Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

ok 14 dager er over, nå trenger jeg litt hjelp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-04, 00:33   #1
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

ok 14 dager er over, nå trenger jeg litt hjelp

Desverre så er jeg enig med en del av dere at de norske bøkene til atkinson er litt dårlige, så mitt spørsmål er dette (kun for å få noe ca)


Hvor mye karbo kan dere ta inn i gram uten at det kaster dere ut av ketosen, jeg har hørt et rykte om at du kan ligge på rundt 60 for a ha et vedvarende vekttap

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-12-04, 00:55   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Desverre så er jeg enig med en del av dere at de norske bøkene til atkinson er litt dårlige, så mitt spørsmål er dette (kun for å få noe ca)


Hvor mye karbo kan dere ta inn i gram uten at det kaster dere ut av ketosen, jeg har hørt et rykte om at du kan ligge på rundt 60 for a ha et vedvarende vekttap

Ja, det er på en måte riktig det, men det er veldig individuellt. Etter de første 14 dagene må en forsiktig øke karboinntaket og se om en går ut av ketosen. Jeg øker gjerne med ca 5 g i uken, men kan ikke gå opp til 60 g før jeg går ut av ketosen. Det ser jeg både på Ketostixen og kjenner at sultfornemmelsen kommer tilbake.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 28-12-04, 08:36   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du øker karboantallet etter Atkins sin stige, - med 5 gram pr uke (eller hver 14 dag) slik Komkari sier, så vil du fort oppdage hvor langt oppover du kan gå. Min grense ligger på 40. Jeg kjenner folk som ligger rundt 50-60. Men nå er ikke pointet å være i ketose hele tiden heller. Du tar av uten å være i ketose også !

Atkins sier at du bør gå videre til pre-vedlikehold og til å øke med 10 gram pr dag når du har ca 5 kilo igjen. Du vil da uansett komme raskt ut av ketose og poenget er å se hvor langt opp med karber du kan gå, først mens du fremdeles tar av og så uten å legge på deg.

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-12-04, 11:57   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Desverre så er jeg enig med en del av dere at de norske bøkene til atkinson er litt dårlige, så mitt spørsmål er dette (kun for å få noe ca)

han heter atkins, ikke atkinson.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no