Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva har dere med til lunsj på jobb?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-09, 12:49   #1
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Hva har dere med til lunsj på jobb?

Jeg er heeelt ny på dette, og vet ikke hvordan det går, hehe. Men begynte dagen i dag med omelett og bacon og er på min første dag med lavkarbo.

Det jeg lurer på er hva dere har med til lunsj på JOBB. Ikke hjemme, men hva tar dere med til jobb? Jeg har ikke store kokkelerings-muligheter på jobb, men vannkoker og mikro finnes det iallefall, hehe.

Tenkte på disse frokostpannekakene, kan de passe? Noe annet? Hva spiser dere til mellommåltid? Grønnsaker? Og hva brker man istedet for poteter og ris? Er ikke sånn kjempeglad i bønner og linser egentlig.

Håper noen vil svare meg


Sist redigert av Aphrodithe : 10-01-09 kl 12:55.
Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:15   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Frokostpannekaker går. Kald omelett og skinke er meget bra. I tillegg kan du ha med ostechips (stek gjerne inn biter med skinke/bacon) og dyppe i rømmedip. Nøtter er også greit i moderate doser.

Istedenfor ris og poteter brukes henholdsvis raspet blomkål og jordskokk/kålrot. Når du ikke lengre skal gå ned, kan du sikkert spise potet og ris igjen (i moderate doser, slik jeg gjør)

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:19   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Middagsrester! Jeg lager alltid litt mer middag enn det jeg spiser, for å ha til lunsj dagen etter. Jeg bruker mikro på jobben

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 14:35   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Det er den enste STORE ulempen med ketolyse synes jeg, å finne noe jeg kan spise på skolen. Jeg er SÅ kresen at jeg ikke kan spise romtemperert mat, som f.eks salat (har fetaost i salaten) for det synes jeg er drit ekkelt. Den må være kald og crispy.
Enten må maten være kald eller varm. På jobb er det greit, for der er det micro, men på skolen må jeg helt ned i kantina (som er et stykke fra klasserommet) for å varme maten.

Finnes det noe form for en termoboks som kan holde maten varm/kald???

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:04   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Jeg har med meg salat med forskjellige typer proteinkilder. Enten egg, kjøtt, fisk avhengig av hva jeg har av middagsrester. Jeg bruker ofte olje og bringebæreddik på salaten. Når denne dressingen får sause seg inn fra morning til lunsj, blir salaten kjempegod til lunsj.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:04   #6
Hell´s Chicken
Juniormedlem
 
Hell´s Chicken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 13
Hell´s Chicken er på en erverdig vei

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Jeg laget brød etter denne oppskriften som jeg fant på nett:

(Takk til Ziggy!)

OE-Brødet

500 gr hasselnøtter eller mandler, alt like deler av begge.
100 gr sammalt mel eller ketolyse bakemiks
2 ts. Bakepulver
1 krm eller 1/2 ts muskat etter smak
15 egg
1,2 dl fløte
250 gram smeltet smør

Kjør nøttene i en food prosessor til det ligner et tykt nøttesmør. Tilsett 100 gram mel eller ketolyse bakemiks, bakepulver og muskat. Rør godt. Ha i egg og fløte.Til slutt tilsettes smeltet smør, og alt blandes godt.

Smør en brødform med rikelig smør, og legg evt bakepapir i bunnen.

Hell røren i brødformen, og la det være igjen 3 cm til toppen sånn at brødet kan heve. Stek i 40 minutter på ca 200 grader og la brødet avkjøles i ovnen.

Som sagt, dette brødet ser ut og kjennes ut som helkornbrød, og kan spises som alt annet brød med pålegg etter eget ønske.

Husk å sjekke med en strikkepinne om det er ferdig bakt før du skrur av ovnen og lar det stå til avkjøling. Blir det for brunt på toppen, er det bare å legge over et flak med bakepapir på slutten.

Temperaturen på ovnen vil variere fra ovn til ovn, så prøv deg fram. Alt fra 190-220 grader er temperaturer som burde passe bra til disse brødene!



Næringsinnhold pr 100 gr:

Proteiner: 11,0 gr
Fett: 34,7 gr
Karbo: 5,2 gr

Bytter man ut det sammalte melet med ketolyse sin bakemiks, så blir karboinnholdet kun 2,4 gr. pr 100 gr.

Har med en liten boks makrell i tomat og rapper alltid med noen pepperposer om jeg går forbi en McDonalds

Funker fint for meg!
Deigen var litt for stor for min brødform så jeg smurte noen muffinsformer og stekte ved siden av! Litt kortere steketid, veldig godt brød...

__________________




Hell´s Chicken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosebasert diett Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:11   #7
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Takk for gode tips!! Det setter jeg stor pris på
Skal prøve ut noe av dette på mandag.

Kan man drikke te forresten? Sånn vanlig Lipton. Jeg drikker mye te på jobb

Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:21   #8
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Finnes det noe form for en termoboks som kan holde maten varm/kald???

Ja, mange! Søk på google f.eks under mattermos - så får du flere varianter - og de kan bestilles på nettet.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:08   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Ja, mange! Søk på google f.eks under mattermos - så får du flere varianter - og de kan bestilles på nettet.

Flott Det skal jeg sannelig bestille. Tusen takk

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:13   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Ja, mange! Søk på google f.eks under mattermos - så får du flere varianter - og de kan bestilles på nettet.

Jeg finner bare termoser jeg Noen som kan hjelpe meg bittelitt??

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:24   #11
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

På Jernia vet jeg de har slike litt flate små fryseelement som er beregnet til å ha i matboks og slikt Vet ikek om det kunne vært noe jeg?

Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:33   #12
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Jeg har et ganske lite camping-kjøleskap/varmeskap på kontoret. Det er av typen som kan brukes i bil/sigarett-tenner eller i vanlig stikk-kontakt. En liten bryter bestemmer om det er varmeskap eller kjøleskap. Anbefales.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:35   #13
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Får jeg anbefale pizzaen min?
http://forum.lavkarbo.no/showthread....psie-inspirert
Kan veldig godt varmes i mikro, mange synes til og med den er bedre dagen derpå Har ofte med meg ett par biter på jobb jeg

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:44   #14
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Den såg skikkelig god ut!!!!! Skal jammen prøves! Lørdag i dag og siden jeg ikke vet hva jeg skal lage, så skal jeg lage nettopp denne

Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:44   #15
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Jeg finner bare termoser jeg Noen som kan hjelpe meg bittelitt??

Denne har jeg - bruker den til turer, stranda om sommeren og lunch på jobben.
http://www.brisnorge.no/produkt.php?...&KategoriId=66

Det er en termos - men bred utgave med stor åpning, lokket kan brukes som tallerken.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:46   #16
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Det blir mye omelett. Eller blomkålsalat med noe kjøtt til. Noen ganger har jeg bakt lavkarbo-brød og har "gammeldags" matpakke. Når jeg har glemt matpakke, kjøper jeg en pose med nøtter eller en varm omelett på ICA.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:51   #17
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Den såg skikkelig god ut!!!!! Skal jammen prøves! Lørdag i dag og siden jeg ikke vet hva jeg skal lage, så skal jeg lage nettopp denne

Vet ikke om du prøver å følge ketolyse, men den passer i så fall ypperlig til alle dager og alle måltid, ikke bare lørdagskos

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:53   #18
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?



jeg fant denne på clas ohlson sine sider. men den ser jo veldig klumpete ut da....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 19:38   #19
Susse
Medlem
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 47
Innlegg: 111
Susse er på en erverdig vei

Sv: Hva har dere med til lunsj på jobb?

Jeg har brukt mye oopsier med forskjellig ost, skinke og egg. Ved siden av har jeg et par cherrytomater og noen skiver agurk. Ved siden av har jeg 50 gram paranøtter, de gir lite kh og metter lenge. Blir ofte veldig sulten rett før jeg skal inn til lunsj, og da er nøttene redningen !
Jeg bruker også et brød jeg fant oppskrift på her innne. (Ingebrogbrød)

__________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
max lav karbo lunsj på jobb Pink Jade Lavkarbo generelt 0 12-08-08 17:05
Felleslunsj på jobb! Angel83 Ketolysekuren 22 12-03-08 23:25
Søke jobb magdalena Generell diskusjon 4 28-03-05 22:49
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no