Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-08, 23:40   #1
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Har det sånn hver gang..Vekta går faktisk noen hundre gram opp også!!Litt frustrerende.Så går det nedover igjen,for så å stoppe opp..Vente en uke..Så går det ned igjen...Flere som har det sånn???

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:10   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Jepp helt vanlig. For meg har det vært sånn både ved mens og el. Kroppen niholder på vannet de første dagene for så å slippe det igjen.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:18   #3
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Så pass!!!Har vært lyyynede forsiktig ved disse tider..Kjempe redd for å legge på meg eller ramle ut av ketosen...Problemet er jo at man blir litt fysen når det er di dagene i mnd..Lett for å drikke litt mye pepsi max eller litt for mye av det gode (Ketolyse vennlige godis altså!!)

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:24   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Ja, kjenner til den, men som regel sitter det mest i hodet. Klarer man å venne seg av med den "vanen" eller "myten" som noen kaller det, så tar det ikke lange stunden før det suget opphører. Jeg har aldri sug i større grad enn ellers på disse tidspunktene i syklusen lenger. Du legger ikke på deg eller går ut av ketose, det er bare vann som samler seg i kroppen. Det forsvinner igjen etter ett par dager. La være å veie deg i disse dagene... Og spi normalt og ketogent, ta tablettene og drikk masse kaldt vann!

Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:13   #5
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Ååh, denne var det godt jeg så, for jeg har hatt "jordbæruke" siden mandag, og gått OPP 0,9 kg og ikke skjønt bæret!!.. Ikke gjort noe som helst annerledes enn jeg pleier, men da har jeg jo fått et mulig svar på hvorfor. Da holder jeg det gående som vanlig.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:39   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"?

Opprinnelig lagt inn av Ista, her.

Har det sånn hver gang..Vekta går faktisk noen hundre gram opp også!!Litt frustrerende.Så går det nedover igjen,for så å stoppe opp..Vente en uke..Så går det ned igjen...Flere som har det sånn???

Det er helt normalt. Noen har det sånn rundt eggløsningstid også.
Vekttap er i det hele tatt veldig påvirket av hormoner !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopp i vektnedgang? Smurfine Lavkarbo generelt 10 22-08-09 16:07
Stopp i vekttap solungen Generell diskusjon 14 30-04-07 19:20
Ketose-stopp! Sissi Vedvarende vekttap 10 24-01-07 17:27
Ketose - nedgang i vekt? jomfrua Lavkarbo generelt 3 28-06-06 00:16
Sp.mål om Stopp-skiltet chablis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-07-05 16:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no