Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen spørsmål fra en nybegynner.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 11:28   #1
Lille M
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Lille M er på en erverdig vei

Noen spørsmål fra en nybegynner.

Jeg er en jente på 29 år som har planer om å gå ned ca 8 kilo. Jeg trener litt men ikke nok. (har planer om å trappe opp) Nå har jeg lyst å prøve lavkarbo. Har lest boken til Dr hexeberg og var egentlig klar for å begynne på hennes program. Men etter å ha lest litt her inne er jeg ikke sikker på hva jeg skal følge.
Må man følge en diett? Hvilken passer for meg? Må jeg lese alle bøkene for å finne ut hva jeg skal velge?

SÅ lurer jeg på en liten ting. Hvordan finner man ut om det er kofein i ten? Jeg kan ikke finne det på pakken. Drikker Grønn te.

Håper noen kan hjelpe meg litt i gang med disse spørsmålene.

Lille M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:28   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

Grønn te har veldig lite koffein i forhold til sort. Hvit te skal visst ha enda mindre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:57   #3
Lille M
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Lille M er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

Takk. Mente jeg hadde lest noe i den duren. Men finnes det Te uten koffein?

Lille M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:24   #4
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

I spesialforretninger får du kjøpt te uten tein/koffein. Bestiller du på nett kan jeg anbefale www.tanteT.dk

Jeg tåler ikke koffein (blir rastløs i hele kroppen), men tåler mye bedre tein (koffeinvarianten som er i te). Drikker likevel ikke vanlig te på kvelden- da bruker jeg rooibushte. Den smaker omtrent som svart te, men er laget av en helt annen plante.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:47   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

Kamille-te, lindeblomst-te, peppermynte-te og salvie-te er uten.yogi-te.


Sist redigert av Yrla : 05-08-11 kl 19:44.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 15:04   #6
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei
Wink

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

Urteteer er generelt uten koffein, spør på helsekosten.

Ang. hvilken "kur" man skal velge på lavkarbo, anvefaler jeg at du begynner sakte med å kutte ut/ned på de raske karbohydratene først (hvetemel, pasta, potet, ris). Bruk så et par uker på å venne kroppen til dette, før du kutter mer ned på alle karbohydrater. Du bestemmer jo selv hvilken "kur" du vil følge, men det enkleste er vel å begynne med å holde seg unna mat med mer enn 5 gram karbo pr 100 gram.

Etterhvert kan du jo se hvordan det går med vekten. Kanskje dette er nok for at du mister de 8 kg. Hvis ikke kan du jo bruke denne tiden på å lese deg opp på alle de ulike diettene, for så å bestemme deg. Flesteparten er jo ganske like, bare noen variabler.

Lykke til!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:09   #7
Ninisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 16
Ninisen er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål fra en nybegynner.

Siden du har lest boka til Hexeberg, synes jeg det virker fornuftig å begynne med å følge henne. Så kan du jo gjøre noen justeringer etter hvert når du ser hvordan det fungerer for deg

Jeg begynte med å lese boka hennes, gikk ned 5,2 kg de første 5 ukene. (Hadde riktignok litt mer å gå på.)

Lykke til!

Ninisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En nybegynner som har noen spørsmål Smulamor Spørsmål og svar 45 13-01-10 20:44
Noen spørsmål fra en nybegynner ... Kine85 Dr Lindbergs 1 20-12-09 11:25
Noen spørsmål fra en nybegynner Ayasofia Ketolysekuren 3 01-02-08 11:39
Noen spørsmål fra en nybegynner annemo Spørsmål og svar 3 15-06-07 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no