Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For lite karber

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-08, 19:43   #1
HIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 18
HIS er på en erverdig vei
Smile

For lite karber

Lurer på hva som skjer når en spise for lite karb mens en er i ketose? Jeg synes det er vanskelig å spise alle karb, har tenkt litt sån at det er bedre med for lite enn for mye.

Hege

HIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 21:48   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Hei!
Det beste er nok å spise nok karber. Jeg var en periode "litt for flink" og da gikk jeg heller ikke ned i vekt. Beste er nok vel å ligge på ca 15 karber pr dag, men som jeg har forstått, så er det litt individuelt også. Så da må man vel nesten bare prøve seg frem..

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:46   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Opprinnelig lagt inn av HIS, her.

Lurer på hva som skjer når en spise for lite karb mens en er i ketose? Jeg synes det er vanskelig å spise alle karb, har tenkt litt sån at det er bedre med for lite enn for mye.

Hege

Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser. Mye fett er viktig å få i seg.

Husk på at det ikke alltid er det beste å gå raskest mulig ned i vekt!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 12:40   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser.

Det tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner!
Noen går ned på lite karb'er mens andre faktisk må øke mengden karbohydrater for å gå ned.
Spiser man veldig lite karbohydrater og mye fett, så ligner det mer på Skaldemans opplegg enn ketolyse. På ketolyse skal man ligge på mellom 15 og 20 karb'er pr. dag, og mesteparten av karb'ene skal hentes fra grønnsaker.

Jeg merker at jeg stopper opp hvis jeg går et par dager under eller like over 15 karb'er, men så fort jeg øker mot 16-17 så hjelper det på. Dette er nok veldig individuelt, men hvis du skal følge ketolysekuren - så tror jeg det er lurt å holde seg til det boka anbefaler, og heller knaske litt paprika el.lign. på kvelden hvis kvoten ikke er oppfylt.

Men dette er bare mine erfaringer.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:32   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: For lite karber

Enig med Charmtassen, det anbefales ikke å ligge på under 15 karber daglig, men heller over. Det er mange som går fint ned med høyere inntak enn dette også - undertegnede blant annet.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 15:42   #6
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Det tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner!

Tja, det jeg påstår er jo at "Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser." Jeg sier ikke alle!

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Jeg merker at jeg stopper opp hvis jeg går et par dager under eller like over 15 karb'er, men så fort jeg øker mot 16-17 så hjelper det på.

Jeg må si jeg er imponert over stålkontrollen du har med karbohydratinntaket! Hvis jeg har forstått deg riktig opplever du at du stopper opp hvis du ligger like over 15 g karbohydrater daglig, men går ned i vekt hvis du øker til 16-17 g daglig. Vi snakker om ganske små marginer her!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 16:50   #7
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Vi snakker om ganske små marginer her!

Det er helt korrekt! Sånn er det med meg. Men hvis vi skal være morsomme og pirke så skrev jeg faktisk:

Sitat:

hvis jeg går et par dager under eller like over 15 karb'er

Og vitsen var faktisk å vise at det ikke bestandig er så mye som skal til av økning i karb'ene for å få i gang nedgangen igjen. Vi er alle forskjellige!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For få karb'er? karbolia Ketolysekuren 13 29-04-08 10:32
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Fett - Karber sammenheng Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 19 13-08-06 12:52
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no