Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Legebesøk?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-08, 16:49   #1
dybsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 14
dybsi er på en erverdig vei

Legebesøk?

Hei hei
Lurte bare på om det er mange her som får oppfølging av fastlegen mens en går på ketolysekuren? eller om det er mange som ikke har oppsøkt fastlege?
Leste bare en advarsel i boka om at en bør oppsøke fastlegen før en starter med ketolysekuren for å ta blodprøve og videre oppfølgning i uke 4, uke 8 og hver tredje måned.
Jeg begynte på kuren for 5 dager siden å har følt meg veldig slapp å vondt i hodet, men føler meg bedre i dag. Jeg har ikke oppsøkt lege før jeg startet på kuren.

-dybsi-

dybsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 17:49   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: legebesøk??

Nei,har dessverre ikke vært hos legen.Føler at man ikke blir tatt seriøst i min kommune av disse turnuslegene.Fastlegen min har jeg aldri vært hos,da det er 3-4 uker ventetid hos henne,og vi har to fastleger i kommunen,og i blant 1-2 turnusleger.

Men for all del,jeg hadde gått til lege om jeg hadde bodd på annen sted,da hadde man fått dokumentert mye mer av hva som skjer i kroppen ved og være i ketose.Jeg føler meg mye piggere av og være i ketose.Har vært det nå i 7 dager,og det går strålende!Drikker du nok vann når du har vondt i hodet?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:11   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: legebesøk??

Var ikke hos legen før jeg begynte på ketolyse.. Og hvis du har vondt i hodet og er slapp nå, så er det klassiske tegn på at du er kommet i ketose, det er en litt tøff omlegging for kroppen.. og det står det også om i boka! Drikk mye vann, og se på det som en utrensningsprosess, du vil snart føle deg mye bedre
Lykke til begge to

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:22   #4
dybsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 14
dybsi er på en erverdig vei

Sv: legebesøk??

hmm.. e jo veldig synd at det ska ver sånn.
Hadde egentli ikje tenkt å gå til legen, men siden det ble anbefalt i boka å jeg begynte å føle meg så uvel så begynte jeg å bli litt skeptisk.
Var derfor jeg tenkte jeg skulle høre med folk her om det er mange som har vært hos legen.
Men føler meg bedre i dag heldigvis. Føler jeg har drukket en del vann, men må kanskje passe litt mer på det.
takk for svaret

dybsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:28   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: legebesøk??

Hei
Jeg må kanskje rette dette i neste revisjon av "Slank med ketolysekuren". Er man normalt frisk, er det neppe nødvendig med legebesøk i det hele tatt, man må heller besøke legen hvis man kjenner noe ubehag som ikke er beskrevet i boken,eller hvis man er usikker.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:37   #6
dybsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 14
dybsi er på en erverdig vei

Sv: legebesøk??

Ok, da er det nok ikke nødvending for meg å oppsøke legen.
takk for svaret

dybsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:40   #7
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: legebesøk??

Ettersom jeg er ung (23 år) og ikke har noen sykdommer så dro jeg ikke til lege før jeg startet nei. En grunn er også at legen min er veldig for GR-kost... grovt brød og melk er det sunneste i hele verden der så - orker ikke diskusjon med leger liksom

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:43   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Ettersom jeg er ung (23 år) og ikke har noen sykdommer så dro jeg ikke til lege før jeg startet nei. En grunn er også at legen min er veldig for GR-kost... grovt brød og melk er det sunneste i hele verden der så - orker ikke diskusjon med leger liksom

Signerer
Min er skikkeli trangsynt når det gjelder lavkarbokost med mye fett og proteiner. Så orker ikke diskusjonen med henne heller!!!

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:08   #9
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: legebesøk??

Jeg nevnte for legen min at jeg skulle starte på ketolyse-kur... (var der i forbindelse med noe annet)... og som den kule legen jeg har synes hun det var kjempefasinerende.

Hun ønsket meg lykke til og gledet seg til å se meg neste gang...og var ganske så sikker på at jeg kom til å gå ned på kuren...

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:51   #10
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: legebesøk??

Glemte forresten å si at jeg har nevnt jeg er på ketoseindusert kosthold til legen min, jeg var der på fredagen i forbindelse med HELT andre ting Nevnte det fordi hu skulle ta noen blodprøver for stoffskifte og jeg visste ikke om det kunne påvirke ting.. Hun syntes kuren hørtes fasinerende ut, og hu noterte tilogmed adressen til ketolyse sin hjemmeside, detta sku hu virkelig sjekke ut.. hehe

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:25   #11
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Hun syntes kuren hørtes fasinerende ut, og hu noterte tilogmed adressen til ketolyse sin hjemmeside, detta sku hu virkelig sjekke ut.. hehe

Om du har samme fastlege osm meg her i Trondheim (jeg har via SIT) så skal jeg jammenta ta meg en tur Har heller ikke vært hos legen.

Var hos legen (det var en annen på samme legesenter) når jeg gjorde dette før fødselen, men legen ante jo ingenting, og det var så vidt jeg fikk tatt noen blodprøver i det hele tatt Resultatet ble jo at det bare ble tatt.."andre" prøver (som jern, blodprosent etc, det som hadde vært viktig å sett på var jo kolesterol osv). Jaja.

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:44   #12
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: legebesøk??

Jeg var ikke hos legen når jeg startet sjekka i ettertid og alle veriene var fine så har ikke tatt no skade.. jeg hadde en lang diskusjon men han ble Litt enig til slutt :P

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:57   #13
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Amica, her.

Om du har samme fastlege osm meg her i Trondheim (jeg har via SIT) så skal jeg jammenta ta meg en tur Har heller ikke vært hos legen.

Var hos legen (det var en annen på samme legesenter) når jeg gjorde dette før fødselen, men legen ante jo ingenting, og det var så vidt jeg fikk tatt noen blodprøver i det hele tatt Resultatet ble jo at det bare ble tatt.."andre" prøver (som jern, blodprosent etc, det som hadde vært viktig å sett på var jo kolesterol osv). Jaja.

Nei, jeg har fastlege på et vanlig legesenter Skifta fastlege når jeg flytta hit.. har en hyggelig dame som lege Jeg vet bare ikke om lavkarbokosthold har noen effekt på stoffskiftet, så jeg sa ifra sånn i tilfelle det kan ha noe å si... vil ikke sitte med negativ prøve på dårlig stoffskifte også er det fordi kostholdet regulerer det sånn at jeg akkurat kommer over grenseverdiene

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 21:39   #14
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg må kanskje rette dette i neste revisjon av "Slank med ketolysekuren". Er man normalt frisk, er det neppe nødvendig med legebesøk i det hele tatt, man må heller besøke legen hvis man kjenner noe ubehag som ikke er beskrevet i boken,eller hvis man er usikker.
Vennlig Hilsen
Torkil

Puh, da kunne jeg legge den samvittigheten på hylla..
Har ikke oppsøkt legen, og har ikke hatt planer om det heller.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 21:50   #15
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: legebesøk??

Var og fikk sjekka kolesterolet nylig, etter ca 2,5 mnd på kuren, og det var helt fint. Målte det tilfeldigvis i forbindelse med helsesjekk på jobb en mnd før æ begynte-da var det også fint. Legen min virka litt nysgjerrig på kuren,og hadde en pasient som måtte slutte på Skaldeman pga skyhøyt kolesterol. Så æ fikk bittelitt skryt av han

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:56   #16
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Legebesøk??

Jeg nevte i forbifarten til legen min at jeg skulle begynne på ketolyse og det synes hun hørtes interessat ut. Men ville gjerne ha meg inn og få sjekka diverse ting og tang så på fredag har jeg gått 10 dager på kuren og da har jeg time. Så får vi se hvordag verdiene er, ikke det at jeg har noe å sammenligne med da men, kjekt å se om de er bra iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 16:42   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Legebesøk??

Bare sånn at dere er klar over det, så kan gjerne kolesterolet ha en tendes til å forhøyes noe før det stabiliserer seg, og det er ikke farlig.
Derfor er det viktig å sjekke både LDL (dårlig kolesterol; bør være lavt) HDL (godt kolesterol) og triglyserider

Jeg var hos lege først, men det var fordi jeg var i så dårlig form, så han tok noen prøver og sa jeg måtte kutte ned på raske karbhydrater som sukker og stivelse, resten er historie

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 18:04   #18
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Legebesøk??

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare sånn at dere er klar over det, så kan gjerne kolesterolet ha en tendes til å forhøyes noe før det stabiliserer seg, og det er ikke farlig.
Derfor er det viktig å sjekke både LDL (dårlig kolesterol; bør være lavt) HDL (godt kolesterol) og triglyserider

Jeg var hos lege først, men det var fordi jeg var i så dårlig form, så han tok noen prøver og sa jeg måtte kutte ned på raske karbhydrater som sukker og stivelse, resten er historie

Du har ofte fornuftige svar og råd å komme med, har lært mye av dine kommentarer på forumet
Men det du sier om at det ikke er farlig om kolestrolet forhøyes? Mener jeg leste her i et svar til meg at Dr.Torkil anbefalte å legge om fra ketolyse når dette skjedde? Jeg "måtte" i følge fastlegen legge om kosten til lavfett.... Mitt kolestrol har alltid vært flott, etter at jeg gikk over til ketolyse ble det forhøyet opp i 10 med LDL 7,3
Jeg sendte privat melding med spørsmål til Dr.Torkil, men det har jeg aldri fått svar på.
Mener du, at jeg ikke burde hørt på legen, men fortsatt på ketolyse selv om kolestrolet steg så mye?

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 20:58   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Legebesøk?

Nå er ikke jeg lege, men jeg er temmelig sikker på at det anbefalte nivået når det gjelder kolesterol her til lands er langt lavere enn hva som i realiteten kan være før det blir usunt. Legemiddelindustrien håver inne enorme summer på kolesterolsenkende midler, og bare det i seg selv er alarmerende.
Nå virker jo ikke legen din særlig lavkarbovennlig i utgangspunktet, og jeg vet heller ikke hvor lenge du gikk på ketogen kost før du testet disse verdiene hos legen din. Men vi er ikke alle like, og det kan godt hende at Fedon er mer passende for deg.
Det er kanskje en idé å konsultere en annen lege?
Jeg tør ikke å ta på meg ansvaret for sånne råd, for hva jeg vet har jeg bare lest meg fram til, og er ut fra forskning og egne og andres erfaringer.

Men dette i seg selv er jo temmelig interessant: http://www.thegreatcholesterolcon.com/

Jeg har lest mye lignende som dette, og tror det ligger mye i det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:16   #20
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: Legebesøk?

Jeg var hos legen min idag for å måle kolestrolet mitt. Han sa at det var 7, og i høyeste
laget. Fortalte om ketolysekuren, og han ga meg endel gode råd. Det viktigste var å holde seg i bevegelse ! MOSJON !! 30 - 60 min tur hver dag var bra. Bruke masse oljer,
Rapsolje, istedet for margarin. Fløte og rømme bør være så fersk som mulig, harskt fett
var ikke bra, og særlig hvis en ikke holdt seg i bevegelse. "Kontorjobb" og mye melkefett
så han helst at jeg unngikk. Heldigvis jobber jeg i barnehage og sitter ikke iro i det hele tatt! Skal ta ny kolestroltest om 3 mnd igjen. Viste dere at legene kan få bøt hvis
de tar å tester koletrolet for ofte på en pasient?!
Jeg vil ikke kutte ut ketolysekuren ennå pga kolestrolet, og det sa jeg til legen,
for de er utrolig mange år siden jeg har følt meg så bra som nå!! Han var enig !!

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 21:49   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Legebesøk?

Harskt fett og transfett bør man BY ALL MEANS unngå ja! Å oversteke kjøtt f.eks er ikke så bra, da kan man ødelegge fettet i det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no