Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 23:13   #1
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Question

Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Jeg begynte på ketolyse i april i fjor og gikk ganske kjapt ned 10 kg. Etter det gikk det noe saktere, og frem til desember gikk jeg ned ca. 4 kg til. Men så stoppet det helt opp!

Jeg trøstet meg med at jeg var kommet til en terskel hvor jeg var stabil i flere år, og fortsamme som før med det samme kostholdet. Nå begynner imidlertid det manglende vekttapet å tære på både humøret og viljestyrken. Kan det være slik at partystopperne endres underveis i vektnedgangen? At jeg på en måte tåler enkelte produkter dårligere enn tidligere i kuren? (Tenker på fløte, nøtter etc, som har vært gode fettkilder for meg).

Jeg spiser omtrent det samme som jeg har gjort hele tiden, og trimnivået er noenlunde det samme, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor det butter slik imot. Jeg har fortsatt maaaaange kg. jeg trenger å bli kvitt, så jeg kan ikke forstå at kroppen er i ferd med å stabilisere seg.

Noen gode råd der ute - dere kunnskapsrike kostholdsvenner?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:19   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Ja, flere her inne har opplevd at ting de har spist mye av mens de har gått ned i vekt plutselig får vekten til å stoppe opp. Om det er det som er tilfellet med deg, eller om det rett og slett bare er kroppen som ønsker en pust i bakken, er jo vanskelig å si, så det må du nesten prøve deg litt frem med (kutte ut typiske partystoppere og se om noe skjer).
Ikke rart om kroppen trenger en liten pust, da. 14kg på 10mnd er jo et fantastisk resultat som du kan være stolt av! Bra jobbet Og lykke til videre!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:20   #3
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding, lifejack!

Jeg må nok begynne å kutte ut ett og ett produkt og se om det blir noen endring, ja. Har du (eller noen andre) noen erfaring med hvor lang tid en bør kutte ut en evt. partystopper før det (forhåpentligvis) blir noen resultater? Kan ikke skryte på meg at jeg er verdens mest tålmodige sjel....

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 23:22   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Her er det dessverre dårlig med entydige svar, da dette er veldig individuelt. Noen mener én dag, andre minst fire uker, mens andre igjen mener partystoppere er tull
Hvis du søker på "hvor lenge kutte partystoppere" eller noe i den dur på hovedsiden, så kommer det opp endel tråder om temaet. Kanskje du finner noe nyttig, eller kanskje du bare blir enda mer forvirret!?!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 00:30   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan partystopperne endres underveis i vektnedgang?

Har du sett hva Torkil skriver om problemet i boka si? Tror ikke han anbefaler å kutte ut visse matvarer hvis en har gått ned med de i kostholdet. Spiser du samme mengde som da du begynte eller følger du sult-og metthetssignalene? Har du spist veldig likt hele tiden kan det kanskje være lurt å variere. F.eks å bytte ut rødt kjøtt med fisk, få i deg karbohydrater kun i form av grønnsaker og spise litt salat/grønt til hvert måltid slik Torkil anbefaler.
Skaldemanns nye bok med spørsmål og svar har antakeligvis noen svar også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan skjelettstørrelsen endres? Photobscura Generell diskusjon 13 18-10-10 22:22
Sånn underveis bilde Nahemah Mer enn 30 kg overvekt 1 02-09-10 14:27
Skjønner ikke helt partystopperne Indiana Spørsmål og svar 1 08-05-10 12:54
Underveis.. Jordbær PCOS og karbohydratkontroll 13 22-10-06 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no