Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Februarskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 16:57   #126
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Ja dessverre må du nok det, du må betale når du bestiller på Passkontoret.

Noen som vet hvor mange uker det tar å få nytt pass?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 16:59   #127
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Februarskravletråden 30+

er på lavkarbo igjen etter noen måneder av.. har holdt på i ei og halv uke nå. Å som jeg koser meg! Hadde glemt hvor mye godt man kan spise Lykkelig Gjør nesten ingenting om jeg ikke går ned.. så lenge jeg kan spise alt det jeg spiser å ikke går opp

holder meg til ca 15 karbohydrater om dagen for tiden. Tenkte jeg skulle være i ketose noen uker før jeg øker sakte igjen. Var helt forferdelig de første dagene, men nå har energinivået kommet tilbake! Skal snart begynne å trene igjen også! Nei nå har jeg det godt

dagens glade utblåsning

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 19:16   #128
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Februarskravletråden 30+

Nupsida, er helt enig med fløten! Mmm det er så godt! Jeg spiser bringebær med fløte heeele tiden (altså sånn 2 - 3 ganger i uka). Har ikke sukrin, så spiser det uten sukker, synes det er godt jeg Mmm tror jammen meg jeg skal kjøpe fløte i dag også.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 20:41   #129
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Noen som vet hvor mange uker det tar å få nytt pass?

Eg og ungane var innom på mandagsettermiddagen og hadde dei i postkassa på onsdagen. Vi fikk vite at det kom til å ta rundt ei veke, men det gjorde det altså langt ifrå. For oss, da. Og dette var rett før jul.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:04   #130
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Februarskravletråden 30+

Oj. Det var jo kjemperaskt. Skal ikkje ut å reise før heilt i slutten av mars. Men blir jo ikkje å få så mykje meir penga før den tid uansett, så det e vel bare å hoppe i det. Neste ukes matbudsjett svidd av på en dag.. *sur-fordi-strømregninga-er-dyr-humør*

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 07:21   #131
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Februarskravletråden 30+

Hei
Sist me fekk nye pass, sa dei at det tok ca 10 dagar. Men det kjem jo an på kor mange som skal ha pass akkurat når du skal Rett før sommarferien og i sommarferien kunne det ta noko lengre.
Me fekk det iallefall i løpet av eitt par dagar. Bestiller du no, har du iallefall god tid

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:06   #132
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Satt å svitsjet litt på spotifylisten min ista, og plutselig popper den sangen som jeg knytter til lavkarbo forumet : Cuando av tom pulse <3 Før jeg begynte på kuren så satt jeg noen måneder i sommer og leste masse på forumet, og da gikk denne sangen i repeat hele tiden! Hihi <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:26   #133
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Oj. Det var jo kjemperaskt. Skal ikkje ut å reise før heilt i slutten av mars. Men blir jo ikkje å få så mykje meir penga før den tid uansett, så det e vel bare å hoppe i det. Neste ukes matbudsjett svidd av på en dag.. *sur-fordi-strømregninga-er-dyr-humør*

Surt med straumregninga! Men ville ha bestilt passet så raskt som mogleg. Det kan ta berre nokre dagar, og det kan ta mykje lenger. Kjedeleg om det får øydelegge for noko. Heldigvis er dei jo mykje billigare no enn då eg fekk sist, i 2005.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:37   #134
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Surt med straumregninga! Men ville ha bestilt passet så raskt som mogleg. Det kan ta berre nokre dagar, og det kan ta mykje lenger. Kjedeleg om det får øydelegge for noko. Heldigvis er dei jo mykje billigare no enn då eg fekk sist, i 2005.

Skal bestille på mandag. Det er bra at det ikke koster mer enn 450,- Jeg trodde det kostet over 1000,- Så da overlever jeg vel Er i bedre humør nå, for jeg har klart meg ganske bra på budsjettet mitt. Jeg må bare være flink å alltid ha med mat og klare å si nei til sosiale aktiviteter som er dyre (og heller foreslå gratis/billige aktiviteter). Og jeg vet jo det er verdt det når jeg skal på tur. For da har jeg litt penger til overs

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:48   #135
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Jeg kjøpte pass i 2005 var det vel, da kosta det 980! de ma ha senka prisen voldsomt i det siste...

ellers er jeg litt sur da jeg ikke har fått surret meg til å slette fast overføring fra lønns til regningskonto og satt til en ny med annen sum.. banken trekker nemlig lånet av lønnskontoen, mens jeg hadde fast trekk til regningskontoen med lånet iberegnet.. så jeg hadde minus på kontoen idag da jeg dro på butikken, bli og fornøyd da det var lønningsdag... heldigvis hadde jeg nok kontanter, jeg som vanligvis aldri har kontanter. tipper fredagshandlerne bak meg var fornøyde. men nå er trekket ordnet. men jeg skulle ønske de trakk lånet i en vanlig sum.. nå har de trukket lån i to omganger hos meg, samt at det står ett trekk til på vent da jeg var i minus allerede... og banken er jo stengt helt til mandag.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:54   #136
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Februarskravletråden 30+

Eg betalte €125 i 2005 for mitt. Dei halverte prisen for nokre år sidan, hugsar ikkje eksakt når. Men bra tiltak!

Godt med betre humør Vimsen!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:57   #137
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Februarskravletråden 30+

Uff, jeg har spist altfor mye i kveld. Har vært helt alene hjemme og kjedet meg. Først forsvant de 100g med sukkerfritt sjokoladen min, og deretter hele den hjemmelagde isen . Søtsuget tok helt over, og jeg klarte helt ærlig ikke å stoppe meg selv. Jeg tør ikke regne på karbene, og akkurat nå er jeg både sint og skuffet over meg selv. Hvorfor er jeg så svak? Heldigvis var det lavkarbo produkter som gikk nedpå, men likevel. Jeg vet jo bedre. :/

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 22:53   #138
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Februarskravletråden 30+

Om det er noen trøst så har jeg spist mye i kveld også. Har besøk av søster og svoger, som spiser mye snop. Så når de begynte med snopet 3-4 timer etter taco, så tok jeg meg resten av tacoen. Lavkarbo, men ikke nødvendig...

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:04   #139
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Februarskravletråden 30+

Joa, det gjorde det, litt..

I dag har pappa bestemt seg for å følge i mine fotspor, og begynne med lavkarbo han også. Og det er kjempefint det... Det eneste er at det virker som om han har tenkt at det er jeg som skal lage all maten, og slik kreativiteten min er for tiden, så kommer dette til å bli enda vanskeligere. *venter på "spis deg slank" pakken*

Har dere forresten noen tips til hvordan jeg kan gjøre overgangen lett for han?

__________________


Sist redigert av Kiro : 27-02-11 kl 21:46.
Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:19   #140
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Hvordan er det man regner bmi igjen? Vet at 25 indikerer normal bmi, men når man har 25,9?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:58   #141
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Februarskravletråden 30+

Er så glad det er mars snart

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 14:39   #142
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hvordan er det man regner bmi igjen? Vet at 25 indikerer normal bmi, men når man har 25,9?

Du finn bmi-kalkulatorar på nett. Berre å google.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:53   #143
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Nei, var ikke d jeg mente! Jeg har en bmi på 25,9. Men, er det overvektig, eller normal? vet at grensa går ved 25, men er 25,9 overvektig eller normal?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 23:13   #144
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Nei, var ikke d jeg mente! Jeg har en bmi på 25,9. Men, er det overvektig, eller normal? vet at grensa går ved 25, men er 25,9 overvektig eller normal?

Om grensa for overvektig eller normal går ved 25, og tallet du lurer på er høyere enn 25 så vil det være over grensa for det som defineres som normalt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:55   #145
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om grensa for overvektig eller normal går ved 25, og tallet du lurer på er høyere enn 25 så vil det være over grensa for det som defineres som normalt.

Trur det også står på desse sidene der ein kan rekne ut bmi'en.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:34   #146
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om grensa for overvektig eller normal går ved 25, og tallet du lurer på er høyere enn 25 så vil det være over grensa for det som defineres som normalt.

Takk takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 01:02   #147
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Februarskravletråden 30+

Ny tråd her folkens! Heng på!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 18:58   #148
ehe300
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
ehe300 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Februarskravletråden 30+

Hjelp!
Trenger bare litt oppmuntring, har gått ned 26 kg siden juni 2010, kjempefornøyd! Kroppen fungerer fantastisk på LCHF, men vekten har stått stille siden begynnelsen av januar. Andre som har opplevd dette? Vil jo gjerne ned en del til, hvor lenge må jeg regne med å stå stille før det begynner å gå nedover igjen?

ehe300 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:09   #149
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Februarskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av ehe300, her.

Hjelp!
Trenger bare litt oppmuntring, har gått ned 26 kg siden juni 2010, kjempefornøyd! Kroppen fungerer fantastisk på LCHF, men vekten har stått stille siden begynnelsen av januar. Andre som har opplevd dette? Vil jo gjerne ned en del til, hvor lenge må jeg regne med å stå stille før det begynner å gå nedover igjen?

Det er kjempebra! Du har gått ned masse Min vekt har også stått stille i perioder. Jeg tror den gjerne kan sakke ned når man ikke har så mye igjen å ta av (jeg vet ikke hvordan det er med deg). Noen merker jo også bedring ved å kutte ut såkalte partystoppere. Uansett er det viktigst at du trives på kostholdet. Jeg har tenkt at kroppen min får bare ta seg den tiden den trenger, for jeg skal spise sånn resten av livet. De siste 10 kiloene er seiglivet Foresten har vi begynt på en marsskravletråd, så du kan hive deg på den. Ligger en link i et innlegg over..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Februarskravletråden til 30+ grotingeling Mer enn 30 kg overvekt 121 01-03-10 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no