Men joda, klart man må se seg i speilet og være fornøyd med seg selv.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:45   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

Fy fader......åssen klær veide de seg i.....

Heliumfyllte kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:11   #8
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Hahahaha
Meg som 59 kg????
Det er ikke et ønskemål engang faktisk!!!

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:19   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

JEg er 1.60 høy--- aner ikkehvajeg i følgeden tabellen skulle veid, men i følge tesco-diets skulle jeg vært langt under 50 i allefall...

satser på å ikke bli så tynn jeg da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 14:38   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Evolusjon?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Kan noen forklare meg hvorfor årstallet skal være noe argument i noen som helst retning? Har det skjedd en seriøs evolusjon av menneskekroppen de siste 50 åra som gjør at den ideelle vekta og den ideelle maten er noe helt annet? .

Mye har skjedd på 50 år. Både på gjennomsnitt høyde og vekt - sier statistikken iallefall. Ikke vet jeg hva som har gjort det. Ikke vet jeg hva idealene sa den gangen heller. Og hvordan de kom frem til, dvs. hva slags forskning de la til grunn for å finne det ut vet jeg heller ikke. Hadde de folk som gikk fra dør til dør og spurte folk hva de veide ? Tok de ut et snitt av befolkning, - og hvoardan ? Det var ikke vanlig at folk hadde hverken telefon eller TV da..... Vil tro at det var en del synsing fra enkelte leger.

Vitenskapen har kommet noe lengre i dag. Det er iallefall en av grunnene til at bl.a. en slik tabell ikke finnes i nyere utgaver av Atkins. Den er erstattet av en BMI tabell. Men om det er noe bedre er det vel delte meninger om. Jeg syns ikke det er bedre ! Men det er en annen tråd......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 10:34   #11
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

For en mann på 185 cm:
Spinkel: 69-73 kg
Middels: 72-79 kg
Tung: 76-86 kg

Eller er den ikke så gæli?

Utifra hva jeg ser på mine kompiser på ca 185cm høyde så er den faktisk ikke så ille. Jeg har en kompis på ca 65kg som ser spinkel ut, en på ca 80kg som ser helt normal og fin ut og en på ca 95 som har en bitteliten kosemage. Den må nok tas med en klype salt men en mann som veier 69-86kg ser ikke sykelig tynn ut ihvertfall.

Det som har forandret seg litt fra 50 år tilbake i tid er vel skjønnhetsidealene. Det er vel også mer akseptert av både vanlige folk og leger at man skal ha litt kjøtt på beinet.

Av nysgjerrighet, hva sier den forresten som menn på ca 195 cm?
Jeg har siktet meg inn på 98kg for å få en BMI på ca 25.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:17   #12
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Hei,

tabellen sier for menn på ca 193 (den går ikke høyere):

Spinkel: 74-79
Middels: 78-86
Grov: 83-93

Så da er det virkelig ikke langt unna ditt eget mål.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:41   #13
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Syns tallena igjentligen ikke er så dumma jag....Jag å min syster er 1,65 båda två..Hun veier ca 54 kg og jag 63.. Jag kan ikke se mig selv som 54kg,men hun ser flott ut!!! Alla har ju forskjellige fasoner på kroppen,så en tabell er ju ikke det ena man kan se på..men vi er normalvektige både to (men jag i det øvre sjiktet)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:56   #14
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Menn på 187-188, da?

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:05   #15
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Menn på 188:

Spinkel: 71-76
Middels: 73-83
Grov: 83-93

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:19   #16
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Det slo meg brått at jeg er meget grovbygd. 92kg.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 01:36   #17
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Evolusjon?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Kan noen forklare meg hvorfor årstallet skal være noe argument i noen som helst retning? Har det skjedd en seriøs evolusjon av menneskekroppen de siste 50 åra som gjør at den ideelle vekta og den ideelle maten er noe helt annet? Det der høres ut som noe matetterligningsindustrien og sukkerprodusentene vil ha oss til å tro.

Men bortsett fra det støtter jeg Nille i at det ikke er så lurt å hekte seg opp i vekta om man ser flott ut! Sjekk i speilet, både forfra og fra siden.


.."50 år" ,ja... Det betyr nok "vitenskapen" 'legemiddelindustrien', osv. osv. ...

(og Statens .........-råd) .

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:30   #18
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Det slo meg brått at jeg er meget grovbygd. 92kg.

Helt sikkert!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:04   #19
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Evolusjon?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Kan noen forklare meg hvorfor årstallet skal være noe argument i noen som helst retning? Har det skjedd en seriøs evolusjon av menneskekroppen de siste 50 åra som gjør at den ideelle vekta og den ideelle maten er noe helt annet? Det der høres ut som noe matetterligningsindustrien og sukkerprodusentene vil ha oss til å tro.

Alle slike tabeller er lagd ut fra gjennomsnittsberegninger. man målte og veide nok folk på steder som:
skole - militæret - legekontorbesøk - ambulerende busser (jamfør mammografi- og hjertebusser i dag) - sykehus - helseklinikker -stoppet folk på gata i byer - brevforespørsler - telefon (jo utbredt i USA før også) .............

Synsing? Selvsagt det også, like mye som BMI eller midje vs. hofteratio.
Men folk var vel gjennomsnittlig slik. Men alle snittverdier er jo verdier av lave og høye verdier (uteliggerverdier er sikkert takk vekk).

***

Ser man i vekttabeller på norske bøker fra 60-tallet og tidlig 70-tall er ikke de så strenge som dagens BMI? En gammel tommelfingerregel for voksne var forresten antall kilo som cm over 100.

***

Alt blir rart slik sett. Ifølge dagens BMI-oppsett lå supersyklisten Lance Armstrong på grensen til overvekt som burde behandles ut fra medisinske grunner, da han var som best. 177cm og 75 kg. Slå det inn se hva som sies. Nå veier han 6 kg mer og er i storform likevel.

Gjør så følgende forsøk :
høyde 180 cm vekt 80 ...ingen medisinske grunner
høyde 180 cm vekt 81 ...plutselig medisinske grunner
(utført på kalkulatoren i vg's vektklubb --- uten å si / mene noe galt om de som følger det opplegget).

Mange bruker slike kalkulatorer som bestemte orakelsvar. Tall er bra å ha, men livsfarlige når de ikke brukes riktig! Å tolke tall uten videre kan ofte gi mye rart.

BMI- og vektmaset er et resultat av den feilsåtte matanbefalingen, først i USA, så i Europa inklusive Norge. Når ble vekt og utbredt fedme et problem? Jo, den gangen kampen mot spisefett og kjøret for å spise karbo og grønt begynte. Samtidig kom jo all lettmaten i hyllene. Til og med kua ble "kritisert" for ikke å gi skummet melk!

Går man noen få tiår tilbake konsumerte den jevne amerikanske kvinne 4-5000 kcal daglig og det var lite definert overvekt. Etter at "spis-magert-og-karbo-og-brød"-flommen kom..............kom problemene. Nå konsumerer vel den jevne amerikanske kvinne maks 1500 kcal om dagen, er på lavkaloridietter og følger svetteprogrammer (lavkalori + trening).
35-40 prosent av dem defineres idag som for tunge. I GB sier tallene mye likt.

En del amerikanske forskere har flyttet fete oljer fra toppen til bunnen av matpyramiden, mens pasta o.l. er flyttet fra bunnen til toppen. At kornprodukter fortsatt ligger i bunnen, er vel ikke annet å vente. Men interessant, om det ikke akkurat er lavkarbo.

Som dere selv har sagt, man føler selv om man er i vektubalanse, i alle fall oppover......
**************************''

  Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 14:41   #20
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

BMI er jo kjent som et dårlig mål, siden den ikke skiller mellom magefett og annen kroppsmasse.

En litt artig observasjon: I eldre tider var en tomme det du fikk når du la tommelen til en stor mann, en medium mann og en liten mann ved siden av hverandre og delte på tre. Skottene var rimelig stolte over at deres tomme var større enn engelskmennenes. Et annet artig mål skottene hadde, var en "scots pint", som var på nesten en liter istedetfor den engelske standarden på litt under en halvliter. Men trist nok har ikke dagens skotske bartendere sans for den delen av historien.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:41   #21
majmaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 25
majmaj er på en erverdig vei

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Den må nok tas med en klype salt men en mann som veier 69-86kg ser ikke sykelig tynn ut ihvertfall.

En mann på 69 kilo og 185 høy MÅ se mer enn spinkel ut!
Min lille spirrevipp er 174 høy og 67 kg,og han er fra naturens side tynntynntynn altså,jeg tør ikke tenke på hvordan han ville sett ut med samme vekt og 11 cm lenger kropp.

__________________


majmaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 14:48   #22
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av majmaj, her.

En mann på 69 kilo og 185 høy MÅ se mer enn spinkel ut!
Min lille spirrevipp er 174 høy og 67 kg,og han er fra naturens side tynntynntynn altså,jeg tør ikke tenke på hvordan han ville sett ut med samme vekt og 11 cm lenger kropp.

Faktisk ikke, han ser veldig sunn ut. Han på 60 kilo og 190 derimot ser litt for tynn ut.

*prøve å se for meg selv på 70 kg*

Hmm nei, det går ikke helt det :-)

Jeg ser frem til 98 kg jeg. Det tror jeg vil passe meg helt utmerket. Som noen andre sa her på forumet så kan det jo være at folk er vant til at jeg er mye større og vil mene jeg ser for tynn ut med 98 kg. Tiden vil vise.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 06:39   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Mener mange at folk på 50 tallet så sykelig tynn ut

Det er helt klart at de hadde mindre fett på kroppen da, men hadde de også mindre muskelmasse.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:02   #24
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Mener mange at folk på 50 tallet så sykelig tynn ut

Det er helt klart at de hadde mindre fett på kroppen da, men hadde de også mindre muskelmasse.

God observasjon når vi ser filmer fra den tiden! Sett det samme selv også.

Så kan vi lure på hvorfor ettersom de hadde et kaloriinntak som var (langt) høyere enn det som er vanlig idag. Ikke hadde de moderne treningssko eller treningsvideoer heller...Den generelle joggebølgen var ikke oppfunnet...heller ikke all lettmaten i hyllene....og kyrne ga helmelk og ikke skummet som i dag.

Jo, folk var kanskje anderledes.....

****

  Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:06   #25
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Atkins tabell for ønskelig vekt - streng?

Tror vi er inne på noe her ja!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no