Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har lyst til å sprekke ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-11, 19:22   #1
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Har lyst til å sprekke ...

I dag har jeg skikkelig lyst på en sprekk!! Jeg har vært på ketolysekur i tre uker nå, og det har egentlig gått veldig bra, selvom jeg i uke 2 følte at jeg ikke gikk ned noe som helst. Men vekta viser 7 kg minder nå enn for tre uker siden så...

Men over til saken. I dag har jeg jeg lyst på en øl!! Eller aller helst tre! Men det går jo hvertfall ikke. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta en drink, vodka/cola light eller noe sånt. Og peanøter. Masse peanøtter...
Etter det jeg har lest er vodka/light brus ok, fordi det ikke inneholder karber. Men at kroppen bruker tre-fire dager på å begynne å brenne fett igjen. Og sammen med peanøtter vil det sikkert si en uke uten vektnedgang!!
Det kan det ikke være verdt, eller???
Ikke lett det her...

Moralsk støtte mottas med takk

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:29   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Har lyst til å sprekke..

Hvis du har veldig lyst på en drink så synes jeg du skal ta en drink.....bland med light brus så er du på den sikre siden. Men det er en del karber i peanøtter så dem ville jeg tatt det litt mer kuli med. Liker du bacongull ? Det er det mye mindre karber i og du kan spise mer av det enn av peanøtter!

Og det finnes lavkarbo øl også.....

Kos deg!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 00:01   #3
Asarin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Asarin er på en erverdig vei

Sv: Har lyst til å sprekke..

Jau, lavkarbo-øl kan være en god løsning innimellom. De fleste merker har en "lite" variant, som både har mindre kalorier og karbohydrater. Tuborg og Hansa sine mener jeg ligger på ca 5 gram karbo pr halvliter, så der går det ann å ta en boks.

Asarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 03:32   #4
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Har lyst til å sprekke..

Jeg synes du skal gjøre som du vil. Men bare husk at alle handlinger har konsekvenser, så velger du å sprekke, så får du tåle det som eventuelt skjer i etterkant.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 04:26   #5
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Har lyst til å sprekke..

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg synes du skal gjøre som du vil. Men bare husk at alle handlinger har konsekvenser, så velger du å sprekke, så får du tåle det som eventuelt skjer i etterkant.

Signerer denne jeg

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 10:10   #6
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har lyst til å sprekke..

Ta deg tre øl (lite) og en skål peanøtter. Det er ikke sikkert du ramler ut av ketosen av det. Bestem på forhånd hva du skal ha i deg, hvis ikke blir det vel ofte litt til. Jeg drakk fire lite-øl uten å gå ut av ketose.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 11:28   #7
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har lyst til å sprekke..

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg synes du skal gjøre som du vil. Men bare husk at alle handlinger har konsekvenser, så velger du å sprekke, så får du tåle det som eventuelt skjer i etterkant.

Signerer!

Min erfaring er at hvis jeg legger inn en planlagt sprekk noen dager/uker frem i tid så er det lettere å fokusere på å komme seg inn igjen i systemet etterpå.
Sprekker jeg fordi jeg har lyst akkurat den dagen så har sprekken lett for å bli resten av helgen. Men det er meg, alle er heldigvis ikke som meg.
Sprakk m Ingers Rugbrød i går, kjenner jeg sliter i dag, men jeg skal klare meg

Når det kommer til øl/drinker så reagerer jeg lite på sprit/lightbrus i forhold til karbovennligere øl. Vekten stagnerer noen dager av drinker, men jeg går opp av ølen.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 15:32   #8
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Har lyst til å sprekke..

Opprinnelig lagt inn av fett-nok, her.

Min erfaring er at hvis jeg legger inn en planlagt sprekk noen dager/uker frem i tid så er det lettere å fokusere på å komme seg inn igjen i systemet etterpå.

Helt enig. Og da blir det jo heller ikke en sprekk, men en planlagt utskeielse, noe som høres mye bedre ut i mine ører.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprekke for andres glede? Sol-Angelica Ketolysekuren 58 25-04-11 17:52
Fortell meg at jeg ikke har lyst på alt jeg har lyst på! Tropika Ketolysekuren 12 10-12-10 18:39
Var SÅ nær ved å sprekke i dag! Gressenka Ketolysekuren 13 04-08-10 08:50
Redd jeg kommer til å sprekke ... Babalotta Ketolysekuren 5 19-08-07 21:52
Det eneste som gjør at jeg vil sprekke Seigdama Ketolysekuren 5 21-07-06 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no