Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sitronpai med sjokolade

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-12, 19:22   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sitronpai med sjokolade

Oppskrift med bilder her


Ingredienser:
Bunn:
100 g mykt smør
1/4-1/2 dl sukrinmelis
1 eggeplomme
1 klype salt
1 ss fiberhusk
3 dl skåldede, finmalte mandler

Fyll:
1 gelatinblad
2 sitroner, saft og skall
100 g smør
150 g hvit sjokolade
1/2 dl hvitvin
2 eggeplommer
1 egg
1 1/2 ss sukrin

mørk sjokolade
kremfløte


Fremgangsmåte:
Rør smør og sukrinmelis mykt. Rør deretter inn eggeplomme og salt, og tilslutt fiberhusk og finmalte mandler. Pakk deigen inn i plastfolie og la den hvile kaldt i ca en time.

Trykk deigen ut i en paiform og sett den kaldt i ca 15 minutter. Prikk bunnen med en gaffel og stek den ved 175 grader i ca 20 minutter.

Bløtlegg gelatinbladet. Rasp skallet av sitronene (kun det gule) og press ut saften.

Smelt smøret i en kjele over svak varme. Ta kjelen av varmen, brekk i den hvite sjokoladen og rør forsiktig til sjokoladen har smeltet. Rør inn sitronskall og hvitvin.

Visp sammen egg, eggeplommer og sukrin i en kjele. Tilsett sitronsaften. Varm opp på svak varme under kraftig visping. Ta kjelen vekk fra plata nå det tykner. Klem vannet ut av gelatinbladet og rør det ut i litt av den varme eggeblandingen. Bland det med resten av eggeblandingen og rør tilslutt alt ned i sjokolade- og smørblandingen.

Ha fyllet i paiskallet og avkjøl. La paien stå kaldt i noen timer.

Ta kaken ut en stund før den skal serveres og riv over mørk sjokolade. Pynt gjerne med litt pisket krem også, eller server det ved siden av.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:32   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sitronpai med sjokolade

Det høtes veldig godt ut!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:45   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Sitronpai med sjokolade

Bruker du vanlig hvit skjokolade, eller har du fått tak i sukkerfri? Er egentlig utrolig glad i hvit sjokolade, men har enda til gode å finne en sukkerfri en..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:00   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sitronpai med sjokolade

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Bruker du vanlig hvit skjokolade, eller har du fått tak i sukkerfri? Er egentlig utrolig glad i hvit sjokolade, men har enda til gode å finne en sukkerfri en..

Hun brukte sukkerfri fra cavalier. De selger de ofte på helsekost. Jeg har også funnet de på kiosken på Rikshospitalet av alle steder(de har et kjempeutvalg av sukkerfritt godteri).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:09   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Sitronpai med sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hun brukte sukkerfri fra cavalier. De selger de ofte på helsekost. Jeg har også funnet de på kiosken på Rikshospitalet av alle steder(de har et kjempeutvalg av sukkerfritt godteri).

Da får jeg ta meg en tur innom der, på helsekosten altså

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 22:25   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Sitronpai med sjokolade

De har hvit sjokolade søtet med maltitol på Ultra, i Sandvika. Den var ikke helt avskrekkende i prisen, og god på smak.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade-te Lisbeth Smoothies / drikke 12 27-10-11 08:46
Sjokolade simmons Lavkarbo generelt 3 02-04-11 09:51
Sjokolade HønePøne Lavkarbo generelt 7 04-11-10 21:20
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no