Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-06, 09:39   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Vi skal ha 8-årsbursdag på fredag. Og den der "gotteposen" er så viktig - for bursdagsbarnet. Jeg har prøvd å finne på "lure" ting. I fjor kjøpte jeg jojoer i stedet. Men det er liksom ikke bra nok ... Jeg har kjøpt sukkerfritt ... men har litt dorlig samvittighet for å gjøre det også, når jeg ikke vet hvordan de små magene reagerer ..

Noen tips?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:02   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Atte...tror ikke ungene har så vondt av litt godiser på en bursdag jeg da, men....

Hva koster en godtepose da? Hva koster en kinobillett? Bytte godtepose med kinobillett? Forundringspose...plukket på Glitter?

Ellers så vet jeg tyggis i alle varianeter er ok, popkorn (anbefalt av Fedon), ...og litt snop vel.... Ren sjokolade (mørk/lys) Tror innpakningen til godisene er viktigere enn innholdet....Lipgloss m/smak

Ikke mye hjelp å få her

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:09   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Anne

Atte...tror ikke ungene har så vondt av litt godiser på en bursdag jeg da, men....

Hadde det bare vært en bursdag så. De får jo litt søtt eller også, kaker og slikt .. mange som får "tanken" full allerede der ... og det blir full fart i huset ...

Men glitter og lippgloss var kanskje ikke så dumt. Det må jeg spørre Storesøster om ... [/quote]

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 11:10   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

mandariner, små poser med peanøtter (obs på allergier da,...), klistremerker, rosiner, aprikoser, en del av det den lille nøttefabrikk har, tørket eksotisk frukt, popcorn, små såper fra bodyshop, ...men la dem få NOE vanlig godt kanskje? Men mindre..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 11:51   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Små jenter er jo veldig glade i ting som glitrer da... Klistremerker, glansbilder, hårpynt, lipglos er allerede nevnt, kinderegg viss du først skal ha noe godt, mye luft i midten der...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:02   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Eller en femtilapp i kronestykker.....?

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:04   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Jeg tror jeg er enig i alt som er sagt her.

Jeg tror jeg ville satt sammen en liten pose med:

  • De selger poser med småpakninger med mørk sjokolade fra freia, og hatt en slik oppi.
  • Også selger de lignende poser med bokka, og hatt en slik oppi.
  • Noe klistremerkegreie
  • En kjærlighet eller lipgloss (de varer lenge)eller en av hver, de spiser ikke begge i besøket likevel.
  • Og en liten pakke med smarties.
Jeg synes egentlig det er mer enn nok jeg. Det er ikke så mye som skal til.

Jeg har tenkt og tenkt på dette med poser, og jeg synes det er en uting. Og den utingen prøver jeg å unngå mens poden er i barnehagen, men når han begynner på skolen, så tror jeg nok at jeg vil gå for en litt alternativ variant for å unngå å stille min unge i et dårlig lys i forhold til de andre ungene. Jeg vil ikke at han skal bli stemplet som "han der med det kjedelige selskapet der vi ikke får godteposer engnang..."

Har du tenkt på å ha fisking? *prøver å se for meg trappen* Er det mulig å fiske ut stuevinduet og ha mannen til å stå utenfor å hekte på? (Jeg tenker at dersom man gjør det litt gøy, så tar det oppmerksomheten vekk fra innholdet liksom. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:05   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Små jenter er jo veldig glade i ting som glitrer da... Klistremerker, glansbilder, hårpynt, lipglos er allerede nevnt, kinderegg viss du først skal ha noe godt, mye luft i midten der...

Mye bra forslag, men Kinderegg er jo genialt da! Det er jo tre ting i en! Det går jo ikke an...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:15   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

fiske bak et forheng er knallgøy!! Og pilkast! premie her gang! Og det trenger jo ikke være så mye snop det.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 14:28   #10
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Takk for mange bra tips.

Det blir nok en form for kombinert pose, men litt godt og litt annet ... Men det må være skattejakt, og jeg har fått detaljetre instruker på hvordan det skal være. Jeg missforsto nemlig et år, og lagde skattekart og gjemte en "ordentlig" skattekiste ute. Det ble feil. Det skal fåregå inne, på et rom ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 14:35   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: alternativer til "gotteposen" i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg missforsto nemlig et år, og lagde skattekart og gjemte en "ordentlig" skattekiste ute. Det ble feil. Det skal fåregå inne, på et rom ...

Kjekt de vet hva de vil ha...
Vi arrangerte "karaoke" en gang på 70-tallet, lenge før navnet var kjent for meg ihvertfall. Og det slo skikkelig an den gangen

Lykke til med feiringen av storesøster. Hilse henne fra meg og da....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50
Alternativer til utskeielser... HP Fysisk og mental helse 4 03-10-04 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no