Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-11, 07:45   #1
Spiren2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
Spiren2012 er på en erverdig vei

Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Ser det er mange som anbefaler dette.
Hva er det jeg skal holde meg unna mye egg og stekt mat??!
Eller er det bare proteiner og fett og en del mer karbohydrater jeg skal få i meg?!
Rugbrød?!

Spiren2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:17   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Svært mange følger Fedon Lindgerg sin filosofi når de er gravide. Lavkarbo, men slett ikke streng!

Det finnes også et eget underforum for gravide, ammende etc.!

Hvorfor skulle du holde deg unna egg og stekt mat? Fordi du blir kvalm eller????
Lite karber, nok fett og proteiner er viktigst!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:20   #3
Spiren2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
Spiren2012 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Svært mange følger Fedon Lindgerg sin filosofi når de er gravide. Lavkarbo, men slett ikke streng!

Det finnes også et eget underforum for gravide, ammende etc.!

Hvorfor skulle du holde deg unna egg og stekt mat? Fordi du blir kvalm eller????
Lite karber, nok fett og proteiner er viktigst!


ahhh!!! jeg er ganske ny i dette startet på lavkarbo nå den første.
og har slitt med å bli gravid nå lenge men nå sitter den håper vi. (mistet vår spire i jula) så håper på bedre tider derfor er jeg kanskje mer bekymra denne gangen. vil gjøre alt rett!

Proteiner og fett
Got it!!!

og frukt/grønt

hva med grovskive

Spiren2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:20   #4
Spiren2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 11
Spiren2012 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Eller må jeg spise ofte?!

Er ikke kvalm ennda iallefall! (heldigvis)

Spiren2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 08:27   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Siden du er helt ny på dette foreslår jeg at du begynner med å lese vår nybegynnertråd!
Noe vil ikke være relevant for deg, men det meste er det og det er viktig å kunne litt om prinsippet lavkarbo for å klare å gjennomføre det ordentlig!
Det er jo ikke minst viktig når du er gravid! Gratulerer!

På Fedon Lindberg kan du spise litt(veldig lite) brød og frukt! Rema har Fedons "eget" brød!
Ellers skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten! Det er særlig viktig når du er gravid, kan hjelpe mot kvalmen faktisk også, om den kommer!
Var jeg deg, hadde jeg fått tak i (kjøpt eller lånt på biblioteket) Fedons siste bok og brukt pinsen til å lese den nøye!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 15:08   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Gratulerer med graviditeten Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt mer kunnskap om lavkarbokost når jeg gikk gravid for mange år siden - og ikke minst i småbarnstiden Heldig du, som kan gi barnet ditt den beste kosten både i og utenfor magen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 21:57   #7
MarteMimmi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1
MarteMimmi er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Gratulerer så mye! Lavkarbo ala Lindberg er ok i graviditet, men ikke ketose fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet Fedonklinikken i Oslo. Linser, bønner, litt fedon-brød, mer grønnsaker enn frukt, velg generelt heller grovt enn fint dersom du går for brød eller pasta.

MarteMimmi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 23:13   #8
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Kan jeg forsette med Lavkarbo i graviditeten?

Gratulerer!!

Fedon har skrevet en fin bok, den heter Barn i balanse. Er et eget kapittel der som omhandler kosthold i graviditet og under amming. Boken er veldig bra, lettlest og du får garantert bruk for den i årene som kommer. Anbefales!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no