Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Ostekjeksknekkebrød?

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-09, 18:56   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Ostekjeksknekkebrød?

Inspirert av Bee og osten hennes prøvde jeg å lage noe som jeg håper Bee kan videreutvikle til noe supersnopt!

Jeg raspet ost i foodprofessorn, så smått jeg bare klarte, hadde i krydder av ymse slag og litt JBK i bare for å binde... (Er ikke fan av JBK ellers ).
Stivpisket noen eggehvitter og blandet alt sammen. Det ble ei ganske tykk røre. Laget noen "småkake" topper og noen flate på stekepapir og rett i ovnen med det.

Toppene ble godt stekte utenpå, men gode myke inni. De flate ble sprø, men har tykkelse omtrent som et knekkebrød. Bee???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:21   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ostekjeksknekkebrød?

Det hørtes godt ut. Lurer på hvordan det blir om man blander med et egg og f.eks sesamfrø?

Du må forresten prøve og blande majones og revet ost og ha i microen. Kjempegodt som tilbehør til supper o.l.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:26   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostekjeksknekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Det hørtes godt ut. Lurer på hvordan det blir om man blander med et egg og f.eks sesamfrø?

Du må forresten prøve og blande majones og revet ost og ha i microen. Kjempegodt som tilbehør til supper o.l.



Elsker alt av smeltet ost jeg! Tenkte jeg skulle kjøpe sånn raclett(?) ost og bruke den i sauser etc. Den er jo knallfeit og smelter lett!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no