Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse er IKKE for alle

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 19:44   #1
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Ketolyse er IKKE for alle

Jeg har da fått svar/mail fra ketolyse-"legen", AKA Torkil og han bekrefter at det godt kan være ketolyse ikke funker for meg.
Han ba meg gi det to uker, spise litt mindre samtidig som jeg øker fettmengden -how?!TIPS MOTTAS MED TAKK-
Gå tur HVER dag presiserte han så da kutte jeg styrke til fordel for tur hver dag i to uker, skjer det ikke noe på vekta da er ketolyse ikke noe for meg.

Kjempeglad for at han tok seg tid til å svare, men samtidig skuffa for da vet jeg at jeg kanskje om to uker er tilbake til start og da er det å teste ut Fedon tenker jeg..
Skal til lege i morgen,kjenner veldig på lysten til å be om reseptbelagt hjelp..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:58   #2
Nisnen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 15
Nisnen er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Det med mosjon og nok fett er veldig viktig. Jeg gikk ned 7 kilo ganske raskt (4,5 uker) men de siste 10 dager har jeg faktisk gått ørlite opp, sannsynligvis grunnet innaktivitet og kanskje for lite fett.

Nisnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:00   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Ja det med mosjon og fett hørtes veeeeeldig kjent ut Kanonada.....lurer på om det ikke var det jeg skrev til deg i går ?

Det er helt riktig at Ketolyse ikke er for alle Men det er flott du gir det en sjanse til.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:25   #4
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle


Joda, jeg vet dere har nevnt det for meg, ikke bare èn gang..
Men heg trodde jo opp mot 180 gr fett skulle holde, og at det var ok med styrketrening enkelte dager,istedet for turgåing hver dag.
Men jeg skal kjøre full pinne i 2 uker til, og gjøre nlyaktig som legen har foreskrevet.
Men hoved poenget var å få svaret at det faktisk ikke funker for alle uansett hvor riktig man gjør det.

Litt gøy forresten at jeg fikk denne mailen idag, for tidligere idag gikk jeg rett på Torkil her i Arendal, på et kjøpesenter,nesten så jeg hadde lyst å pirke han på skuldra,men motet svikta
Like greit, for selv om jeg i veska hadde rester av kotelett-lunsj hadde det jaggu snket seg inn en atkinsbar også, tenk om mannen hadde røngtensyn lizzzom

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:34   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Hahaha lol!!! Røngtensyn!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 10:40   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.


Joda, jeg vet dere har nevnt det for meg, ikke bare èn gang..
Men heg trodde jo opp mot 180 gr fett skulle holde, og at det var ok med styrketrening enkelte dager,istedet for turgåing hver dag.
Men jeg skal kjøre full pinne i 2 uker til, og gjøre nlyaktig som legen har foreskrevet.
Men hoved poenget var å få svaret at det faktisk ikke funker for alle uansett hvor riktig man gjør det.

Litt gøy forresten at jeg fikk denne mailen idag, for tidligere idag gikk jeg rett på Torkil her i Arendal, på et kjøpesenter,nesten så jeg hadde lyst å pirke han på skuldra,men motet svikta
Like greit, for selv om jeg i veska hadde rester av kotelett-lunsj hadde det jaggu snket seg inn en atkinsbar også, tenk om mannen hadde røngtensyn lizzzom

Hei
Så det VAR DEG med atkinsbaren - ser man det.
Bare "pirk" neste gang, slik er bare hyggelig.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:56   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Opprinnelig lagt inn av torkil, her.

så det var deg med atkinsbaren - ser man det.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 14:05   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:40   #9
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

*busted*

Jaja, kunne vært langt verre ting Dr Ketolys, evt Røngten-legen hadde fått øye på i veska med det rare i.

Torkil; neste gang skal jeg pirke, å fra og med nå skal lista med 1000spørsmål om ketolyse ligge i veska til enhver tid(sammen med atkinsbarene) så vær forberedt på Torkil-svarer-på-ting-han-kan-runde. De luxe!

Commit: Så gøy at du ser resultater, håper jeg kan si det samme om noen dager, inntil da skal jeg kjempe meg gjennom enda noen egg og baconmåltider..-urk- (fett er ikke min favoritt..)
OM dette ikke funker så er det faktisk ikke slik at maten er det jeg kommer til å savne, jeg er nok for glad i havregrynsgrøten min til det, fra havregryn hver dag i et år, til ingen what so ever på snart tre uker er ganske heavy stuff ska jeg si, mye verre enn å ikke kunne spise søtsaker(som egentlig er min akilleshæl..)
Takk for du heier, da sier jeg GOOO Commit tilbake

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:23   #10
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Lykke til

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:04   #11
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Bra tråd :-) Jeg tror jeg også må prøve dette å spise litt mindre samtidig som jeg trener hver dag. Gikk opp nesten 1 kilo siste uka .

Jeg hadde tenkt å ta pause en uke i julen men nå som det går så tregt så skal jeg i hvertfall fortsette dietten over jul og nyttår!! Uansett vekttap eller ikke så føler jeg mye bedre med denne maten, og det er også godt å føle at man mestrer å ha hele skapet stappfullt av godteri og sjokolade uten å røre en bit. Klarer dessuten å lage kaker og annet julgodteri uten å bli fristet.

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:11   #12
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Tredje uka snart over..

Fredag er veiedagen min, dvs jeg veier meg hver morgen,men fredagsvekta er den tellende og den viser idag 79.4 som jo er ned fra forrige notering,men fortsatt en kilo over startvekt..
Har lovt meg selv å fullføre også neste uke slik jeg har blitt anbefalt,men jeg er igrunn ikke sikker på om jeg ser poenget, jeg er ganske sikker på at jeg ikke helt plustelig over natta får et vekttap på 3-4 kilo, og da er ikke dette kostholdet noe jeg ønsker å leve på.

Snodig igrunn, alle lavkarbere lovpriser jo denne maten og effekten den har, mens jeg savner effekten og smaken av speltknekkebrød og havregrynsgrøt
Savner fortsatt ikke sukker, og det er jo en absolutt fordel ved dette her for meg, men jeg savner frukt mer enn jeg trodde -for det var tingen jeg var mest lei og som jeg har hatt mest vansker med å inkludere i det daglige på lavkalori..
Snålt..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:15   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Kanonada; Kunne du tenkt deg å prøve Lindberg da? Da kan du unne deg litt grove knekkebrød/lav GI brød hver dag, samt litt frukt

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 09:28   #14
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Scartz:

Ja, jeg er veldig inne på å prøve Fedon, og tror igrunn kanskje det ikke er så langt fra det kostholdet jeg hadde før jeg begynte ketolyse. Da telte jeg kalorier og begrenset inntaket av karbohydrater noe. Dvs at jeg ikke spiset pasta/potet/ris til middag, men spiset havregrynsgrøt til frokost og så to knekkebrødmåltid pr dag.. Fedon er nok kanskje litt strengere,men det skal jeg nok greie når jeg har greid meg helt uten alt dette i tre uker nå..
Du er på Lindberg?

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 11:44   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

njaa. Nei egentlig ikke. Jeg er på egen kostholds plan som er veldig inspirert av Fedon Dvs jeg spiser lavkarbo hjemme (og en del lindberg brød), men unner meg hva jeg vil når jeg spiser ute/hos andre, men unngår selvfølgelig de største kildene til karbs og mye kcal Så jeg gjør vel litt slik som du gjorde før ketolyse.. Teller ingenting, men tar godt hensyn til hvor mye energi jeg får i meg, samt spise lavkarbo så lenge det er mulighet for det. På den måten klarer jeg å gjennomføre mitt kosthold med godt humør!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:47   #16
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Det høres ut som vi er like på dette området.
Jeg trenger også å ha en diett som gjør at jeg holder humøret oppe, og da er jeg helt avhengig av å spise mat jeg liker og som jeg er komfortabel og kjent med. Hvis jeg må telle og kontrollere ALT og tenke på hver minste lille ting jeg putter i munnen, så blir det så mye fokus på mat at jeg gjør både meg selv og dem rundt meg gale..
Selv om jeg teller kalorier så er det ikke mye jobb, fordi jeg er så kjent med det og kan regne det aller meste uten noen matvaretabell eller vekt i det hele tatt. Og slik liker jeg det.
Og på slik diett er det rom for utskeielser uten at man faller helt av..

Men jeg greier ikke helt slutte heller nå da, for jeg fortsetter ketogent også idag og kan nok ikke legge det vekk før jeg har satt meg mer inn i Fedons verden

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:04   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Ja jeg har også mye erfaring med kalorier fra Grete roede, så derfor føler jeg at jeg slipper å telle, for hodet mitt er automatisk programmert til å skille ut sunt/usunt kalorimessig Jeg spiser nok mer kcal per dag enn hva grete roede anbefaler (1600 for meg), varierer litt. Men ligger nok på 1600-2000 kcal. Og det er da lavkarboen hjelper litt

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:09   #18
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

GR har endret dette med kalorier de senere år. For noen år tilbake lå de flesttil de på 1200 kcal pr dag, men nå har de en mer riktig utregningsmetode(kun lest meg fram til dette på nettsidene til GR og aldri fulgt dette slavisk, kun prinsippene kalorier inn kontra ut). Jeg vil tro at om du trener litt og har en middels aktiv dag generelt er 1600 kcal perfekt.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 19:38   #19
Fru Gladimat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
Fru Gladimat er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Hei på dere!
Ny på forumet, men har lest endel - masse gode råd!
For noen år siden (før Lindberg ble kjent) brukte jeg Sear's Sone-kost og gikk lett og greit noen kilo ned. Noen kosmetiske kilo for mye har sneket seg på igjen (bunaden er TRANG!), og da jeg leste Skaldemanns bok kjente jeg igjen tankegangen og ville prøve det, ikke minst for å bevise for gubben - som trenger å bli noget lettere -at dette virker. Jeg tro til med egg&bacon til frokost, koteletter, egg, laks, egg, Kviteseidsmør (mmm!), mer egg - ja dere vet - aldeles herlig, jeg elsker det! MEN gikk ikke ned tross nærmest 0 karber. Det var da jeg tenkte - Skaldemann hevder at for mye proteiner ift (ønsket) kroppsvekt kan lagres som fett (hvis en ikke trener mye og bygger muskler) - og anbefaler 1 -1,5g protein pr kg kroppsvekt. Etter at jeg minsket på proteiner begynte ting å skje - først og fremst på fasongen, så på vekta. Jeg har ikke gått ned mer enn 4,5kg, men alle tror det er mye mer! (Det samme tror klesskapet mitt...)
Så jeg tror det kanskje er der det er lett å bomme, særlig hvis startvekta ikke er så høy. Så kan en legge på til dobbel mengde fett, og ca halv mengde karber (ellere mindre) Det funker for meg i allefall - kanskje det hjelper, Kanonada og andre?

Fru Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann/ Sears Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:19   #20
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Fru Gladimat:

Fint at du lykkes og har funnet det som funker for deg
Jeg har holdt meg på ca 1 gram protein pr kg kroppsvekt,ca dobbel mengde fett og karber mellom 12 og 15.. Nå prøver jeg å redusere matmengden etter tips herfra, men jeg kan ikke si jeg det virker som det endrer noe..
Var optimist igår pga nedgang,men idag har det snudd, så jeg har nok bestemt meg for å komme over på mer Fedon-basert lavkarbo etterhvert.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 21:10   #21
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Jeg har da fått svar/mail fra ketolyse-"legen", AKA Torkil og han bekrefter at det godt kan være ketolyse ikke funker for meg.
Han ba meg gi det to uker, spise litt mindre samtidig som jeg øker fettmengden -how?!TIPS MOTTAS MED TAKK-
Gå tur HVER dag presiserte han så da kutte jeg styrke til fordel for tur hver dag i to uker, skjer det ikke noe på vekta da er ketolyse ikke noe for meg.

Kjempeglad for at han tok seg tid til å svare, men samtidig skuffa for da vet jeg at jeg kanskje om to uker er tilbake til start og da er det å teste ut Fedon tenker jeg..
Skal til lege i morgen,kjenner veldig på lysten til å be om reseptbelagt hjelp..

Hei hei!
Jeg opplever det samme som deg. Jeg er i ketose, men jeg går ikke ned noe. Er ikke så veldig flink til å variere maten heller da. Går turer, men trener ikke styrke.

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 23:46   #22
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er IKKE for alle

Bodilla:
Etter som man blir tryggere på dette med å telle karer tror jeg man lettere får til å variere maten noe,men jeg er ganske sikker på at dette rett og slett ikke funker like bar for alle. Kjipt,men slik er det vel bare..

Hvor lenge har du holdt på?
Kanskje vi har for lav startvekt,rett og slett?

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kanskje ketolyse ikke er noe for meg likevel? Lille-Lulle Ketolysekuren 10 28-09-08 13:05
Kan alle gå ned i vekt på ketolyse? Betty Boop Ketolysekuren 20 13-01-08 16:20
Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse Siljevi Ketolysekuren 24 22-11-07 17:51
Kommer ikke i Ketolyse nystolen Ketolysekuren 25 16-08-07 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no