Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
18-08-14, 22:37 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
|
SaltHvor mye salt er nødvendig? Hvor mye spiser dere?
19-08-14, 00:44 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Sv: SaltMener å ha lest at man trenger ca 2 gram pr dag. Jeg salter maten til god smak og nøyer meg med det. Men det er klart, vi lavkarbere er ikke så utsatt for å få for mye salt i oss som andre. Blandingsprodukter inneholder myye salt... |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg |
19-08-14, 10:10 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: SaltJeg spiser salt etter smak og tenker som index at jeg unngår veldig mye "skjult" salt uansett. Pr i dag får jeg nok mest salt gjennom pålegg etter at jeg fant et godt lavkarbobrød..
20-08-14, 00:10 | #4 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: SaltJeg salter maten grundig med skikkelig havsalt, drikker en del farris etc, men pga diverse malabsorbasjoner har jeg lett for å få mineralbrist. Og med både diabetes som gjør meg ekstra tørst, og et spiserør uten skikkelig fungerende muskulatur som trenger masse vann for å hjelpe maten ned i magen, er det lett for at kroppen skiller seg av med for mye. Så jeg er muligens et dårlig barometer, sånn sett. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
20-08-14, 01:25 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
|
Sv: SaltJeg begrenser ikke salt, og jeg er av dem som alltid vil ha salt. Blodprøver viser hele tiden at jeg tangerer den nederste grensen i referanseområdet selv om jeg altså daglig får i meg salt hovedsaklig som Maldonsalt eller Himalyasalt. Er også en hund etter f.eks. fenelår
20-08-14, 02:52 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
|
Sv: SaltDet er farligere å få i seg for lite enn for mye. En frisk kropp som ikke får i seg for mye karbohydrater skal klare å skille ut det som er for mye. |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC |
20-08-14, 07:05 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: SaltJeg er saltsnål deluxe. Grunnet ødemer på rare plasser knasker jeg ganske store doser vanndrivende. Det kan bli opptil 200 mg av en sort hvor anbefalt dagsdose er 10 mg. Jeg må derfor passe på å få i meg nok av kalium især, men også andre mineraler og salter. Oversikt over hvor mye har jeg ikke, men jeg spiser gjerne suppebuljongpulver med skje.
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mye salt | Newstart | Lavkarbo generelt | 69 | 05-12-11 23:30 |
Salt eller ikke salt | torgn | Generell diskusjon | 6 | 12-08-10 21:27 |
Salt, svette og påfyll av salt | erleperle | Trening | 3 | 05-07-09 01:58 |
For mye salt | Mt2t | Lavkarbo generelt | 16 | 23-06-09 15:38 |
Salt | nettan | Ketolysekuren | 6 | 16-08-07 21:32 |