Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-09, 23:34   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Hjelp!! Jula er her og med det alt det ulovlige godteriet, og jeg da mitt fe klarer ikke å holde fingrene unna.....Her står det både kokosboller og potetgull og sjokolade på bordet nå og da er det lett å unne seg"bare litt" med den utgangen at vekten da sakte kryper opp igjen, kroppen blir helt i ulage etc.etc....huff hvordan skal jeg klare dette?? Tenkte jeg skulle lett klare å være like flink i julen jeg, men.... Hva gjør dere andre?? Holder dere steinharde hele gjengen??

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 00:51   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Nå skal vel ikke jeg skryte på meg noe steinhardt lavkarbokosthold, akkurat - men husk på at om du nå skulle legge på deg et par kilo, så er det ikke et par kilo med FETT.

Men en annen ting er jo som du nevner det at du blir i ulage, humøret blir kanskje svingende, blodsukkeret oppfører seg rart, kroppen skjønner ingenting.. Hva med å prøve å minne deg selv på sånne ting + de positive tingene ved lavkarbo når du står der og skuler på en kokosbolle? Evt. ha noe "lovlig godis" i bakhånd, nøtter, baconkrisp osv.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 00:58   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Hei,
Nå følger jeg ketolyse og da får jeg vel i meg mer fett enn det man spiser på Thor Foseide – spis deg slank. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så fyser jeg ikke på godterier, det frister rett og slett ikke.

…og som mofe sier, lag noen lavkarbo vennlige godteri og kaker. Det skal finnes til og med en oppskrift på kokosboller her inne et eller annet sted.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:44   #4
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Alle som har vært tjukke er vant til at man skal straffes når man gjør noe dumt.

Hva med å belønne seg selv når man gjør noe bra?! Det blir et helt nytt regime.

I stedet for å fordømme den marsipanbiten man tok, tenk positivt på at du holdt deg unna de andre. Og hvis du ikke holdt deg unna de andre... javel, da er det slik, som Mofe sier at du legger ikke på deg 2 kg FETT i jula.

Etter det jeg har lest i diverste tråder her, er nettopp mangel på måtehold det som har brakt de fleste i "uløkka".

Jula er langt fra måtehold, for mange, i tradisjonell forstand. Føler du at det blir vanskelig å la være, vurder skadevirkningene i form av vond mage, dårlig humør etc. mot lykken ved en berlinerkrans eller en marsipangris. Og la det stå til denne ene uka.

Vi møtes til ny dyst 2. januar! Avtale?

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 15:03   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

MÅ det stå framme på bordene?
(du er kanskje ikke hjemme, men alikevel.. Ute av syn kan forårsake at det blir ute av sinn!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 15:31   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

MÅ det stå framme på bordene?
(du er kanskje ikke hjemme, men alikevel.. Ute av syn kan forårsake at det blir ute av sinn!)

Det lurte jeg på 0g. 0m du er hjemme da, hva gjør all sn0pen fremme på b0rdet?

Her gjør vi det slik at ungene får hver sin k0pp med lørdagsknupp, mannen 0g. 0g er det dessert er det en skål til hver. Dette gjør dessertdagene MYE lettere f0r min del. F0r jeg tar iallefall ikke rett fra de.

0g ellers, jeg vet akkurat hv0r vanskelig det er 0g kan være! 0m jeg får skikkelig lyst på n0e, så hjelper det ikke hv0r mye fett jeg enn spiser, jeg kan spise fett til jeg nesten spyr 0g enda være helt desperat etter sj0k0lade eller p0tetgull. Heldigvis er det sjelden jeg er så desperat. 0g jeg tr0r det sitter i h0det..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 17:14   #7
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Akkurat nå føler jeg VELDIG med alle som er "godtesyke" Jeg har perioden og er småsulten og godtesyk hele tiden, har det slik en uke pr mnd. Vanskelig!!!!Drikker mye vann, baconchips og mørk sjokolade må til. Er ikke like ille hver gang perioden kommer- skikkelig ille denne gangen da!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 17:23   #8
Ndure
Juniormedlem
 
Ndure sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 30
Innlegg: 28
Ndure er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Prøv sukkerfritt og lett produkter!

__________________
15 år.
Your Mama so fat that people exercise by jogging around her!
Ndure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hentet litt fra alle Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 17:31   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Opprinnelig lagt inn av Ndure, her.

Prøv sukkerfritt og lett produkter!

Ja, men det er langt fra lurt å f0re lysten på n0e søtt med søt, selv 0m det er sukkerfritt. Det får en bare til å få lyst på mere. Dessuten er det mange av 0ss s0m blir dårlige i magen av sukkerfritt. Men når man er helt desperat, så er det bedre enn ikke n0e.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:25   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Jeg har "hoppet" av ketolyse i julen og prøver bare rett og slett å være så flink jeg kan!
Ikke spise 15 peppernøtter, men nyte de 2-3 jeg spiser.

Hadde jeg hatt masse viljestyrke, hadde jeg vært slank som et siv og totalt røykfri, men verden er bare ikke sånn for min del!

Så i stede for å prøve å være steinhard, for så å sprekke så det suser, velger jeg å skeie ut LITT uten å få dårlig samvittighet!
For sprekker jeg helt, så sprekker jeg så det holder! Bedre å være bevist på at dette er kun en liten julepause!

Syns jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:34   #11
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Jeg ER det-desperat! Men jeg får luftproblemer av sukkerfri godteri, men hjemmelaget marsipan, mørk sjokolade, baconcrisp, litt paranøtter- det tyr jeg til.-Blir litt mye karbs da i denne mens perioden da, men om det blir FOR mye vet jeg rett og slett ikke, har bare holdt på et 2 1/2 mnd.Så 100% sikker på hvor mye jeg "tåler" er jeg ikke.Men måtte tydeligvis over 15 for å greie å gå ned, så håper det går bra.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:39   #12
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet


Du er ikke alene om å ha det sånn i jula

Jeg prøver å kjøpe bacon crisp nøtter osv..så jeg har hvis jeg blir fysen...da spiser jeg det i stedet for gøtteri... Prøvd å aliere deg med Atkins? De barene er veldig gode

Hvis du er som meg får du mer lyst på søtt jo mer du spiser. Prøv å være steinhard i 3 dager så gir søtsuget seg...og NOK fett er viktig. Kjøp frosne bringebær og vispe kremfløte med litt natrena i...det er gøtt i alle fall

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:58   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Innser at jeg har det veldig lettvint. Jeg har ALDRI vært lysten på noe søtt. Sjokkis, kaker etc kan ligge i årevis i skapene hos meg... bank i bordet.. Og potetgull blir jeg uggen i magen av...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 20:05   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

ÅÅÅ så HELDIG du er Kanutten! Skulle ønske jeg bikke LIKTE søtt jeg, hadde vært digg! SJALUUU på deg,neida- UNNER deg det heter det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:00   #15
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

Takk for mange kloke svar Godteriet står fremme fordi jeg har en stor familie som liker å kose seg, hadde det vært bare meg hadde det ikke vært her, men de må jo få lov å kose seg litt..... Og i morgen har jeg bursdag også.....Tenker jeg skal ha en liten pause jeg så starer jeg igjen 2 .juledag, da drar jeg til syden og da er det sjelden godtespising på programmet GOD JUL ALLE SAMMEN , TAKK FOR ALL HJELP OG STØTTE HER INNE - SÅ SEES VI IGJEN 3 JANUAR

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 21:43   #16
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet


God jul og god ferie!!!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 18:11   #17
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke å holde meg unna godteriet

har vært veldig vanskelig så langt i desember ja. Så nå er jeg på en sprekk. Men koser meg for det og får ikke panikk Koser meg med det jeg har lyst på. Men spiser merkbart mye mindre enn før. Jeg tar meg sammen for å ikke få dårlig samvittighet! Det er bare tull!!

Kos deg i jula med eller uten karbohydrater! Jeg kommer sterkt tilbake på nyåret!

Ps. Har ikke gått ned noe så langt i desember, men har heller ikke lagt på meg!

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Middelavskost kan holde depresjonen unna mofe Artikler 4 06-10-09 21:29
Klarer ikke holde meg i ketose når jeg er syk Skippy Ketolysekuren 6 02-10-08 21:55
Bør man holde seg unna bars og sukkerfritt snop? quebec Ketolysekuren 16 03-06-08 11:02
Klarer ikke holde meg lenger Lotusia Fysisk og mental helse 26 26-03-07 03:22
76 grunner til å holde seg unna sukker: Summer Lavkarbo generelt 7 21-08-05 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no