Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her - noen tips og råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-07, 13:10   #1
Milla81
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ny her - noen tips og råd

Først og frems vil jeg bare takke alle her inne, dere har virkelig gitt meg motivasjon og lyst til å prøve dette

Har lenge ønsket å gå noen kilo ned i vekt, men har sett på dette som et ork. Så var jeg så heldig og kom over ketolyse-kuren og må si at å gå på en diett ikke virker umulig lenger. Har nettopp fått tilsendt stix og diverse tabeletter, så i dag braker det løs.

Jeg har forstått at det er meget viktig å spise godt med grønnsaker. Nå har det seg sånn at jeg ikke tåler noe frukt og heller ikke ukokte grønnsaker, så håper jeg finner en løsning som fungerer for meg. Redd for at jeg fort kan bli lei kokt broccoli og blomkål. Noen tips?

En annen ting også, kan jeg bruke ferdig saus på pose? Eventuelt noen som har oppskrifter på gode sauser?

  Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 13:52   #2
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ny her - noen tips og råd

Lykke til. Etter en uke eller to kommer du ikke til å merke at du går på diett en gang!

Frukt er strengt forbudt, så bare glem det. Selv er jeg glad i å grillsteke squash, pluss å woke grønnsaker. Findus har jo så mye fine frosne blandinger for tiden.

Sausene må du sjekke antall karbohydrater på pakken, men jeg ble anbefalt Fjordlands ferdigsauser som ikke har så mange karber, og koser meg glugg ihjel med dem!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 14:19   #3
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Ny her - noen tips og råd

Hei og Velkommen til Deg!

Tåler du salat, finnes det mange variasjonsmuligheter. Lag deg en blandet salat med det du måtte ønske, bland inn olje, salt og pepper. Bruk creme fraiche til dressing, med f.eks. sitronsaft, sukkerfri ketchup el.annet som "smakspiffer". Issalat blandet sammen med rømme, litt eddik og bittelitt søtstoff smaker også godt til både fisk og kjøtt.

Jeg blir litt lei blomkål, mens smørstekt/dampet brokkoli kan jeg spise hele tiden. Det er bare å "kaste seg" ut i det og la fantasien løpe, så skal du se det blir lettere etter hvert.

Ønsker Deg masse lykke til fremover!!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 14:28   #4
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ny her - noen tips og råd

Velkommen hit! Jeg har også startet i dag. Spennende!

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

men jeg ble anbefalt Fjordlands ferdigsauser som ikke har så mange karber, og koser meg glugg ihjel med dem!

Dette visste jeg ikke. Takk for tips!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 14:54   #5
charletta
Juniormedlem
 
charletta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bryne
Alder: 48
Innlegg: 20
charletta er på en erverdig vei

Sv: Ny her - noen tips og råd

Du kan også spise stekt sopp, og stekt squash sammen med brokkoli til en forandring. Kjempegodt spør du meg!! Har selv vært på kuren nå i 18 dager, og gått ned rundt 5-6 kilo. Ting blir bare lettere etter hvert. Stå på!!

charletta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 15:27   #6
Milla81
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny her - noen tips og råd

Tusen takk for svar

Gleder meg til å komme i gang

  Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 20:13   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ny her - noen tips og råd

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Velkommen hit! Jeg har også startet i dag. Spennende!



Dette visste jeg ikke. Takk for tips!

Bernaisesausen deres er farlig god!! Bruker den på salat også, jeg....

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
noen som har noe tips til hva jeg kan spise til lunsj? Aadna Lavkarbo generelt 6 10-08-06 14:11
Noen som har tips? Ablazed Trening 3 08-03-06 12:29
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
HJELP.... noen med råd mot treg mage? TheOnly Ketolysekuren 10 10-04-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no