Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva har dere ALLTID i kjøleskapet?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-04, 19:38   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Hva har dere ALLTID i kjøleskapet?

Eller evt. hva har dere alltid på kjøkkenet?

Jeg har alltid:

Yoghurt naturell
Biola (den "rene" uten noe dilldall)
Egg (helst økologiske, om jeg har dårlig råd kjøper jeg vanlige burhøns-egg...)
Melk
Bær
(alt over er til smoothie)
Kjøttdeig
Kyllingfilet
Tomat
Paprika
Smør

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 21:12   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

I kjøleskapet har jeg stort sett alltid:

Sennep, tacosaus, egg, smør, skinke/kalkunskinke/spekeskinke, jarlsberg, cottage cheese, knuste linfrø og solsikkefrø, melk, tran, paprika, løk, brokkoli.

Jeg forsøkte å lime in en tabell med alle mine basisvarer, men tabeller liker ikke denne editoren desverre. Uansett, jeg har laget meg et worddokument hvor jeg samler alle erfaringer fra kostomleggingen. Alt fra 'handlelister'/basisvarer til opskrifter og andre tips.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 21:14   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hmm... sikker på at du klarte å få inn tabellen....?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 21:18   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Nei, det var ingen suksss! Se over ^

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 21:48   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

På mitt kjøkken må jeg alltid ha:

Olivenolje
et visst utvalg av krydder
spaghetti og basmatiris (enkle og sunne supplementer til ungene når det kokes riktig : )
ost
egg
fløte
seter-rømme
frosne bær
smør
rent kjøtt for minst 1 døgns forbruk
broccoli eller blomkål
taco-ingredienser utenom kjøttdeig
melk og brød til sønnen i huset
skinkepålegg og suppe til datteren i huset

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 22:39   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Fløte, smør, egg, masse grønnsaker; brokkoli, blomkål, salater, ruccola, agurk, vårløk, selleri, paprika, løk. Røkelaks, oster, kyllingkjøtt (kokt/stekt til salater) kyllingfilet, krydderpastaer, pesto, dressinger, kokosmelk, rømme, creme fraishe, kesam, sitronsaft, majones, div pålegg (alltid salami, prosciutto) bacon, ingefær

Og dette er bare det som er der alltid !!

Forskjellige oljer, tomater, avocado, sitroner, fersk hvitløk og masse krydder står utenfor kjøleskapet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 22:45   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg er imponert, Nille!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:08   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Smør, egg, rømme, creme fraiche, hjemmelaget yoghurt, div. oljer, cottage cheese, melk, ost (både revet og fast), kokt skinke, salami, leverpostei, brokkoli, blomkål, agurk, paprika, tunfisk, flykræsj (makrell i tomat ), forskjellige krydder-pasta'r.

Og Fedon-brød.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:42   #9
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hadde dere sett kjøleskapet mitt i dag ... så hadde dere fått dere en god latter

Mulig ordet er "ganske tomt"
Grønnsaker, ost, skinke, creme fraiche, egg (min mat)
Godt begge fryserene ikke er tomme da

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 09:52   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Dette har jeg som regel i kjøleskapet:

Yoplait 0,1%, rømme, fløte, smør, egg, ost i forskjellige varianter, ansjosfileet, sardiner i olje/tomat, makrell i tomat, oliven, (tuber);kaviar, majones, magerost, også har jeg middagsrester , bacon, baconbiter, røkelaks, gravlaks...det hender det er tomt for gravlaks..., seronaskinke(snart tomt-da blir det spekeskinke),div oljer, sitronsaft (nødløsning),brokkoli, tomat, blomkål, tomat, paprika, slangeagurk, squash, sopp, stangselleri,salat, mørk sjokolade 70% til å rive, parmesan, div småplukk....

eller nesten alltid da....

Mye av dette kunne stå i boden...og det gjør nok det og, men har alltid et lager av hermetisk fisk...makrell, ansjos der og henter når det er tomt i kjøleskap...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 17-11-04 kl 10:11.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 10:14   #11
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Du kunne ikke tenkt deg å bytte kjøleskap med meg bare for noen dager vel Anne

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 10:43   #12
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Melkeprodukter: Sans Vaniljeyoghurt 1-liters, cottage cheese, lett gulost, kesam, lett-rømme, smør, revet ost, Yo'plait 0,1 %, Yo'plait, feitsmøreost Tine krydder og/eller Taffel tomatost, lettmelk, laktoseredusert lettmelk. Noen ganger eller mange ganger eller egentlig for mange ganger har jeg vaniljekesam .

Pålegg: makrell i tomat, lettsyltetøy Heistad, leverpostei, kalkunskinkereker, majones, sur agurk, rødbeter, div pålegg.

Smak: ketchup, sennep, tacosaus (hot salsa) og forskj.sauser: soyasaus, worchestershiresaus, sitronsaft, østerssaus, lønnesirup, rosenvann (fra innvandrerbutikk), krydderpastaer, pesto m.m.

Egg

Grønnsaker: paprika, løk, rødløk, salat, ruccola, soltørkede tomater i olje, sorte oliven i skiver, hvitløk, tomater, bananer (de holder seg halvgrønne og med lav GI lenge...)
Ofte: stangselleri, vårløk eller purre, avocado, lime, blomkål m.m.

Møllers omega-3, solhatt, hostesaft.

Jeg har lite kjøleskap og skal ha nytt!!! Det er fullt og kaos der bestandig. Skal kjøpe et sånnt kjøleskap som minner om dem fra 50-60 - tallet som er vaniljefarget (passer til kjøkkenet) og med runde, deilige former. Det er høyt og har mye mer plass enn mitt nåværende som er et lite kombiskap. Da skal jeg ha en hylle for melkeprodukter, en for pålegg osv. osv. Og så ønsker jeg meg et gammeldags spiskammers eller kanskje et kjølerom hvor alle mulige ingredienser står på rekke og rad - og selvfølgelig sortert etter tema .

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 15:38   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Har dere smøret i kjøleskapet? Blir det ikke knallhardt da?? Jeg har mitt i brødskuffen, spiser det jo opp så fort uansett.

I mitt kjøkken er det alltid:

-brød til vesla (svært grovt)
-smør
-rug sprø og fiberrik
-makrell i tomat
-fløte
-ost
-forskjellige grønnsaker og frukt
-frosne bær av alle slag
-frossen brokkoli
-skinke

Uff dette blir for mye å skrive så jeg stopper her. Det er iallefall MYE mer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 20:09   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Har en pakke med Setersmør på benken (til smøreting) og vanlig meierismør i kjøleskapet til steking etc. Da gjør det ikke noe om det er hardt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 20:31   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Har dere smøret i kjøleskapet? Blir det ikke knallhardt da?? Jeg har mitt i brødskuffen, spiser det jo opp så fort uansett.

.

Jeg har smøret i kjøleskap og trenger jeg smør litt raskt, så høvler jeg et par skiver..mykt på et blunk

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 22:19   #16
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Mykt meierismør i bordpakning i matskapet og meierismør i papir i kjøleskapet til steking. Det er lettere å svosje av en bit med brødkniven av det harde fra kjøleskapet, synes jeg. Og så liker jeg ikke grøftegraving i smøresmøret

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 23:13   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Mykt meierismør i bordpakning i matskapet og meierismør i papir i kjøleskapet til steking. Det er lettere å svosje av en bit med brødkniven av det harde fra kjøleskapet, synes jeg. Og så liker jeg ikke grøftegraving i smøresmøret

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 00:56   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja jeg mente bordpakken med smør.
Jeg har stekesmøret i kjøleskapet altså, for det skal jo bare skjæres av uansett.
Hardt smør på rug sprø er totalt umulig hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 09:58   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hardt smør på rug sprø er totalt umulig hehe.

Det hender at jeg har glemt at det er nesten tomt i bordpakningen.... da MÅ jeg ta det fra kjøleskapet. Men som Marianne sa her. Ostehøvel, tynn skive = perfekt for knekkebrød !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 02:15   #20
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

I kjøleskapet har jeg alltid:

* Smør (startet med det siden det har vært tema her )
* Naturell yoghurt, mager type
* Pepsi Max
* Farris e.l.
* Lettmelk til kaffen og omeletter
* Ost
* Skinke
* Peanøttsmør
* Purre
* Banan

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 00:07   #21
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Flere som har noe å dele?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 00:16   #22
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Åjadda! (men bare husk på når dere leser dette atte jeg bor HJEMME å atte min familie ikke er med på dette lavkarbo-greiene)


* Ost
* Melk
* Brus (IKKE mine)
* Tacosauser
* Frukt (epler, appelsiner, kiwi osv)
* Sjokolade (IKKE mine)
* Diverse påleggstyoper ( syltetøy, salami, skinke osv)
* Smør (ÆSSJ...)
* EpleJUICE
* Appelsinjuice
* Løk
* Poteter
* Ketschup

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 00:27   #23
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Egg
Smør
Ost
Skinkepålegg eller hamburgerrygg
Eggepannekaker eller Rolls
Rømme
Creme Fraiche
Majones
Løk
Salat eller kinakål
Agurk
Paprika
Blomkål og/ eller brokkoli
Kryddersild på glass
Poteter
Sennep
Ketchup
Syltet agurk
Syltet rødbeter
Tyttebærsyltetøy
Jordbærsyltetøy Må jo alltid ha litt til "vanlige folk" også!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 02:44   #24
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Å huffameg... Denne var vanskelig, altså...

Kjæresten til datteren utbrøt da han var på kjøkkenet vårt første gang: "Wow! Dere har jo FULLT kjøleskap!" Det er faktisk så fullt at det er et problem å vite hva som er der til enhver tid. Og jeg ANER ikke hva jeg alltid har der.. tror jeg.

Smør, fløte, cottage cheese, norvegia, salami, skinke, leverpostei, makrell i tomat, sardiner i ymse varianter, Svolværpostei, rømme, helmelk (til en god engelsk tekopp per dag), diverse salatblader, rødløk, vanlig løk, paprika (helst rød, men flere farger ved behov), agurk, blomkål, brokkoli, rekesalat, salami, brus (lettvariant og vanlig, til andre i huset), farris, diverse salatdressinger, crème fraîche, flere sorter sennep, tacosauser, majones - mills og helman's - sitronsaft, og så selvsagt juicer og melk tilde andre. Og enda er det sikkert mye mer jeg ikke har kommet på.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 02:46   #25
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Karin

Kjæresten til datteren utbrøt da han var på kjøkkenet vårt første gang: "Wow! Dere har jo FULLT kjøleskap!"

Det vil si, egentlig sa han visst: "Dere har jo noe i kjøleskapet..!" Og etter det har han spist her veldig ofte...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har dere på kjøleskapet? Summer Generell diskusjon 17 29-03-07 21:10
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no