Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-14, 07:36   #176
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

700 g. er finfint det!

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 09:11   #177
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

uhh løk er et must i min kost, lavkarbo eller ei! Grønnsaker spiser jeg også alt av sorteer, bare begrenser litt rotgrønnsakene og dropper poteten

Tror ikke jeg spiser mer kjøtt nå enn før. Kanskje mer fisk siden jeg prøver å være litt bevist på kosten. En pakke med koteletter koster kanskje 60-70 kr alt etter merke selvfølgelig. Grillmat er ganske billig for tiden. Disse pakkene med kjøtt blir jo middag flere dager i uka, mens en ferdigpizza varer kun en dag og jeg og samboer spiser en pizza hver, gjerne med ekstra ost. Så da koster middagen fort over 150kr. Sammenlignet med pizza så sparer jeg på lavkarbo. Grønnsaker og salat kan kreve litt tid og penger, men er nok gull for helsa og humøret siden de er fulle av næringsstoffer vi trenger! Så tror nok jeg går i pluss helsemessig. Og sparer litt, siden jeg ikke kjøper inn så mye snop lengre

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 09:18   #178
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien
Smile

Sv: Vi som starter i mai -14!

4. dag på ketolysekuren og jeg som var redd for vektoppgang etter 3 uker på pulverkur er veldig positivt overrasket at vekten fortsetter å gå nedover Har ikke hatt noen bivirkninger med hodepine eller annet heldigvis;-) Venter enda på stix og tabletter men jeg ser på den nærmest "selvlysende" urinen at jeg er i ketose 7 kg ned på 3 uker og de 2 siste nå på ketolysekuren;-)
En vanlig meny for meg med enkle variasjoner er;

Frokost: En nakkekotelett/reker/kylling steikt i meierismør sammen med paprika/asparges/redikk

Middag:Laks/ørret, kylling, svin med salatblanding og fetaost med oljedressing

Kvelds:Et klibrød med egg og rekesalat og agurk

Jeg drikker 2/3 l vann om dagen

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 09:53   #179
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ned 0,7 og 2 er bra begge deler. Jeg er superfornøyd med mine ned 1,6. Ferdig med mens så det har nok vært en del vann. Og denne gangen ble det ingen sjokolade. Normalt merker jeg at jeg får mens fordi jeg er så sugen på sjokolade. Denne gangen var suget nesten helt borte. Har fått på meg en impulskjøpt teningsbukse som har lagt i skapet lenge fordi den ikke passet.

Denne gangen på lavkarbo forteller jeg til folk at jeg spiser lavkarbo. Og spør de som jeg vet har gjort det tidligere om de gjør det nå. Skal jeg gjøre dette lenge må jeg være åpen tenker jeg. Hva gjør dere? Jeg synest at vekt og helse er en privat ting, men når jeg takker nei føler jeg at jeg må forklare meg. Og hva om den som tilbyr er større enn meg. (klarer ikke skrive tjukkere hmmmm). Jeg synest akkurat nå at valgene hjemme i egen stue og kjøkken er mye lettere enn valgene i sosiale sammenhenger.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 11:26   #180
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Dere holder fortet ser jeg. Har hatt en kakesprekk på grunn av bursdag i helgen, og det varte til og med i går. Nå er jeg atter en gang på en ny start. Fader så vanskelig det skal være.

Vekta i dag viser at jeg fortsatt er -1,5 siden starten i mai, og det er bra. Frokosten sliter jeg med, siden jeg alltid har det travelt om morgenen. Er så glad i å sove! Har funnet ut at lavkarbobrød med eggerøre og spekeskinke pluss majones må være godt. Sliter litt med at jeg må ha _mye_ pålegg på det brødet for at jeg skal klare å spise det. Smør, salami, brie og paprika går jo også an. Må handle inn litt så jeg er forberedt for veldig travle morgener og. Lunsjen blir kyllingsalat som jeg laget ferdig i går kveld. Middag tror jeg blir pølse- og blomkålgrateng, men har veldig lyst på fiskesuppe. Kanskje jeg lager det i morgen? Håper på grillvær her i finnmark snart, for grillmat er så godt og enkelt.

Ønsker dere en fin tirsdag!

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 11:27   #181
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Frokosten sliter jeg med, siden jeg alltid har det travelt om morgenen. Er så glad i å sove!

Kok noen egg om kvelden og legg i kjøleskapet og spis dem, evt. med majones eller noe om morgenen - gjort på null komma svisj!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 12:24   #182
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ja, det er viktig å være åpen, tror jeg! Jeg forteller at jeg ikke spiser sukker og mel lengre. Da er det mer "akseptert" enn, neitakk, jeg slanker meg. Og så fokuserer jeg i samtalen på at kroppen min blir bedre og betennelser jeg sliter med i kroppen går ned.
Det synes jeg er helt greit.

Dere er flinke som starter opp etter utskeielser, det viser pågangsmot. Vi legger vel om livvstil, da tar det tid. Flotte resultater det vises til.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 14:41   #183
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det virker som om lavkarbo har fått større aksept og at folk flest vet litt mer nå. Det er ikke så "populært" som 5:2 dietten akkurat nå. Det virker nesten som folk letter aksepterer forskningen bak den enn de gjore med lavkarbo.

Siden jeg spiser en del egg så leser jeg de jeg kommer over om egg. Syntes denne artikkelen var bra. http://fraiva.no/det-enestaende-egget/
Spesielt det om å spise bløtkokte egg og cholin som hjernecelllene trenger. Tror det skal bli mere bløtkokte egg, og egg stekt med hel plomme fremover.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 17:48   #184
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Flott link om egg. spiser for lite av det, memen tenker å bruke det som reiseniste til helgen.

kjapp middag : løk, sopp, tomat, chorizopølse og china wokgrønnsaker i panna. Fløte og krydder over. Surr, spis.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 21:48   #185
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Her laget vi tapas på grillen i dag, kyllingklubber, gambas al ajillo, grillet paprika, lavkabo bruchetta og aioli. Nam nam :-)

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 22:14   #186
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Flinke dere er alle sammen Jeg fikk selvfølgelig mensen idag å med det VET jeg at kroppen min samler mye vann så jeg nekter å gå på vekta for om en uke. Spennende å se hva den viser da, jeg er alltid slik at jeg går på den hver morgen Idag har vi grillet ute, og jeg fant (til min store lykke) pølser med 0 gram karbo, og en annen sort 0,5 gram Lykke siden familien vår er gla i å dra på pølsegrill turer på sommeren

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 22:24   #187
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Flinke folk her a gitt! :-) Startet for 3 uker siden og har kjørt på så lavkarbo jeg kan (nesten..) og har nogenlunde kontroll på at ketolysen går sin gang ved hjelp av Ketostix.

Kjenner det kreves vesentlig mer planlegging av maten for å holde seg til programmet, men det er sikkert mye vanesak også.

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 23:11   #188
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Idag har vi grillet ute, og jeg fant (til min store lykke) pølser med 0 gram karbo, og en annen sort 0,5 gram Lykke siden familien vår er gla i å dra på pølsegrill turer på sommeren

Hvilken pølse/hvor fant du disse? Kjenner at det er helt gull nå som sommergrillings er på vei.

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 08:55   #189
xverbs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 6
xverbs er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg er på dag 3 nå. Holdt meg under 20g karbs hver dag. Merker fortsatt ikke noe på kroppen, bortsett fra at jeg blir mett uten og spise så alt for mye.

Skal få kjøpt meg stix så jeg får testa hvor jeg ligger.

Vekta er i dag på 83 kg og målet er ca. 70

xverbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 09:22   #190
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Velkommen. Moro at vi er så mange sammen og at det stadig oppdateres her.
Lykke til dere som nettopp er kommet i gang, stå på dere som har holdt på noen uker. Jeg er midt i min uke 5 og har veldig gode dager. Formen er god, søtsuget er borte og magen er mett. Love it!

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 21:21   #191
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Tror jeg slutter meg til dere mai startere jeg, har hold på med lav karbo ei stund ,men har nå hatt en lang pause , men tenkte at nå skal jeg ta meg selv i nakken og begynne for fullt igjen �� jeg har allerede gått ned 3kg og håper det fortsetter denne veien. Jeg begynte 17 mai uka men skeivt ut da. Men nå har jeg holdt meg unna alt av søtsaker og det ser ut til at det går bedre ��

Litt om meg kanskje er 39 år, gift og 4 barn bor på ei øy utenfor Bergen og jobber som nattevakt på bolig for utviklingshemmede ��

Satser på at jeg kommer inn i bikinien i sommer, eller kanskje jeg kan kjøpe meg ny ��

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 20:04   #192
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg var på vekta igjen i dag. 61,6 kg og ned 2,8kg på 1,5 uke. Er nok ute av ketosen igjen i dag for jeg har spist masse av svigermors salat med både mais, ananas og vannmelon. Pytt pytt, får begynne på igjen i morgen. I kveld tar jeg et velfortjent glass med vin

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 21:44   #193
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg tåler ganske mye før jeg går ut av ketose, Mi9en. Har du testet?

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 23:15   #194
xverbs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 6
xverbs er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Flinke dere er gikk på en ørliten smell i dag. Er oppe i ca 35 til 40 karbs nå.

Hva gjør dere når dere er borte hos folk? Kom til svigers i dag og der hadde hun selvfølgelig lagd vafler. Måtte bare spise bittelitt. Hadde ikke hjerte til å si nei.

Og hva er konsekvensen med å dette ut av ketose? Stopper alt opp? Jeg bruker ca 2 dager på å komme meg inn igjen.

xverbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 00:06   #195
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg sjekker ikke med stix. Jeg tenker også at det ikke er så viktig å være i ketose hele tiden. Denne gangen (har vært på lavkarbo en gang før) har jeg verken veid, målt eller telt - men rett og slett gjort det tynne folk pleier å si "spist mindre, kuttet snop,øl,brød og pasta".
Jeg har aldri gått så mye ned som nå. Grunnen til at jeg gjør det slik, er at jeg skal lære meg til å leve sunt - ikke se på det som en diett, men lære meg til å spise mindre og ta sunnere valg. Klart jeg har skeiet ut, men nøkkelen til vektnedgang tror jeg ligger i å akseptere utskeielsene og være rett tilbake i sadelen igjen med en gang. Ikke dvele over en utskeielse eller bekymre seg for om man er i ketose.

Bare noen tanker fra meg som "kun" har 10 kg å gå ned. 4 kg igjen til målet. Men jeg vet at det er da jobben virkelig begynner

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 17:30   #196
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Supert med sommervarme, men det hjelper ikke på lavkarbo. Er i besøk og får servert masse god mat. Det går greit å ikke spise brød, pasta ris mm. Men kaker frister og som erstatning blir det en god del honning melon og i dag en liten skje med sjokoladeis. Fy og fy. I seg selv er det ikke ille men hva skjer resten av helgen . Det er ennå noen dager til jeg kommer hjem. Det blir også noen glass med vin og enda flere med pepsi max.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 20:31   #197
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Ææææhh...jeg gruer meg til fristelser!!! Stikker til Syden i morgen. Har mentalt forberedt meg, men "redd" nesten. Redd for å skeie ut....

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 01:16   #198
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Jeg tåler ganske mye før jeg går ut av ketose, Mi9en. Har du testet?

Jeg tester ikke denne gangen, men jeg kjenner det på kroppen om jeg har spist lite karbo. Drev og testet hele veien sist jeg spiste lav-karbo. Denne gangen fant jeg ikke boksen med teststrimler, men det er kanskje like greit...

Jeg er relativt avslappet, spiser lavkarbo, men teller ikke karber. Unner meg noen jordbær, en atkins bar eller litt Easy is om jeg er søtsugen. Jeg har tatt av likevel, og med en BMI på 22 så har jeg ikke så veldig hastverk, selv om jeg selvfølgelig ser fram til at klærne mine blir litt mindre stramme.

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 08:45   #199
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Så flott at folk er her fremdeles. Regner med at folk sitter litt mindre framfor skjærmen når sola kommer fram, og her har det vært sikkelig sommerfølelse de siste dagene

Gårsdagen gikk ikke bra.. lagde ostekake med sjokolade og spiste omtrent kun det i går + litt vin og en breezer annen mat ble litt potetgull. Med andre ord, bursdagsfeiring av ei vennine gjorde at kosten gikk rett til He****e. Kun frokosten var av kvalitet. Blir neppe bedre neste helg med langtur og dåp (med mye kaker til kaffen). Har som utgangspunkt å holde meg i størst mulig grad, men vet det blir vanskelig. Får være ekstra flink i ukedagene før og etter da

Frokost idag som igår, lavkarboknekkebrød, ost, avokado og blåkveite. Kanskje litt merkelig kombo, men godt og veldig mettende

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 15:23   #200
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg er i ketose og det har jeg tenkt å fortsette å være. Er skikkelig fysen på noe i dag, så stakk innom her for å finne oppskrift på skumkaka det ble tipset om tidligere i tråden.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 10:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no