Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tv-serier om slanking og overvekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-11, 03:02   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Tv-serier om slanking og overvekt

For meg er det veldig motiverende å se tv-serier og dokumentarer om slanking og overvekt. Jeg tror det har mye med at jeg føler meg så alene med min overvekt, venner og familie er alle normalvektige. Det er godt å se at jeg ikke er alene

Anyway.. Har dere noen serier å anbefalle? I det siste har jeg sett "I used to be fat" og "The biggest Loser"

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:54   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Jeg liker også å se på noen av disse seriene. Men for min del er det først og fremst fordi jeg blir så rørt av å se hvordan disse menneskene forandrer seg. Og gleden og stoltheten som etterhvert lyser ut av øynene på dem. Livet mitt har også endret seg masse etter at jeg har gått ned i vekt, og jeg kan kjenne meg igjen i den menneskelige forandringen

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:01   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Jeg er blodfan av biggest loser. Har nettopp sett ferdig sesong 11 på type ei uke. (er syk da, så har en unnskyldning) Kommer egentlig ikke på noen flere bra serier enn Biggest loser og I used to be fat.. Finnes mange halvveisserier om emnet.

Bl.a en som heter Celebrity fit club. Så noen episoder av den, men ble ikke akkurat hekta.

Også har du jo Supersize vs superskinny. Blir ikke helt samma opplegget, men.

Også finnes det en som heter Diet tribe som jeg tror er OK, men har ikke sett den.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:09   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Jo! Anna Anka hadde en serie her for litt siden. Hvis du orker henne, så er den ganske grei. Slanker en person pr program da.

Også går det en serie på Bliss hver dag rundt klokka 19 som heter X-weighted. Der slankes hele familier. Men.. Den er ganske dårlig, for det er ingen som lykkes

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:11   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jo! Anna Anka hadde en serie her for litt siden. Hvis du orker henne, så er den ganske grei. Slanker en person pr program da.

Også går det en serie på Bliss hver dag rundt klokka 19 som heter X-weighted. Der slankes hele familier. Men.. Den er ganske dårlig, for det er ingen som lykkes

Haha, ja det stemmer. De i X-weighted klarer seg ikke så bra. Har ikke sett så veldig mange programmer, men i de jeg har sett så har de nesten ikke gått ned noe..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:14   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Haha, ja det stemmer. De i X-weighted klarer seg ikke så bra. Har ikke sett så veldig mange programmer, men i de jeg har sett så har de nesten ikke gått ned noe..

Av det jeg har sett så var det en pappa som gikk ned 25 kilo på et halvt år. Det er jo ganske bra, men han hadde veldig mye mer å gå ned og når man er med på et TV-program, så forventes det kanskje litt bedre innsats Reagerer litt på at han trenertypen stiller type 8-14 åringer på vekta da.. Synes det blir litt småfeil.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:16   #7
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Av det jeg har sett så var det en pappa som gikk ned 25 kilo på et halvt år. Det er jo ganske bra, men han hadde veldig mye mer å gå ned og når man er med på et TV-program, så forventes det kanskje litt bedre innsats Reagerer litt på at han trenertypen stiller type 8-14 åringer på vekta da.. Synes det blir litt småfeil.

Ja, det har jeg også tenkt på. Det virker som det er ganske mye press på disse barna som er med i programmene.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:19   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Nei, fysj og fysj.

"Losing it" med Jillian Michaels også forresten!
Her ruller det på med serier

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:20   #9
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, fysj og fysj.

"Losing it" med Jillian Michaels også forresten!
Her ruller det på med serier


Jeg noterer ned alt som kommer. Alltid greit å ha noen serier å se på. Men Anna Anka tror jeg faktisk ikke at jeg holder ut...

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 13:22   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Nei, hun er ganske seg selv i den serien

Shedding for the Wedding er det noe som heter. Ikke sett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:44   #11
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Huge. Amerikansk dramaserie om ungdommer på fatcamp. Den faller sikkert ikke i smak hos alle, men den hadde noen ålreite stunder.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:50   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Jeg noterer ned alt som kommer. Alltid greit å ha noen serier å se på. Men Anna Anka tror jeg faktisk ikke at jeg holder ut...

Anne anda, blir jeg i dårlig humør av!! Men jeg liker ekte ender

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:58   #13
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Du har jo de der "du er hva du spiser" med Gillian Mckeith. Ho hadde jo flere serier. Likte de jeg

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 23:19   #14
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Du har jo de der "du er hva du spiser" med Gillian Mckeith. Ho hadde jo flere serier. Likte de jeg


Jeg likte de ikke!

Ser man bort fra at Gillian er så anti-lavkarbo som det går an å bli, så syns jeg heller ikke noe om algeshakene hennes og tangsuppene osv. Nøkkelen til suksess ligger nettopp i åspise mat man liker.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:05   #15
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg likte de ikke!

Ser man bort fra at Gillian er så anti-lavkarbo som det går an å bli, så syns jeg heller ikke noe om algeshakene hennes og tangsuppene osv. Nøkkelen til suksess ligger nettopp i åspise mat man liker.

Ja, men det biggest loser er vel også ganske antilavkarbo.. Så dersom man ser for å se folk som lykkes med slanking (som de jo gjør). Jeg syns det har en underholdningsverdi. Dessuten byttet hun ut mye stivelse med amaranth, hirse, bønner, linser o.l som har lavere GI og hun er opptatt av at man skal spise fett (imot mettet fett da). Og peiser på med grønnsaker. Jeg ville heller spist som henne enn som de på the biggest looser altså..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:28   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ja, men det biggest loser er vel også ganske antilavkarbo.. Så dersom man ser for å se folk som lykkes med slanking (som de jo gjør). Jeg syns det har en underholdningsverdi. Dessuten byttet hun ut mye stivelse med amaranth, hirse, bønner, linser o.l som har lavere GI og hun er opptatt av at man skal spise fett (imot mettet fett da). Og peiser på med grønnsaker. Jeg ville heller spist som henne enn som de på the biggest looser altså..

Må si at jeg har merket mye større lavkarbotilnærming på TBL enn hos Gillian Mckeith altså =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:22   #17
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

The Biggest Loser det går vel på tv og. tvnorge eller noe slikt. har egentlig aldri sett mer enn en halv episode histen og pisten, men det er bra

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:46   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Ja, men det biggest loser er vel også ganske antilavkarbo.. Så dersom man ser for å se folk som lykkes med slanking (som de jo gjør).

Nei, det er ganske feil. De får beskjed om å spise mest trege karbohydrater og litt raske tidlig på dagen (før og under treningene) og ikke noe særlig av det senere på dagen. (sitter og ser på Biggest loser as we speak og de gikk nettopp igjennom en slik en kostholdsveiledning med deltakerene)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:21   #19
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Og så finnes det en amerikansk serie der deltakerne skal danse seg ned i vekt, aner ikke hva den heter da.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:23   #20
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Og så finnes det en amerikansk serie der deltakerne skal danse seg ned i vekt, aner ikke hva den heter da.


Dance Your Ass Off tror jeg den heter..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 20:20   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Hvis man ønsker noe mer seriøst om kosthold og hvorfor vi spiser det vi gjør anbefales den svenske serien Landet Brunsås.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:42   #22
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, det er ganske feil. De får beskjed om å spise mest trege karbohydrater og litt raske tidlig på dagen (før og under treningene) og ikke noe særlig av det senere på dagen. (sitter og ser på Biggest loser as we speak og de gikk nettopp igjennom en slik en kostholdsveiledning med deltakerene)

Okei, godt mulig det.. Jeg syns den australske versjonen var veldig fin, for der snakket de mye om GI og sånn. Nå har jeg egentlig ikke sett de nye sesongene av den amerikanske serien, men jeg syns liksom de reklamerer så mye for sånne magre produkter som ser veldig syntetiske ut. Syns fortsatt Gillian McKeith har underholdningsverdi jeg

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 08:45   #23
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Det var en new zealandsk serie som het downsize me for en del år siden. Aner ikke om det ligger på youtube

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 14:45   #24
mariH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 11
mariH er på en erverdig vei

Re: Tv-serier om slanking og overvekt

er absolutt hekta på The Biggest Loser..

mariH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 13:54   #25
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Tv-serier om slanking og overvekt

Her var det en del gode forslag! Desverre var det vanskelig å finne torrents. Jeg anbefaller alle å se "I used to be fat"

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nye TV-serier 2010 Supera Generell diskusjon 132 06-12-10 12:19
TV-serier! Hyper Spørsmål og svar 36 15-11-07 17:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no