Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg, men går ikke ned med lavkarbo ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-10, 09:50   #1
benteks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
benteks er på en erverdig vei

Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg, men går ikke ned med lavkarbo ...

hei,

Nå, som vi har gått ned så mye, så vil min svigerinne også prøve, men etter 3 uker på lavkarbo fra Spisdegslank.no har hun kun gått ned 2 kg.....

hun går på masse insulin (dette kan jeg ingenting om) og har redusert dosene, men er nok ikke konsekvent i det hun driver med.

jeg lurer på om noen vet hva hun gjør feil,
hvorfor går hun ikke ned i vekt?
har dette noe med insulininntaket å gjøre?
hva kan jeg råde henne til?

med den overvekten hun sliter med, så er hun foreløpig ikke i stand til å røre på seg, så trening er ikke et tema. Jeg tror nok at hun hiver innpå endel atkinsk sjokolader (med null karbo) og andre "søtsaker" som heller ikke har noe særlig karbo i seg... Men når man er SÅ overvektig så tenker jeg at det er vel bedre med disse atkins-lavkarbo-godteriet enn total avholdenhet - med da kanskje store sprekker?

(broren hennes har gått ned snart 30 kg på noen få måneder, men han har ikke sukkersyke)


Sist redigert av benteks : 06-10-10 kl 08:37.
benteks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:56   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Jeg kan ikke nok om dette til å si med sikkerhet, men umiddelbart tenker jeg at store doser insulin har noe å si.

Jeg har vektreguleringsproblemer nettopp fordi kroppen min spyr ut for mye insulin.

Det er jo allikevel ikke slik at hun kan stoppe med insulin før blodsukkeret er stabilt. Denne kvinnen trenger nok definitivt legeveiledning. Hvis du sier hvor hun bor, sånn ca., så vet kanskje noen om en lavkarbo-vennlig lege i nærheten

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:25   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

hun må nok la det få litt tid , la kroppen omstille seg, en venn av min bror gikk tre mnd på skaldemann uten og gå ned noe særlig , men så løsnet det og han raste ned i vekt ,,

det er en tolmodighetsprøve

eller at hun tar kontakt med Lindbergklinikken og prøver euorodiett,det skal mye til at ikke den skulle hjelpe

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:29   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Inneholder ikke maten fra spisdegslank.no masse søtningsstoffer?
Er ikke alle det passer for! Særlig ikke om hun dytter i seg barer med enda mer kunstig søtstoff!

Når anbefalt vektnedgang er 0.5-1.0kg pr uke, så er ikke 2kg på 3 uker lite, sånn egentlig!

Insulinsprøytene har nok en del å si, ja! Er selv i ferd med å måtte over på sprøyter og det er min største skrekk nettopp pga stor sjanse for enda mer vektoppgang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:41   #5
benteks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
benteks er på en erverdig vei

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

hei,
tusen takk skal dere ha!! jeg har også tenkt at det MÅ ha noe med insulinet som hun tar, hun bor i Akershus og kunne sikkert trengt å bytte til en "lavkarbo-vennlig" lege, men det skrittet tror jeg foreløpig er for stort for henne. Men jeg skal ihvertfall tipse henne om at hun er helt nødt til å ha tålmodighet..

selv om det føles veldig urettferdig når broren hennes raste ned nesten 30 kg på 2-3 mnd.....

benteks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:46   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Menn går myyyye fortere ned enn kvinner, særlig om det er litt størrelse på dem i utgangspunktet!
Mange kvinner som har revet seg i håret over det, ja!

Dersom hun virkelig vil ned i vekt og trenger en lege med innsikt i både lavkarbo og diabetes, er jo Fedon- klinikken et godt sted å starte!

Trenger jo ikke bytte lege, bare bruke Fedon- klinikken ved siden av!

Tålmodighet er viktig, men jo mindre hun blir, jo mindre insulin trenger hun og jo letter vil det kanskje gå!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 13:12   #7
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Opprinnelig lagt inn av benteks, her.

hei,
tusen takk skal dere ha!! jeg har også tenkt at det MÅ ha noe med insulinet som hun tar, hun bor i Akershus og kunne sikkert trengt å bytte til en "lavkarbo-vennlig" lege, men det skrittet tror jeg foreløpig er for stort for henne. Men jeg skal ihvertfall tipse henne om at hun er helt nødt til å ha tålmodighet..

selv om det føles veldig urettferdig når broren hennes raste ned nesten 30 kg på 2-3 mnd.....

Jeg insisterer på at hun må få oppfølging av lege, for om hun får til å spise lavkarbo på skikkelig vis (uten tusen unnskyldninger og unnasluntringer), så må hun nok regulere ned insulindosene kraftig.

Be henne i alle tilfeller om å måle blodsukkeret OFTE i en lang periode (helst etter hvert måltid).

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 17:15   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Opprinnelig lagt inn av benteks, her.

hei,

Nå, som vi har gått ned så mye, så vil min svigerinne også prøve, men etter 3 uker på lavkarbo fra Spisdegslank.no har hun kun gått ned 2 kg.....

hun går på masse insulin (dette kan jeg ingenting om) og har redusert dosene, men er nok ikke konsekvent i det hun driver med.

jeg lurer på om noen vet hva hun gjør feil,
hvorfor går hun ikke ned i vekt?
har dette noe med insulininntaket å gjøre?
hva kan jeg råde henne til?

med den overvekten hun sliter med, så er hun foreløpig ikke i stand til å røre på seg, så trening er ikke et tema. Jeg tror nok at hun hiver innpå endel atkinsk sjokolader (med null karbo) og andre "søtsaker" som heller ikke har noe særlig karbo i seg... Men når man er SÅ overvektig så tenker jeg at det er vel bedre med disse atkins-lavkarbo-godteriet enn total avholdenhet - med da kanskje store sprekker?

(broren hennes har gått ned snart 30 kg på noen få måneder, men han har ikke sukkersyke)

Har diabetes 2 og ja, insulin gjør mye i f m at hun ikke går ned i vekt. I og med at det er relativt stor overvekt du her snakker om, bør hun absolutt ha en kostomlegging sammen med lege.

Anbefaler dere å kontakte dr. Hexeberg. Hun holder til på Smestad i Oslo og har skrevet bok om lavkarbokosthold. Hennes mailadr er: www.drhexeberg.no

Lykke til.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 20:30   #9
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Først og fremst ville jeg tipset dama om dette forumet, samt trappe kraftig ned på atkinsbar, som er kos og ikke mat. Dessverre er man nødt til å være konsekvent!

Altså ut med atkinsbarer og andre "lovlige" søtsaker -dette ville jeg ikke tatt før en god stund etter at lavkarbo er introdusert. La kroppen venne seg til søtfri tilværelse!

Angående insulin, så kan jeg ikke noe om dette.

Lykke til.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 19:38   #10
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Bare en liten tilleggsopplysning når det gjelder Sofie Hexeberg; hun har nå i september startet opp egen klinikk i Sandvika og tar nå imot pasienter der. Hun er i ferd med å avvikle sin virksomhet på Smedstad.

Men helt enig - hun anbefales på det sterkeste!!

Ellers så skjønner jeg godt at du synes noe skurrer med at vektnedgangen foreløpig er 2 kg. Selv om hun er kvinne, har jeg forståelse for at man forventer et større vekttap i starten med 50++ kg over normalvekt.

Om insulinet er en utfordring i forhold til å redusere vekten, vil hun komme til et vendepunkt før eller siden. Med lavkarbo kosthold vil behovet for insulin synke etter hvert og således mest sannsynlig gi bedre forutsetning for vektnedgang.

Sier tvi tvi jeg:-)

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:13   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg, men går ikke ned med lavkarbo ...

Kan bare signere ang det å oppsøke Hexeberg.

Du skriver at hun sliter med motivasjonen, og da fremst i forhold til vekt vil jeg tro?
Men kanskje vil hennes motivasjon øke hvis hun får proff. hjelp, og jeg tror nok også at motivasjonen vil øke i forhold til andre ting også, for det handler om mer enn bare vekt dette, det handler om helse.
En lege som Hexeberg vil på en gode måte kunne forklare henne alle helseaspektene med livsstilen, noe som bør kunne øke motivasjonen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 15:00   #12
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg - men går ikke ned med lavkarbo.....

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Først og fremst ville jeg tipset dama om dette forumet, samt trappe kraftig ned på atkinsbar, som er kos og ikke mat. Dessverre er man nødt til å være konsekvent!

Altså ut med atkinsbarer og andre "lovlige" søtsaker -dette ville jeg ikke tatt før en god stund etter at lavkarbo er introdusert. La kroppen venne seg til søtfri tilværelse!

Angående insulin, så kan jeg ikke noe om dette.

Lykke til.

Før jeg hadde tipset henne om denne siden ville jeg ha fjernet denne uttalelsen i startinnlegget:

"min svigerinne er skikkelig ødelagt, mislykka slankeoperasjon for mange mange år siden, manglende motivasjon, helt "kjørt" i hodet osv osv."

Selv synes jeg det der var vel litt feil måte å ordlegge seg på når man skal fortelle om vedkommende. Jeg reagerte iallefall litt på det. Så da kan jeg se for meg at hun også vil reagere litt på det. Selv om det kanskje ikke er ment slik som jeg tolket det.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 17:03   #13
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Har diabetes 2 - må ned 70-80 kg, men går ikke ned med lavkarbo ...

Jeg vill bare få til føye at det ikke er så merkelig om man ikke går ned den første tiden på lavkarbo...og da særlig om man har Diabetes!

Hun må først og fremst være tålmodig og la kroppen få tid til å omstille seg til en tilværelse med lite karbohydrater...og dette kan ta ganske lang tid og variere veldig fra person til person.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes2, går ikke ned i vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 1 og lavkarbo flaskeee Lavkarbo generelt 42 11-07-13 01:06
Erfaring med diabetes 2 og lavkarbo? Furine Fysisk og mental helse 18 20-09-09 10:36
Gravid, lavkarbo og diabetes KarboFersking Spørsmål og svar 21 08-03-09 18:23
Lavkarbo mot diabetes tommygutt Nyheter / media 7 05-02-08 17:49
Diabetes og lavkarbo? stinasol Spørsmål og svar 5 27-01-07 18:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no