Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-13, 21:39   #1176
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Jeg har ikke gått ned noe på ei stund, og har vel visst at det er fordi jeg spiser for mye. Den siste tida har jeg gjort noen tiltak som samlet sett ser ut til å hjelpe. Kanskje det kan være til nytte for andre:

1. Tilskudd av vitamin d
2. Mindre meieriprodukter
3. Ingen søtemidler
4. Bittelitt mer styrketrening (gjør en eller to øvelser hver dag, det er den eneste måten for meg)
5. Selleristang som sultstiller (høres veldig lavkalori ut, men, men ...)
6. Suppe, suppe, suppe! Koker hønsekraft i store porsjoner og fryser ned, eller bruker trekkevannet av fisken til å koke suppe. Gjerne med grønnsaker som jeg jevner suppen med. Kokvarm suppe går det ikke an å spise for fort. Det metter godt, men er vanskelig å gjøre veldig næringstett. Lager en stor porsjon og spiser utover kvelden. Det er litt moro å se hvor mye man kan variere også. Bruk ulike grønnsaker, krydder, kjøtt, fisk, egg.

Så bra du har funnet noe som fungerer for deg, og enda bedre at du deler med oss andre. Vi som er i denne tråden er ikke de som troner høyest i vektnedgangskonkurransen Dog er vi best på gode tiltak for å holde ut og gjerne komme videre (ned)
Jeg går ikke ned når jeg spiser for mye; å ha ei sånn suppe å slurpe av ville nok ikke hjulpet meg av den grunn. Da er det bedre - for meg - å spise etter klokka; dvs så og så lang tid mellom måltidene. Stangselleri som sultstiller vel vel..... Tar du ekstra d-vitaminer eller bare vanlig dagsdose?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 21:58   #1177
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Så bra du har funnet noe som fungerer for deg, og enda bedre at du deler med oss andre. Vi som er i denne tråden er ikke de som troner høyest i vektnedgangskonkurransen Dog er vi best på gode tiltak for å holde ut og gjerne komme videre (ned)
Jeg går ikke ned når jeg spiser for mye; å ha ei sånn suppe å slurpe av ville nok ikke hjulpet meg av den grunn. Da er det bedre - for meg - å spise etter klokka; dvs så og så lang tid mellom måltidene. Stangselleri som sultstiller vel vel..... Tar du ekstra d-vitaminer eller bare vanlig dagsdose?

Tar 40 mikrogram om dagen for tida. Når jeg husker det, i hvert fall.

Nå er det ingen grunn til at man ikke kan spise suppe etter klokka også ;-) De andre positive sidene ved en "suppediett" er jo like intakt. Og hva er galt med stangselleri? Det skjønner jeg ikke helt. Mest vann og fiber, og det har vel de færreste vondt av?

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:08   #1178
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Tar 40 mikrogram om dagen for tida. Når jeg husker det, i hvert fall.

Og hva er galt med stangselleri? Det skjønner jeg ikke helt. Mest vann og fiber, og det har vel de færreste vondt av?

Jeg har vondt av smaken jeg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:17   #1179
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Jeg har vondt av smaken jeg

Å, sånn! Nei, når jeg har lært meg å like makrell i tomat, så kan du lære deg å like stangselleri!

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 22:53   #1180
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Stangselleri alene sliter jeg også med, så hvis det blir å begrense småspising til den, ja da ville det fort bli slutt på småspisinga tror jeg. Supper har jeg også lagd litt av.

Tja, som om ikke verden var komplisert nok, så fikk jeg jobbtilbud i dag... Ikke helt det jeg så for meg da vi drøftet muligheter for høsten, her var det nærmest sånn du kunne starte i går... Skal nå jobbe meg opp til 40% der jeg er først, i praksis. Kom jeg til legen på torsdag og sa jeg begynner i jobb om en uke ville det bli litt oppstandelse tror jeg... Sånn er det å være representant for "mangelpersonell". Er det en ting jeg har lært hardt og brutalt, så er det å skyndte seg sakte! (Ja, så er det mange som har motsatt problem...)

Tror jeg spiser mer fornuftig enn på lenge, så får vi se på vekta. Jeg vil minst ned 2kg, helst 4, men vet også min absolutte nedre grense som er 2 kg under der igjen. Akk så vrient...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 09:17   #1181
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Å, sånn! Nei, når jeg har lært meg å like makrell i tomat, så kan du lære deg å like stangselleri!

Ha ha ha! Jeg prøver faktisk å bruke stangselleri i matlagingen, selv om det ikke er favoritten. Men fra det til å knaske det! Det skjer ikke - da må jeg dyppe den i alskens godt for å få den i meg. Da sier jeg som VSB, at da ble det fort slutt på småspisinga.... Når det gjelder supper så er det kjekt å ha, men jeg kan ikke ha det. Småspisinga jeg driver med (les: har slutta så jeg drev med det) handler ikke om kalorier men om at magen fylles opp for mye. Merkelig nok og hvorfor vet jeg ikke

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Stangselleri alene sliter jeg også med, så hvis det blir å begrense småspising til den, ja da ville det fort bli slutt på småspisinga tror jeg. Supper har jeg også lagd litt av.

Tja, som om ikke verden var komplisert nok, så fikk jeg jobbtilbud i dag... Ikke helt det jeg så for meg da vi drøftet muligheter for høsten, her var det nærmest sånn du kunne starte i går... Skal nå jobbe meg opp til 40% der jeg er først, i praksis. Kom jeg til legen på torsdag og sa jeg begynner i jobb om en uke ville det bli litt oppstandelse tror jeg... Sånn er det å være representant for "mangelpersonell". Er det en ting jeg har lært hardt og brutalt, så er det å skyndte seg sakte! (Ja, så er det mange som har motsatt problem...)

Tror jeg spiser mer fornuftig enn på lenge, så får vi se på vekta. Jeg vil minst ned 2kg, helst 4, men vet også min absolutte nedre grense som er 2 kg under der igjen. Akk så vrient...

Gratulerer med jobbtilbud VSB! Om du ikke tar den så er det en bekreftelse på at du er en attraktiv arbeidstaker! Å skynde seg sakte er en ferdighet de færreste liker, men må man så må man. Ta med deg tilbudet som en bonus, gå forsiktig fram og bruk tid. representerer du en "mangelvare" kommer det nye tilbud senere.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 09:24   #1182
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Trøtt, trøtt, trøtt. Sånn er det når man ikke kommer seg i seng, og gubben reiser kl 05 og kattene holder leven utenfor soveromsdøra etterpå... Jeg har også erfart at jeg tåler tankmelk bedre, men heller ikke den perfekt. Så med tilgang på en liter eller to hver/annenhver uke så tror jeg det blir helt fint, jeg.

Stangselleri er godt i supper og bidrar til en nydelig buljongsmak... men jeg er heller ikke der at jeg kan knaske dem "naturell" nei.

VSB - gratulerer med den anerkjennelsen et jobbtilbud er - uansett hva du velger å bruke det til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 10:40   #1183
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av brdmnd, her.

Og hva er galt med stangselleri? Det skjønner jeg ikke helt. Mest vann og fiber, og det har vel de færreste vondt av?

Alt er galt med stangselleri. Det er en av de ytterst få matvarene jeg mener ikke er ment å være menneskemat.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 12:31   #1184
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Alt er galt med stangselleri. Det er en av de ytterst få matvarene jeg mener ikke er ment å være menneskemat.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 18:54   #1185
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk for gratulasjoner, ikke noen nyhet å være mangelvare, men ja, oppmuntrende. Mer gøy er det med hint om å søke hvis/når det blir ledig der jeg er. De kjenner meg, så DET er en virkelig anerkjennelse av hva jeg klarer og så vil jeg gjerne bli der og da... Så jeg krysser fingrene, jobber mot mine mål, men prøver å ha is i magen.

Artige meninger om stangselleri da...

Skal vi ta en avstemning på sopp? Det kan jeg virkelig ikke klare...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 19:20   #1186
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Artige meninger om stangselleri da...

Skal vi ta en avstemning på sopp? Det kan jeg virkelig ikke klare...

Jamen, jammen - det er jo så mye god sopp! Jeg liker både å plukke og spise... Men jeg tror nok vi har tørket kantarell for et par år framover.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 20:00   #1187
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jamen, jammen - det er jo så mye god sopp! Jeg liker både å plukke og spise... Men jeg tror nok vi har tørket kantarell for et par år framover.

Det er noe med konsistens og lukt...

Lagde smørstekt sopp på sopptur en gang (skole) og det SÅ godt ut...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 20:06   #1188
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Sopp er godt så lenge den er godt stekt , gjerne i "godt smør" (meierismør) og med litt salt og pepper på. Til en biff.....yummi! Jeg er gjerne med andre og plukker sopp, men kjøper kun i butikken til eget bruk. Vet ikke hvorfor, men jeg har ikke smakt kantareller som er gode. Mulig de ikke er laget på rette måten?

I dag har jeg faktisk vært og prøvd Bailinebehandling. Det var ikke så mye å skulle endre på; tilsammen 18 cm totalt rundt mage og hofte. Men det er akkurat disse 18 &%¤# cm jeg vil ha gjort noe med - og som ikke forsvinner før jeg er "skrapa" på resten av kroppen. Så jeg gir det en sjanse og prøver 2 ganger i uka fram over for å se. Forferdelig dyrt men så tenker jeg at hvis det tar vekk muffinsringen så er det verdt det. Og kanskje fikser det problemene med korsryggen samtidig? Det skal ikke være en erstatning for trimmen, men et supplement. Hva tror dere?? NOen som har prøvd det?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 21:41   #1189
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Sopp er godt så lenge den er godt stekt , gjerne i "godt smør" (meierismør) og med litt salt og pepper på. Til en biff.....yummi! Jeg er gjerne med andre og plukker sopp, men kjøper kun i butikken til eget bruk. Vet ikke hvorfor, men jeg har ikke smakt kantareller som er gode. Mulig de ikke er laget på rette måten?

I dag har jeg faktisk vært og prøvd Bailinebehandling. Det var ikke så mye å skulle endre på; tilsammen 18 cm totalt rundt mage og hofte. Men det er akkurat disse 18 &%¤# cm jeg vil ha gjort noe med - og som ikke forsvinner før jeg er "skrapa" på resten av kroppen. Så jeg gir det en sjanse og prøver 2 ganger i uka fram over for å se. Forferdelig dyrt men så tenker jeg at hvis det tar vekk muffinsringen så er det verdt det. Og kanskje fikser det problemene med korsryggen samtidig? Det skal ikke være en erstatning for trimmen, men et supplement. Hva tror dere?? NOen som har prøvd det?

Så spennende med bailine!

Har ikke erfaringer med det, men har hatt lyst til å prøve!

Oppdater oss da!

Og kantareller er kjempegode!

Tørk de før du steker de med smør, salt og pepper nam!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 08:14   #1190
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Oppdatering skal bli vet du! Jeg fikk ingen garanti da, slik de forespeiler man kan få. Kan jo skjønne det siden det var så "lite" å ta av. Må innrømme det "gjorde meg godt" å høre hvor lite det var å ta, selv om 18 cm er mye når det er rundt mage/hofte (hvor jeg alltid har vært størst). I følge dataprogrammet anbefales jeg å gå ned til 67 kg (som har vært mitt må hele tiden fram til jeg endret det for et par uker side). Jeg spurte om det var mulig å få vekk muffinskanten med Bailine, og som sagt hun kunne ikke garantere noe. De selger jo et konsept bestående av kosthold (lavkarbo....), trim/trening og behandling. Siden jeg allerede er i gang med og har på stell både kosthold og trening var det bare behandling som står igjen. Sånn umiddelbart spurte hun om jeg spiste frukt, mel osv. for å evt kunne kutte ut det. Siden det ikke var mer å hente der så får vi se.... Jeg gikk en tur etter behandlingen i går, og det var greit. I går kveld var jeg veldig sliten i kroppen; som om jeg hadde gått veldig langt. Det er sjelden at du finner meg på liggende på sofaen, men der var jeg i går kveld Litt verking i musklene i ryggen; skulle bare mangle det er også dyp muskelmassasje (veldig deilig spør du meg) - noe jeg trenger. Man må/bør ta to ganger i uka fram til mål er nådd; jeg kjøpte 10 behandlinger (kr 3900,-) og det blir fram til påske. Er veldig spent selv også!!

Jeg tok meg selv tilbake forrige dagen, og dag 1 (i går) ble gjennom med glans! I dag viste vekta 69,5 igjen, etter å ha vist 1,3 kg mer den siste uka Så fort går det altså når jeg spiser feil/for mye mat. Mye er vann, men ikke alt dessverre. Så den siste kiloen må jeg jobbe med igjen. Egentlig går vi ned mye mer enn vi gjør - vi går jo ned de samme kiloene mange ganger

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 16:18   #1191
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

72,9 i dag, en kg ned. Endelig skjer det noe, men forsiktig optimist her, i og med ar dette er kg jeg har gått opp og ned et år...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 19:32   #1192
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

GRATULERER VSB! Så godt at du har gått ned! Hold på følelsen og nyyt den.

Jeg er nesten tilbake ved minstenotering; 68,6 i dag, dvs 100 gram unna MN. De siste dagenes innsats var verdt det, men jammen har jeg tatt tilbake mange (u)vaner på kort tid Har vært nødt til å si til meg selv at jeg tar ikke skade av å være/kjenne på sult OG at når jeg spiser så går det faktisk noe tid før metthetsfølelsen slår inn for fullt. Ikke at jeg plager meg, men jeg trenger ikke spurte i kjøleskapet i det mange knurrer liksom. Og så er jeg tilbake på basic mat igjen; altså ingen "utskeielser". Unntatt et glass vin i kveld... Sammen med baconsurret- og ostefylt kyllingfilet. Den varianten er ny, noe grønnsaksfølget til ikke er. Spiser råstekte grønnsaker så ofte at det snart vokser blomkålbuketter ut av ørene

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 15-02-13 kl 19:48.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 19:48   #1193
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Skal vi ta en avstemning på sopp? Det kan jeg virkelig ikke klare...

Sopp er nesten like ille som stangselleri, det har ikke smak riktignok, men konsistensen er som skumgummi. Usj.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 19:51   #1194
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sopp er nesten like ille som stangselleri, det har ikke smak riktignok, men konsistensen er som skumgummi. Usj.

Ikke såå ille vel? Skjær den i tynne skiver, stek dem godt i smør og strø på salt.... Yummi. Blir litt knask da

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 22:32   #1195
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg tror jeg har funnet ut noe om hvorfor jeg plages med å gå ned i vekt. Forsøkte meg på å regne ut kalorier og karber i dag og fant ut at jeg har fått i meg vel 1000 cal. men ca 65 gram karber. Ja altså jeg skeiet ut m en berlinerbolle og 10 sushibiter der jeg halverte rismengden, men det er sjelden kost, så ikke noe jeg trenger regne ut til daglig. Har ikke regnet ut begge deler før, men tenker nå at jeg må snu litt på saken. Få inn mer kalorier og mindre karber åkke som. Jeg tror 1500-1600 kal er bedre for meg. Har faktisk gått opp en kg t så veier 61 kg og er 165 cm høy. Går ute 40-60 min hver dag unntatt en helgedag, men vil prøve å få opp energien til å drive styrketrening også et par ganger i uken. Får skrive meg ny liste over positiv mat og lagre den i hjernen så kanskje det hjelper :-)

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 09:28   #1196
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel, her.

Jeg tror jeg har funnet ut noe om hvorfor jeg plages med å gå ned i vekt. Forsøkte meg på å regne ut kalorier og karber i dag og fant ut at jeg har fått i meg vel 1000 cal. men ca 65 gram karber. Ja altså jeg skeiet ut m en berlinerbolle og 10 sushibiter der jeg halverte rismengden, men det er sjelden kost, så ikke noe jeg trenger regne ut til daglig. Har ikke regnet ut begge deler før, men tenker nå at jeg må snu litt på saken. Få inn mer kalorier og mindre karber åkke som. Jeg tror 1500-1600 kal er bedre for meg. Har faktisk gått opp en kg t så veier 61 kg og er 165 cm høy. Går ute 40-60 min hver dag unntatt en helgedag, men vil prøve å få opp energien til å drive styrketrening også et par ganger i uken. Får skrive meg ny liste over positiv mat og lagre den i hjernen så kanskje det hjelper :-)

God morgen Bonjævel (artig nick forresten). En viktig grunn til at man ikke går ned, kan også være at man ikke har noe mer å gå ned Du er 165 høy og veier 60 kg; det høres veldig normalvektig ut for meg. Vær forsiktig så du ikke "tipper over" og blir syk på et eller annet vis. Heller enn å gå ned i vekt, bør du finne ut hvordan du stabiliserer den du har.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 11:50   #1197
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God morgen Bonjævel (artig nick forresten). En viktig grunn til at man ikke går ned, kan også være at man ikke har noe mer å gå ned Du er 165 høy og veier 60 kg; det høres veldig normalvektig ut for meg. Vær forsiktig så du ikke "tipper over" og blir syk på et eller annet vis. Heller enn å gå ned i vekt, bør du finne ut hvordan du stabiliserer den du har.

Signerer. Alt under vekt=høyde i cm over en meter bør være veldig bra tenker jeg

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:15   #1198
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Signerer. Alt under vekt=høyde i cm over en meter bør være veldig bra tenker jeg

Takk til begge to over her, for gode oppmuntrende ord . Når jeg tenker meg om så er det nok ikke å gå så mye ned i vekt som jeg bør gjøre, men å få strammet opp rundt magen i tillegg til at jeg syns det å veie 58-59 kg er bedre/lettere for meg. Ja.. også slipper jeg å kjøpe nye bukser (de bynner å bli sabla trange nå).. Energinivået kan gjerne bli bedre for jeg er ganske sliten mange ettermiddager og det er ikke fordi jeg jobber så grasat hard på jobben, ihvertfall ikke hver dag, men det blir bedre det også. Skal prøve å notere ned hva jeg spiser de neste to ukene og ta meg en ny refleksjonsrunde på hvor mye kalorier og karber jeg egentlig får i meg. Tenker fremdeles at jeg bør få i meg 1500-1800 kal. alt etter hvor aktiv jeg er såklart, åsså seff. så spiser jeg ikke berlinerboller da istedetfor ordentlig mat. Tror det blir fiskegryte av noe slag i morgen, til middag

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 21:02   #1199
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei på deg. Du har lagt en plan ser jeg, med både mindre jobb, spise bedre (berlinerbolle da gitt!) og notere ned hva du spiser. Jeg tror du kan ha like mye nytte av trening/styrketrening for å stramme opp, som det å være på en kur. Spesielt siden det er så lite å ta av. Trening vil også kunne gjøre godt for energinivået. Så er det nå ikke sånn at vi kan bruke de samme klærne til en hver tid; vi damer forandrer oss også så kanskje du burde hatt ny bukser lell ?

Kom gjerne tilbake underveis i notatperioden og når du har reflektert over hva du spiser, så vi får høre. Lykke til!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 22:28   #1200
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Bursdagsfeiring avsluttet! Mesteparten av kakerestene i frysen!

Men selvfølgelig, midt i selskapet "velger" jeg å få en reaksjon på medisinøkning... Artig å sitte svimmel og ør, kan ikke akkurat gå og legge meg i åtteåringens bursdag liksom... Håper det er av de bivirkningene som går over og bare er knyttet til oppstart, for denne hjelper... Typisk meg, kanskje den mentale anti-medisin innstillingen min bunner i noe fysiologisk? Det er i hvert fall veldig fysiske reaksjoner jeg får.

Ok, dagens sutring overstått! Hvordan har helgen gått folkens? Ble en liten sprekk på meg i går, og altfor mye lavkarbokake i dag...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no