Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Liten matlyst utover dagen.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-06, 00:34   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Liten matlyst utover dagen.

Jeg sliter med et lite problem. Lavkarbsmaten gjør meg så mett at jeg kan fint greie meg på toppen to måltider pr dag. Men så har jeg jo lært at man bør spise lite og ofte og minst 5 måltider hver dag. Sliter med det jeg. Selv om jeg minsker på porsjonene, er jeg like fordømte mett leeeenge etterpå. I dag forsøkte jeg å kjøre på med en lunsj. Men etter det fikk jeg problemer med å få i meg mellommåltider og middag. Og det til tross for at det ble veldig sen middag. Det blir mye barer og shaker på meg for tida. Det skyldes at jeg føler disse tar mindre plass i magen enn fulle måltider. Så hva kan jeg gjøre? Skal jeg spise selv om jeg er mett? Skal jeg gå for 5-6 måltider eller skal jeg kutte ned?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 00:39   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Liten matlyst utover dagen.

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg sliter med et lite problem. Lavkarbsmaten gjør meg så mett at jeg kan fint greie meg på toppen to måltider pr dag. Men så har jeg jo lært at man bør spise lite og ofte og minst 5 måltider hver dag. Sliter med det jeg. Selv om jeg minsker på porsjonene, er jeg like fordømte mett leeeenge etterpå. I dag forsøkte jeg å kjøre på med en lunsj. Men etter det fikk jeg problemer med å få i meg mellommåltider og middag. Og det til tross for at det ble veldig sen middag. Det blir mye barer og shaker på meg for tida. Det skyldes at jeg føler disse tar mindre plass i magen enn fulle måltider. Så hva kan jeg gjøre? Skal jeg spise selv om jeg er mett? Skal jeg gå for 5-6 måltider eller skal jeg kutte ned?

Hvorfor skal du spise 5 måltider pr dag ? Det går bra å spise 3
Ikke stress med mellom måltider, er du ikke sulten skal du ikke spise mellommåltider ! MÅ du absolutt spise 5 må du spise mindre til vhert måltid, men jeg skjønner ikke helt vitsen ! (Og er det barer og shaker, så er det ikke MAT og de kan du klare deg uten - mener nå jeg !)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 00:46   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Liten matlyst utover dagen.

Skal jeg bare spise når jeg er sulten? På lavkalori er man jo alltid sulten så det er der jeg har disse 5-6 måltidene fra. Har ikke helt greit å omstille meg ennå skjønner jeg. Litt andre spiseregler med lavkarbs. Ok, da spiser jeg bare de fire hovemåltidene. Kutter ut mellommål og slanker porsjonene. Tusen takk for raskt svar Nille.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 00:54   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Liten matlyst utover dagen.

Ja, det er på lavkalori/høykarbo du skal/bør spise 5-6 måltider daglig.
På høyfett/lavkarbo trenger man ikke det. Nå følger du jo ikke Skaldeman, men han sier "mellommåltider er for sukkerspisere" og det har han jo rett i.
Poenget er å spise når du er sulten og la være når du er mett. Kjenn etter kroppens signaler.
Så lenge du følger dette, og verken overspiser eller går sulten, så gjør det ingenting hvor mange eller få måltider du spiser.

Jeg spiser ofte bare 2 måltider daglig siden jeg står opp litt sent (har en toåring som er like syvsover som mora, heldigvis hehe) og er så mett hele tiden, men det syns jeg er helt ok. Som regel ligger jeg på 3 måltider, sjelden mer enn det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 08:54   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Liten matlyst utover dagen.

Takke takk igjen Iset. ( Har du en syvsover du? Heldiggrisen.. min 2 åring er lys våken i 5-6 tida hu. Uansett om det er helg eller hverdag. Fordelen med det er at hu stuper i seng i 18.30 tida om kvelden da og sovner med en gang hodet treffer hodeputa. Gid resten av ungeskokken gjorde det samme)

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratulerer med dagen HP! Fedonisten Generell diskusjon 16 15-05-04 13:09
Gratulerer med dagen Anitra!! Carbokiller Generell diskusjon 2 05-05-04 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no