Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-11, 09:33   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg har hatt to ostehøvler som jeg har vært fornøyd med. Det ene var en Synnøve ostehøvel som forsvant under forrige flytting. Den andre er den som jeg kaller for brunostehøvelen (vet ikke hvorfor, for jeg har aldri brukt den til brunost ). Det er en ostehøvel med riller og treskaft. Nå har denne hengt sammen i strikk og binders (dvs gul gaffatape) ganske lenge, og det har sågar begynt å drysse litt rust histen og pisten. Problemet mitt er at jeg finner ingen god ostehøvel noe sted. Jeg har kjøpt 3 ulike den siste tiden og alle er like dårlige, osten ruller og krøller seg og jeg må bruke blind vold for å få en nogenlunde hel osteskive.

Er det noen som vet hvor man kan oppdrive osthøvel med riller eller Synnøveostehøvel (finnes disse fortsatt?) i Oslo? Evt. er det noen som har en god ostehøvel å anbefale som egner seg til oster som norvegia, jarlsberg, synnøve gulost o.l. ?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:42   #2
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

jeg har en kjempegod en i plast. husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte den i, men tror det var en helt vanlig matbutikk. den skjærer tykke skiver og osten krøller seg ikke. med de vanlige høvlene mine må jeg også bruke vold fra tid til annen.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:54   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Sitat:

jeg har en kjempegod en i plast.

Det er sikkert en Synnøveostehøvel

Jeg har ofte opplevd at det er de billige greiene man kjøper på en hvilken som helst matbutikk som er best. Den aller beste boksåpneren f.eks. er den grønne som det står Kiwi på

Jeg fant forøvrig en ostehøvel med riller på alnyglass.no (Bjørklund Allround med riller), men når frakta kommer på 109 kroner og ostehøvelen koster like mye syns jeg det ble litt drøyt. Selges Bjørklund i butikkene lengre? Gikk ikke de konkurs? Kanskje jeg kan få Glassmagasinet til å bestille for meg ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:36   #4
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg har to gode ostehøvler kjøpt på Rema1000. Skjærer bra både i gul og brun ost. Ellers selger de plastostehøvler på Jernia. Er ikke sikker på prisen. Jeg liker de fra Rema best.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:43   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Takk for tips Men er det riller på dem? Jeg liker ost med riller ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:44   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Den siste jeg kjøpte var forøvrig i plast, hele høvelen altså ikke bare skaftet. Den var den dårligste av dem alle.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:16   #7
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Nei, de jeg har er ikke rillet. Enig med deg om plasthøvelen. Den ligger kun i skuffen for veldig nødstilfeller. Julegave fra mamma...

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:18   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jernia har med riller.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:22   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Takk! Var jo en hel... frakt der også, men jeg kan sikkert få den lokale Jernia'en til å bestille (de har den nemlig ikke i butikken, for det har jeg sjekka )

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:37   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Eg rekna nesten med det! Men dei kan vel bestille? Litt service må dei jo kunne ha.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:42   #11
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jernia har med riller.

Denne ostehøvelen er kjempe bra, har den jeg.
Kjøpt på Jernia i Grenland

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:50   #12
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg har også denne, pluss en som skjærer enda litt tynnere ... begge er kjøpt på christiania glassmagasin

Jeg hadde like med treskaft tidligere.. men som du også erfarer så er ikke trehåndtaket så glad i vann og oppvaskmaskin etc..!

Mine 2 nye er iallefall veldig bra... gir bra tykkelse slik at osten smaker godt

Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 12:01   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Da skal jeg tråle Jerniaer og glasmagasiner etter den ostehøvelen, og jeg skal kjøpe to av dem Gode ostehøvler er et must og ost med riller smaker aller bestest, nemlig!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 12:06   #14
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg kjøpte en som heter brunosthøvel på Obs. Det er den beste jeg noengang har hatt.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:07   #15
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Veldig fornøyd med denne fra Ikea. Skjærer tykke, gode skiver

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40082367

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 20:48   #16
krepso
Juniormedlem
 
krepso sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Os i hordaland
Innlegg: 26
krepso er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Tilbords har ostehøvler med riller. Jeg trengte en ny da den gamle gode med treskaft var oppbrukt.

__________________


krepso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:11   #17
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Meny har også den med riller, billig og grei.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:35   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Hmm, jeg har vært på alle disse butikkene, men har aldri funnet noen ostehøvel med riller. Jeg bor tydeligvis på feil side av byen I morgen prøver jeg på Strømmen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:47   #19
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Ja på storcenteret der MÅ de jo ha en du faller for
Håper du finner drømmehøvelen din

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:49   #20
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Ostehøvel som er brukandes med riller er vanskelig å oppdrive, men KIWI sin "flate" er knall. Eneste som duger her. Dessuten tror jeg at jeg har en fra ikea som faktisk også funker.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:52   #21
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Jeg har en i plast fra gastromax.. Beste høvelen som skjærer tjukke gode skiver, selv i mjuk ost Går aldri bort fra den. Min kjøpte jeg på Island, men har sett de på jernia Beste høvelen ever Bruker kun den

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:55   #22
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Som sagt har jeg boksåpner fra KIWI og den er helt knall, så da har jeg trua på at ostehøvelen også kan være bra. Men altså, siden den vi har med riller og treskaft er så utrolig bra, så regnet jeg med at alle ostehøvler med riller var bra, jeg da ... Men det er vel kanskje like store forskjeller i kvalitet der som de vanlige?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:57   #23
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

En god høvel er virkelig et must. Jeg har to knallgode med hvitt plastskaft, men det står jo såklart ikke noe på dem. Så har jeg en med treskaft og riller og en sånn helplast høvel. De to siste er bare drit.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:02   #24
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Hm, i mine øyne er og blir en ostehøvel med riller (og helst også treskaft) en brunosthøvel Kan ikke brukes på hvitost!

Jeg også har en sånn dagligvarebutikk-ostehøvel med svart plastskaft som er veldig god. Min kommer fra Sveico. Men den har ikke riller altså ...


Sist redigert av Huldr : 27-04-11 kl 00:01.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 22:14   #25
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg en god ostehøvel?

Kan du ikke kontakte Synnøve og høre om de har den ostehøvelen ennå?
Er du heldig så kanskje de sender deg en gratis

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Hvor finner jeg disse oversiktene over hvor mye karbo det er i ulike matvarer? Sugarmom Spørsmål og svar 2 26-11-10 19:07
Svinefarse-Hvor finner man det? supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 29-05-09 19:29
Jeg finner ikke lavkarbo-pølser i Oslo. Hvor finner jeg de? miss_chica Ketolysekuren 8 28-05-09 22:08
Hvor finner man kokosolje? leenam Lavkarbo generelt 5 04-10-05 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no