Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Te

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 11:17   #1
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Te

Hvilken te er det lov å drikke på lavkarbo?`?

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:09   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Te

Du kan drikke nesten hvasomhelst av te, bortsett fra såkalt "instant"-te, sånn pulver som røres ut i vannet - den sorten er som regel full av sukker. Men løsvekt-te, eller teposer, er helt greit. (Med mindre du reagerer negativt på koffein, altså, men det vet jeg mindre om )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:48   #3
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Te

ok, takk for svar

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:05   #4
Lilje
Juniormedlem
 
Lilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 11
Lilje er på en erverdig vei

Sv: Te

Jeg har kjøpt en som heter "Morning Detox".
Twinings blended as a Morning Detox står det på fremsiden. Er faktisk ganske god. 0.3 g karbo pr 100ml.

__________________


Lilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 15:14   #5
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Te

takk for tipset

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:11   #6
psnp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
psnp er på en erverdig vei

Sv: Te

Kjør på med ekte grønn te som man kjøer i invandrer butikkene.
Den heter "Gun Power" og er billig og styrker imunforsvaret og brenner fett!! Drikk uten søtningsmiddler!!

psnp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easy life Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:17   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av psnp, her.

Kjør på med ekte grønn te som man kjøer i invandrer butikkene.
Den heter "Gun Power" og er billig og styrker imunforsvaret og brenner fett!! Drikk uten søtningsmiddler!!

Gunpowder er en av maaange typer ekte grønn te. Jeg synes også den smaker godt.

Men altså, i og med at du virkelig kan drikke ca hva som helst av te i pose/løsvekt, blir det jo feil å peke deg (trådstarter) i retning én bestemt sort eller merkevare. Det er jo vanskelig å gjette hva du foretrekker - grønn te, sort te, fruktte, urtete, hvit te, etc. Selv drikker jeg nesten aldri sort te, men veldig mye grønn te med smakstilsetning (sitron er jo en klassiker, for øyeblikket sipper jeg til en med bringebærsmak). Jeg regner med at siden du spør om te, så har du allerede en eller flere typer du liker.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 07:24   #8
Lilje
Juniormedlem
 
Lilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 11
Lilje er på en erverdig vei

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av psnp, her.

Kjør på med ekte grønn te som man kjøer i invandrer butikkene.
Den heter "Gun Power" og er billig og styrker imunforsvaret og brenner fett!! Drikk uten søtningsmiddler!!

Takk for tips! Denne skal jeg se etter. "157cm" sier at det er flere av Gun Power te'er, hvilken er best?

__________________


Lilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:30   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te

Hvit te fra Lipton og Twinings er tilsatt søtning så de bør du unngå. Jeg gikk selv i fella og trodde de var trygge.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 08:24   #10
Lilje
Juniormedlem
 
Lilje sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 11
Lilje er på en erverdig vei

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hvit te fra Lipton og Twinings er tilsatt søtning så de bør du unngå. Jeg gikk selv i fella og trodde de var trygge.

Den heter bare hvit te?? Må notere meg dette så jeg ikke drikker de da..

__________________


Lilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 12:30   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Lilje, her.

Takk for tips! Denne skal jeg se etter. "157cm" sier at det er flere av Gun Power te'er, hvilken er best?

Altså, Gunpowder er en type grønn te (øh, sånn som at appelsin er en type sitrusfrukt). Du får nok kjøpt den i mange varierende kvaliteter og prisklasser, jeg har kjøpt Gunpowder både som teposer på innvandrerbutikk og i løsvekt på "fancy" te-butikk.

Opprinnelig lagt inn av Lilje, her.

Den heter bare hvit te?? Må notere meg dette så jeg ikke drikker de da..

Merk at advarselen gjelder Lipton og Twinings sine varianter, da. Det finnes et mylder av hvit te der ute som ikke nødvendigvis er forhånds-søtet. Silver Moon er en av mine favoritter.

Man kan bli skeptisk av å se at teblandingen inneholder feks bær og frukt, men man skal jo ikke spise teposen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 12:41   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Te

Ja, twinings og lipton har kun e'n type hvit te hver ifølge det jeg har sett. DEn du anbefaler høres veldig spennende og god ut. Muligens er heller ikke den fri for karbohydrater siden den inneholder jordbær etc.?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no