Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er i ketose men går ikke ned

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-12-08, 11:57   #1
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Er i ketose men går ikke ned

Jeg har nå vært på Ketolysekuren i ca 14 dager og jeg har vært i ketose nesten fra dag 2. Har likevel ikke noe vekttap. Kan jeg være i ketose og likevel ikke gå ned? Innrømmer at jeg drikker lite vann, men ellers synes jeg at jeg gjør så godt jeg kan
Skulle gjerne merke noen nedgang snart for det ville jo motivert meg til å fortsette

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:56   #2
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror neppe du er den første som ikke opplever å gå ned selvom du er i ketose. Du sier ikke noe om hva du spiser i løpet av en dag.. Hvis du sier noe om det er det lettere å si noe av hva som kan være feil. Eks: Drikker du mye brus eller annet med kunstig søtning? Mange kropper reagerer negativt på dette og mister ikke vekt selvom man er i ketose. Eller kaffe påvirker noen. Får du i deg nok KH?

Selvfølgelig kan det være helt andre forklaringer, jeg bare nevner de som er mest nærliggende for meg å tenke på.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:56   #3
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Tiram, her.

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror neppe du er den første som ikke opplever å gå ned selvom du er i ketose. Du sier ikke noe om hva du spiser i løpet av en dag.. Hvis du sier noe om det er det lettere å si noe av hva som kan være feil. Eks: Drikker du mye brus eller annet med kunstig søtning? Mange kropper reagerer negativt på dette og mister ikke vekt selvom man er i ketose. Eller kaffe påvirker noen. Får du i deg nok KH?

Selvfølgelig kan det være helt andre forklaringer, jeg bare nevner de som er mest nærliggende for meg å tenke på.

Takk Tiram! Jeg ser for meg at det at jeg drikker Pepsi Max kan være uheldig, men jeg greier ikke all denne vanndrikkingen Jeg spiser også kanskje altfor lite variert. Starter frokost med egg og bacon. Lunsj er ofte det samme og middag spiser jeg det vi har og lager meg blomkål/brokkoli som jeg har i litt fløte og en smørklatt. Ikke noe problem å avstå fra poteter, men jeg er ikke flink til å spise fisk, bare grillet laks. Om kvelden spiser jeg ikke så mye (er jo mett), men jeg har i meg en del baconsvor og paranøtter. Og så drikker jeg et glass rødvin i helgen da Er KH karbohydrater, så er mitt inntak på et minimum, for ellers går jeg ut av ketosen.


Sist redigert av bodilla : 14-12-08 kl 14:12. Årsak: tilføyelse
bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 17:10   #4
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av bodilla, her.

Er KH karbohydrater, så er mitt inntak på et minimum, for ellers går jeg ut av ketosen.

Kh er karbohydrater ja.
Hvor mange kh kan du få i deg per dag uten å falle ut av ketosen? Jeg mener å huske at det er sånn at man er nødt til å spise et minimum av karbohydrater for at ikke kroppen skal gå i sparebluss. Og at de kh bør komme fra grønnsaker som gror over bakken.

Får du forresten noe mosjon? I boka til Torkil anbefaler han jo 30 min gange per dag..

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 17:22   #5
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Tiram, her.

Kh er karbohydrater ja.
Hvor mange kh kan du få i deg per dag uten å falle ut av ketosen? Jeg mener å huske at det er sånn at man er nødt til å spise et minimum av karbohydrater for at ikke kroppen skal gå i sparebluss. Og at de kh bør komme fra grønnsaker som gror over bakken.

Får du forresten noe mosjon? I boka til Torkil anbefaler han jo 30 min gange per dag..

Hm, jeg vet jo ikke eksakt hvor mange KH jeg tar inn, men det er vel bare de som jeg får ved å spise littegrann blomkål og brokkoli. Tør ikke å prøve meg på mere for forrige gang jeg var på denne kuren (mange år siden) skulle det ikke mye til før jeg ikke fikk utslag på Ketostix'en.
Når det gjelder mosjon så prøver jeg å gå en tur på 30 min hver dag, men det hender jeg glipper der altså for jeg er nok ei "innekatt"
Tar situps hver dag da
Synes denne kuren virket så forlokkende fordi jeg kan spise mye av det jeg liker best. Er ikke så opptatt av kaker og gotterier.

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 17:55   #6
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av bodilla, her.

Om kvelden spiser jeg ikke så mye (er jo mett), men jeg har i meg en del baconsvor og paranøtter.

Hvor mye er "en del" baconsvor? Det er mye salt i baconsvor...

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:00   #7
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk, her.

Hvor mye er "en del" baconsvor? Det er mye salt i baconsvor...

Ops, kanskje for mye av det ja Ikke mere enn en neve i hvertfall

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 18:13   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Du sier du spiser det som serveres til middag. Er det ren mat, eller mye som er spedd ut, eller ferdigformer? (pølser, fiskegrateng, osv). Der sniker det seg fort inn mange karber.

Hvor mye hadde du tenkt deg ned? og hvor mye overvekt har du? (det behøver nemlig ikke være det samme...)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:51   #9
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Du sier du spiser det som serveres til middag. Er det ren mat, eller mye som er spedd ut, eller ferdigformer? (pølser, fiskegrateng, osv). Der sniker det seg fort inn mange karber.

Hvor mye hadde du tenkt deg ned? og hvor mye overvekt har du? (det behøver nemlig ikke være det samme...)

Nei, nei, jeg spiser ikke noe av det du nevner. Spiser bare rent kjøtt, men dessverre ikke fisk, bare grillet laks.
Sliter ikke med kolossal overvekt, men skulle gjerne ha vært kvitt 8-10 kg.

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:41   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Jeg ser i en annen tråd at du ikke anser deg selv som overvektig, men har litt ekstra rundt magen?
Har du målt rundt magen?
Det kan godt hende at kroppen anser seg selv som ferdigslanket, selv om man selv mener noe annet. Da er det straks litt vanskeligere.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 21:13   #11
bodilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 77
Innlegg: 11
bodilla er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg ser i en annen tråd at du ikke anser deg selv som overvektig, men har litt ekstra rundt magen?
Har du målt rundt magen?
Det kan godt hende at kroppen anser seg selv som ferdigslanket, selv om man selv mener noe annet. Da er det straks litt vanskeligere.

Jeg er vel forsåvidt normalvektig, men er veldig stor over magen. Målebåndet viser 102 cm. Ser ut som jeg er gravid, og det er ikke moro i min alder.

bodilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose men går ikke ned Lavinia Spørsmål og svar 34 22-07-08 14:14
Hvorfor er det ikke bra og gå inn og ut av ketose? annabanana Ketolysekuren 9 25-06-08 23:14
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 10:33
Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer mofe Optimal Ernæring 7 04-01-06 13:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no